Δοκιμές

Δοκιμή Daytona Rockstar 500 2021: Εύχρηστη και ωραία

Μοντέρνο και προσιτό scrambler


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  01.11.2021

Το Rockstar 500 συνδυάζει μοντέρνα και ρετρό αισθητική, ενώ παραμένει επίκαιρο επί της ουσίας

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Από το old school Rockstar 400 στο νέο-ρετρό 500 πέρασαν σχεδόν τέσσερα χρόνια. Καμία σχέση η μία με την άλλη μοτοσυκλέτα. Η πρώτη «κουβάλαγε» το αυθεντικό, το ατόφιο και το ανόθευτο, χαρακτηριστικά που φοβίζουν στη σημερινή εποχή. Ήταν όμως Rockstar «παλαιάς κοπής». Σαν και αυτές που έβγαιναν από τα γκαράζ, με δυο – τρεις μανιβελιές τη δεκαετία του ‘70 και του ‘80. Σπάνια, εν έτει 2018 που την είχαμε οδηγήσει, και κόστιζε κάτω από 4.000 ευρώ. Όμως ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας της δυστυχώς εξοστρακίστηκε από τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων.

Daytona Rockstar 500 2021 static 2wo 1

Το Rockstar 500 είναι πολύ πιο μοντέρνο και εκλεπτυσμένο από τον προκάτοχό του και μπαίνει στον στίβο της ελληνικής αγοράς σε μια «καυτή» κατηγορία κυβισμού που συνεχώς κερδίζει κοινό. Αναζητά εύχρηστες, όμορφες, σύγχρονες και οικονομικά προσιτές μοτοσυκλέτες. Και το Rockstar 500 είναι από τους καλύτερους πρεσβευτές όλων των παραπάνω. Παράλληλα, φέρει και μια μεγάλη ευθύνη. Όντας αυτονόητο, λόγω της σχεδίασης και της τιμής της, πως θα αποτελέσει την πρώτη μεγάλη «μεγάλη» μοτοσυκλέτα για νέους αναβάτες, πρέπει να τους μυήσει και να τους κρατήσει στους δύο τροχούς. Και έχει πολλούς τρόπους τελικά να πετύχει κάτι τέτοιο.

Η πρώτη εντύπωση

Από τις πρώτες φωτογραφίες είχε φανεί πως πρόκειται για ένα μοντέλο εξελιγμένο για την ευρωπαϊκή αγορά, σαφώς επηρεασμένο από τη σειρά μοτοσυκλετών Neo Sports Cafe της Honda. Ένα σύγχρονο scrambler, κάτι που υπογραμμίζεται από τον μπροστινό τροχό των 18 ιντσών, τα ελαστικά διττού χαρακτήρα και την "ποδιά" κάτω από τον κινητήρα για να τον προστατεύει από τις πέτρες στις off road περιηγήσεις.

Daytona Rockstar 500 2021 details 2wo 3

Η συνολική αίσθηση που σου αφήνει βλέποντάς το είναι μιας πολύ ποιοτικής κατασκευής, χωρίς ακρότητες στη σχεδίαση αλλά με ιδιαιτερότητες και λεπτομέρειες που την κάνουν ξεχωριστή. Με τους όγκους συγκεντρωμένους γύρω από τον κινητήρα και τον προβολέα που είναι τοποθετημένος σχεδόν σε εσοχή μεταξύ των πλακών και των καλαμιών του ανεστραμμένου πιρουνιού, ακροβατεί μεταξύ κομψότητας και επιθετικότητας. Η στεφάνη του LED φωτιστικού σώματος, στο εσωτερικό του οποίου αναγράφεται η λέξη Scrambler, τα προφίλ του ψυγείου και το καλύμματα του υποπλαισίου διαθέτουν την ίδια μεταλλική απόχρωση. Η λεπτή σέλα ακολουθεί τις κομψές γραμμές της μοτοσυκλέτας και δένουν με το όμορφο ρεζερβουάρ των 18 λίτρων. Το μονόμπρατσο ψαλίδι, οι ζάντες με τις δέκα ακτίνες και το διπλό τελικό της εξάτμισης είναι τρία από τα στυλιστικά χαρακτηριστικά που κάνουν το Rockstar 500 μια premium κατασκευή και όχι ένα μοντέλο που κοστίζει λιγότερα από 6.000 ευρώ (Νοέμβριος 2021).

Daytona Rockstar 500 2021 details 2wo 7

Και η ουσία

Όλο και πληθαίνουν οι προσιτές μοτοσυκλέτες με επώνυμα περιφερειακά. Κάποτε μονόμπρατσο έβρισκες μόνο σε «εξωτικές», όμως τώρα την εκλεπτυσμένη εμφάνιση που προσφέρουν αυτά και άλλα πολλά εξαρτήματα τα συναντάμε στην Daytona Rockstar 500. Σε αυτά που φαίνονται λιγότερο, αλλά κάνουν μια μοτοσυκλέτα καλύτερη συμπεριλαμβάνονται τα φρένα, οι αναρτήσεις, ακόμα και τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης, που δεν θα αναγκάσουν τον ιδιοκτήτη να επωμιστεί το κόστος αντικατάστασής τους. Οι υπογραφές είναι «βαριές» επάνω στα περιφερειακά του. Αναρτήσεις KYB, με το ανεστραμμένο πιρούνι να έχει διάμετρο καλαμιών 41 χλστ. και διαδρομή 155 χλστ και το αμορτισέρ που φέρει σύστημα μοχλισμού, ρύθμιση προφόρτισης και διαδρομή 80 χλστ.

Διπίστονες δαγκάνες της Nissin με κυματοειδείς δίσκους 300 χλστ. μπροστά και 240 χλστ. πίσω. Το δικάναλο ABS ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις.

Daytona Rockstar 500 2021 details 2wo 1

Ελαστικά Pirelli ΜΤ60. Τέλεια για την ελληνική άσφαλτο και απολύτως ταιριαστά με τη συνολική εικόνα της μοτοσυκλέτας.

Μια έγχρωμη οθόνη LCD, της οποίας οι ενδείξεις «χάνονται» όταν τη χτυπάει το φως του ήλιου, συμπληρώνει την εικόνα του πληρέστατου πακέτου εξοπλισμού της Rockstar 500.

Δοκιμασμένος κινητήρας

Προέρχεται από τη Lοncin, τον μεγαλύτερο κατασκευαστή κινητήρων στην Κίνα και πρώτο σε εξαγωγές. Τρία εκατομμύρια βγαίνουν ετησίως από τα εργοστάσιά του με χιλιάδες να προορίζονται για μοντέλα διαφόρων εταιρειών που διατίθενται στην παγκόσμια αγορά, ενώ ξεχωρίζει η πολυετής συνεργασία με την BMW Motorrad.

Daytona Rockstar 500 2021 action 2wo 5

Πρόκειται για τον γνωστό δικύλινδρο σε σειρά που στην περίπτωση του Rockstar 500 αποδίδει 43 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 4,1 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Ροπάτος, απολύτως γραμμικός και εντυπωσιακά οικονομικός σε κατανάλωση, αφού μετρήσαμε 4 λίτρα για 100 χλμ. Όπως καλά καταλάβατε μπορεί να οδηγηθεί με άδεια οδήγησης A2.

Στην καθημερινότητα

Λίγα χιλιόμετρα αρκούν για να εξοικειωθείτε με το Rockstar. Ακόμα και οι αρχάριοι θα νοιώσουν σαν να την είχαν χρόνια. Η θέση οδήγησης είναι άνετη και σε κρατάει χαλαρό, γεγονός που μας άρεσε εντός πόλης. Η σέλα είναι χαμηλότερα τοποθετημένη από όσο θα θέλαμε και αναπόφευκτα βρίσκεσαι με «κρεμασμένα» τα χέρια από το φαρδύ τιμόνι, που προσφέρει άριστο μοχλό, αλλά θα θέλαμε να «κόβει» περισσότερο. Η σχεδίασή της, σε συνδυασμό με το λεπτό ρεζερβουάρ, επιτρέπουν στα πόδια την εύκολη πρόσβαση στο έδαφος, ακόμη και σε αναβάτες κάτω του 1,75μ. Για τον συνεπιβάτη η σέλα μπορεί να δείχνει μικρή, όμως στην πράξη αποδεικνύεται υπεραρκετή και αρκούντως άνετη. Τονίζουμε πως η συγκεκριμένη θέση οδήγησης, σε συνδυασμό με τις προοδευτικές αποσβέσεις των αναρτήσεων μάς άρεσε πολύ για οδήγηση στην πόλη. Οι τελευταίες είναι αποτελεσματικές, «χωνεύουν» εύκολα κακοτεχνίες και τραχιά άσφαλτο, εξασφαλίζοντας κορυφαία άνεση.

Daytona Rockstar 500 2021 action 2wo 3

Στρίβει αλλάζοντας κατεύθυνση ταχύτατα, κάνοντας την οδήγηση απολαυστική, χάρη στην καλοκουρδισμένη ανάρτηση και το χαμηλό και καλά κατανεμημένο βάρος. Εδώ είναι που μας έλειψε η πιο «μαχητική» θέση οδήγησης. Και ο κινητήρας, που ακούγεται ωραία και δουλεύει εύρυθμα, διαθέτει γραμμική απόδοση και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, αποδεικνύοντας πως οι 43 ίπποι του φτάνουν και περισσεύουν για να διασκεδάσει κάποιος. Τα φρένα ταιριάζουν στο φιλικό χαρακτήρα του Rockstar με προοδευτικό «δάγκωμα». Το μπροστινό δεν είχε την αίσθηση που θα θέλαμε, αλλά επειδή η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας διέθετε ελάχιστα χιλιόμετρα, διατηρούμε επιφυλάξεις για την απόδοσή του. Προέρχονται άλλωστε από μία εκ των κορυφαίων εταιρειών στον κόσμο. Με το στάνταρ ABS να επεμβαίνει μόνον όταν χρειάζεται, αποφεύγονται οι «περίπλοκες» καταστάσεις κατά το φρενάρισμα.
Ο μαλακός, μηχανικός συμπλέκτης βοηθάει μέσα στην πόλη με τις σχέσεις να κουμπώνουν εύκολα. Το κοντό γρανάζωμα, σε συνδυασμό με τη ροπάτη και ομαλή λειτουργία του κινητήρα, επιτρέπει στον αναβάτη να ανεβάζει σχέσεις νωρίς, σαν να πρόκειται για μοτοσυκλέτα μεγαλύτερου κυβισμού.

Daytona Rockstar 500 2021 static 2wo 2

Το Rockstar θα ταξιδέψει άνετα με ταχύτητες 130 χλμ/ώρα, με τη συντροφιά λίγων υψίσυχνων κραδασμών. Η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ/ώρα, την ίδια στιγμή ψάχνεις να βρεις μία ακόμη σχέση στο κιβώτιο. Με μεγαλύτερο μπροστινό γρανάζι η απόδοση θα «απλώσει» σε όλες τις σχέσεις. Το «γυμνό» Daytona δεν είναι sport tourer. Αν ψάχνετε για κάτι πιο «τουριστικό» εντός οικογενείας υπάρχει το Maverick 500.

Daytona Rockstar 500 2021 action 2wo 6

Όλα τα καλά

Οι μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες έχουν πολλά πλεονεκτήματα. Είναι πρακτικές, ευκολοδήγητες, οικονομικές στην αγορά και έχουν «υποφερτό» λειτουργικό κόστος χάρη στη χαμηλή κατανάλωση, τις περιορισμένες τιμές σέρβις και αναλώσιμων ανταλλακτικών. Όλα τα χαρακτηριστικά που βρίσκουμε στο Rockstar 500, το οποίο διαθέτει ποιότητα, όμορφη σχεδίαση, ενώ έχει τα προσόντα να ευχαριστήσει από τον νέο έως και τον πιο έμπειρο αναβάτη. Στην πόλη είναι ευκίνητο και γρήγορο, ενώ σε δρόμους με πολλές στροφές διασκεδαστικό και ασφαλές.

Daytona Rockstar 500 2021 action 2wo 4

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Caberg Drift Evo Storm

Μπουφάν: Nordcode Cafe Race

Jean: Nordcode Evo

Γάντια: Five GT3

Μποτάκια: Forma Swift Dry

DAYTONA ROCKSTAR 500 EVOMOTO
ΤΙΜΗ (€): 5.995
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,Υ/Ψ, 4B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 471
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) Δ.Α.
ΣΥΜΠΙΕΣΗ Δ.Α.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1 ΣΕ 2
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 43/8500
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 4,1/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 194
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 805
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.110
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 895
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) Δ.Α.
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ/Α
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ/Α
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: PIRELLI ΜΤ60 110/80-18
ΠΙΣΩ: PIRELLI ΜΤ60 160/60-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ
ΨΑΛΙΔΙ: ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ KYB 41mm
ΔΙΑΔΡΟΜΗ 155mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΚΥΒ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ 80mm
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 300mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ NISSIN ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ NISSIN ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 18 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 4 ΛΙΤΡΑ         

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.