Δοκιμές

Δοκιμή Daytona DYΜΟΤΟ 200 2021: Κατευθείαν στον στόχο

Focus στην ουσία


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  07.01.2022

Με περιπετειώδη εμφάνιση και ελκυστική τιμή η Daytona με το DYMOTO 200 κάνει ακόμη πιο προσιτή και ενδιαφέρουσα την απόκτηση ενός μικρού crossover

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Η μόδα επιτάσσει adventure και crossover, έτσι το αγοραστικό κοινό έχει να επιλέξει μέσα από μια τεράστια γκάμα μοντέλων από 125 έως 1.300 κ.εκ. Η Daytona είναι μια εταιρεία που έχει «επενδύσει» πολλά σε αυτές τις δύο κατηγορίες και οι επιλογές της «έχουν βγει». Αυτό αποτυπώνεται στους δρόμους και τους πίνακες ταξινόμησης. Μοντέλα της σειράς Τ310 είναι από τα δημοφιλέστερα στη χώρα μας, το Maverick 500 απευθύνεται σε όσους αναζητούν μια μοτοσυκλέτα ακόμη ικανότερη από τα μονοκύλινδρα 300άρια και εδώ και λίγους μήνες η νέα προσθήκη ακούει στο όνομα DYMOTO 200. Μία ακόμη προσιτή μοτοσυκλέτα για καθημερινή χρήση εντός αστικού ιστού.

Με τιμή 3.195 ευρώ (Ιανουάριος 2021) δεν είναι απλώς ένα crossover με δελεαστική τιμή που το καθιστά συμφέρουσα επιλογή, αποτελεί μια εναλλακτική επιλογή σε όσους δεν επιθυμούν να αποκτήσουν scooter, αλλά μια πραγματική μοτοσυκλέτα που κεντρίζει το ενδιαφέρον με τη μοντέρνα και ισορροπημένη αισθητική της.

Daytona DY200 2021 static 2wo 2

Ποιότητα

Σχεδιαστικά υιοθετεί στοιχεία από μεγαλύτερα crossover, όπως το CB500X προηγούμενης γενιάς. Θα μπορούσε άνετα να αποτελεί τη μικρότερη έκδοση του μοντέλου της Honda, απλά αλλάζοντας τα αυτοκόλλητα. Και αυτό θα ήταν εφικτό να συμβεί διότι τα ποιοτικά στάνταρ του DYMOTO 200 βρίσκονται σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Όπως τα περισσότερα crossover και adventure στο μπροστινό μέρος συναντάμε ρύγχος, έναν πρωτότυπης σχεδίασης LED προβολέα, ωραία μικρά φλας – επίσης LED – και ρυθμιζόμενη ζελατίνα με οπές προς αποφυγή της υποπίεσης.

Daytona DY200 2021 details 2wo 9

Τα λευκά, γκρι, μαύρα πλαστικά, που αποτελούν το «κουστούμι» του, είναι καλοσχεδιασμένα, μέτριας ποιότητας, αλλά με σωστή συναρμογή. Οι «ψαγμένες» πινελιές, όπως τα πλαστικά με carbon look που διατρέχουν το ρεζερβουάρ και εκείνα που είναι τοποθετημένα στο ύψος των γονάτων, η σέλα με τις κόκκινες ραφές, τα προστατευτικά κάγκελα κινητήρα με τα «μανιτάρια και την επιγραφή «beast spirit», δίνουν αέρα πολυτέλειας στο DYMOTO 200. Αυτό που χαλάει λίγο την ποιοτική εικόνα, αλλά προσθέτει πόντους στη χρηστική πλευρά του, είναι η μεγάλη μεταλλική σχάρα που μοιάζει να προέρχεται από άλλο μοντέλο.

Daytona DY200 2021 details 2wo 1

Εντυπωσιακό

Προσέξτε το τιμόνι, τα μαρσπιέ συνεπιβάτη, τα πλαστικά καπάκια του πλαισίου, όλα σε απόχρωση γραφίτη, το καλοσχεδιασμένο κάλυμμα της εξάτμισης και τις δεκάμπρατσες αλουμινένιες ζάντες. Αφήσαμε για το τέλος το ανεστραμμένο πιρούνι με τη χρυσή ανοδίωση. Πουθενά δεν διακρίνεται οικονομία στα υλικά κατασκευής. Στο ίδιο μοτίβο βρίσκεται και το κομψό ψηφιακό πάνελ οργάνων, που μεταξύ των ενδείξεών του περιλαμβάνει λυχνία απώλειας πίεσης των ελαστικών. Ο στάνταρ εξοπλισμός εμπλουτίζεται ακόμη με εύκολα προσβάσιμη θύρα USB, εκτός από πλαϊνό και κεντρικό στάντ, δικάναλο ABS. Μοναδική προσθήκη που απουσιάζει θα ήταν η «ποδιά» που θα προστάτευε το λαιμό της εξάτμισης που βγαίνει κάτω από τον κινητήρα.

Daytona DY200 2021 action 2wo 2

Ζωηρό

Το DYMOTO 200 χρησιμοποιεί μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα με 189 κ.εκ. που προέρχεται από την Dayang. Αποδίδει 16,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και 1,6 kgm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. συνδυασμένο με εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Ο τρόπος που αποδίδει τόσο την ισχύ όσο και τη ροπή του δεν θυμίζει φιμωμένο κινητήρα Euro5 και σε αυτό συμβάλλει και η κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου. Καταναλώνει 3,3 λίτρα βενζίνης για 100 χλμ., οπότε με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 14 λίτρων τα πρατήρια υγρών καυσίμων θα σας ξαναδούν μετά από 420 χιλιόμετρα.

Daytona DY200 2021 action 2wo 5

Street χαρακτήρας

Σχεδιασμένο για να περιδιαβαίνει τους δρόμους μικρών και μεγάλων πόλεων, είναι «στημένο» για αυτήν ακριβώς τη χρήση, με γνώμονα την άνεση του αναβάτη του. Το ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 37 χλστ. έχει διαδρομή 115 χλστ. ενώ το αμορτισέρ αντίστοιχα διαθέτει 34 χλστ. διαδρομή. Ικανή διαδρομή για να ανεβοκατεβαίνετε πεζοδρόμια χωρίς ιδιαίτερο άγχος. Προσοχή μην πληγώσετε όμως το λαιμό της εξάτμισης.

Το σύστημα πέδησης αποτελείται από κυματιστούς δίσκους, διαμέτρου 276 χλστ. μπροστά και 220 χλστ. πίσω, με διέμβολη και μονοέμβολη δαγκάνα αντίστοιχα. Σε αντίθεση με τις φωτογραφίες στην ιστοσελίδα της Daytona που οι δαγκάνες είναι κόκκινες, ασορτί με τα προστατευτικά κάγκελα και το ελατήριο του αμορτισέρ, στο μοντέλο της δοκιμής ήταν γκρι. Παρ΄ όλα αυτά, σε συνδυασμό με το ABS εξασφαλίζουν ασφαλέστατο φρενάρισμα, αν και υπολείπονται σε αίσθηση.

Daytona DY200 2021 details 2wo 6

Η θέση οδήγησης είναι πολύ άνετη. Η σέλα παρέχει αρκετό χώρο και περισσή άνεση και τα χέρια βρίσκουν εύκολα το σωστά σχεδιασμένο τιμόνι. Τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα πιο μπροστά από ό,τι συνηθίζεται με τα γόνατα να σχηματίζουν ορθή γωνία. Αναπόφευκτα το βάρος πέφτει στη σπονδυλική στήλη, κάτι που θα μπορούσε να αποβεί κουραστικό, όμως από αυτό το σημείο αναλαμβάνουν οι αναρτήσεις.

Άνετο

Εκεί όπου το DYMOTO 200 δείχνει να βολεύεται, αναδεικνύοντας τις αρετές του άνετου στησίματός του, με ανάρτηση που έχει μεγάλες διαδρομές, αλλά που διαρκώς κρατάει την επαφή με την άσφαλτο παρέχοντας καλή πληροφόρηση στον αναβάτη του, απορροφά αποτελεσματικά τις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων και αποδεικνύεται ιδιαίτερα ξεκούραστο και ευχάριστο στην καθημερινή συμβίωση. Κάποιες μικρές ασάφειες προέρχονται από τα ελαστικά πρώτη τοποθέτησης. Όμως τίποτα τελικά δεν μπορεί να σταματήσει το DYMOTO 200 να μεταφέρει γρήγορα και με ασφάλεια τον αναβάτη του.

Daytona DY200 2021 action 2wo 8

Σε αυτό συνεισφέρουν με τη σειρά τους και ο μαλακός - προοδευτικός συμπλέκτης και το κοντό κιβώτιο. Μόνη παραφωνία αποτελεί η μεγάλη διαδρομή του λεβιέ που απαιτεί συνήθεια.

Το τιμόνι από την άλλη κόβει πολύ, προσφέροντας καλό μοχλό, κάνοντας τους επιτόπιους ελιγμούς εύκολη υπόθεση. Στο δρόμο ο κινητήρας δείχνει πόσο ζωηρός είναι όταν οι στροφές του διατηρούνται σταθερά πάνω από τις 3.000. Οι προσπεράσεις εκτελούνται εύκολα, τη στιγμή που λίγοι υψίσυχνοι κραδασμοί εμφανίζονται πάνω από τις 5.000 σ.α.λ.

Daytona DY200 2021 details 2wo 5

Focus στην ουσία

Το μικρό crossover λειαίνει τις λακκούβες και αφήνει μόνον ελάχιστους κραδασμούς να περάσουν στο τιμόνι, οι οποίοι όμως δεν είναι ικανοί να χαλάσουν την καλή εικόνα που έχει στο δρόμο. Μια χρηστική και εύκολη μοτοσυκλέτα 200 κ.εκ. σε πολύ χαμηλή τιμή που προσφέρει περισσότερα από όσα περιμένεις. Μια μικρή crossover, με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά να μην εστιάζουν στον εντυπωσιασμό, αλλά στην ουσία. 

Daytona DY200 2021 static 2wo 1

Εξοπλισμός: Moto Market
Κράνος: Acerbis Flip FS
Γάντια: Five E3 Evo
Μπουφάν: Nordcode Terra Flow

DAYTONA DYMOTO 200 2021
EVOMOTO
ΤΙΜΗ (€): 3.195 €
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 189
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣxΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11:1
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 16,5/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kg/rpm) 1,6/6.000
ΒΑΡΟΣ (kg) 164 (ΜΕ ΥΓΡΑ)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 805
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.125
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 812
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.390
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: 110/70-17
ΠΙΣΩ: 140/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 37mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 115 mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 276 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ,ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220 mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 14,0 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 3,3 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.