02.07.2021
Από το ξύλο στις παραλίες του Brighton, τέλη του ’60 - αρχές του ’70, ανάμεσα σε μοτοσυκλετιστές (rockers) και «σκουτεράδες» (mods) έχουν περάσει πάνω από πενήντα χρόνια. Και ενώ πολλοί αναβάτες διαλέγουν ένα scooter για κάθε μέρα και μια μοτοσυκλέτα για πιο εξειδικευμένη χρήση...
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος - Φωτογραφίες: Κώστας Αφαντενός, H.M.
scooter που προσφέρουν συμπεριφορά και επιδόσεις μοτοσυκλετών από τη μια και μοτοσυκλέτες με πλεονεκτήματα scooter από την άλλη, προσπαθούν να ξαναμοιράσουν την τράπουλα και να κλείσουν το μάτι σε όσους κόβουν το συρματόπλεγμα και βρίσκονται πότε στη μια και πότε στην άλλη κατηγορία
Από το 2012 που πρωτοπαρουσιάστηκε (ως NC700X), η μοτοσυκλέτα της Honda κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρον και να περιορίσει τις «μαντραπήδες», καθώς με μια ψηλόλιγνη, ¨adventure¨ σιλουέτα και κινητήρα μεσαίου κυβισμού χωρίς τυμπανοκρουσίες, προσέφερε αυτά που υποσχόταν χωρίς να τινάζει την μπάνκα στον αέρα-κάτι που αποτυπώθηκε εμπορικά σε Ελλάδα και Ευρώπη τόσο στην «απλή» έκδοση (όπως αυτή της δοκιμής μας με το συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων) όσο και στην έκδοση με το DCT.
Θέλοντας λοιπόν να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του (για πολλούς) απόλυτου commuter της αγοράς, η μαμά εταιρεία βελτίωσε ριζικά το νέο μοντέλο, ενισχύοντας τον μέχρι τώρα καλά κρυμμένο fun factor χαρακτήρα και εναρμονίζοντάς τον παράλληλα με τους Euro5. Και κάπως έτσι λοιπόν, για το 2021 έχουμε ένα NC750X με υψηλότερο όριο περιστροφής του κινητήρα (κατά 600rpm), μεγαλύτερη ιπποδύναμη κατά 4hp (φτάνοντας τους ονομαστικούς 59hp), πιο κοντή κλιμάκωση στις τρεις πρώτες σχέσεις για καλύτερη επιτάχυνση και περισσότερο «νεύρο», συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης, τρία riding modes (συν ένα τέταρτο με το όνομα user όπου ο αναβάτης επιλέγει με βάση τα προσωπικά γούστα του), μείωση βάρους κατά 6 κιλά, πιο αιχμηρή και μίνιμαλ σχεδίαση, μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο, χαμηλότερο ύψος σέλας, πίσω φλας με Emergency Stop Signal κ.ά.
Οδηγώντας το
Ανεβαίνοντας στο NC750X και αφού έχεις περιεργαστεί ένα σύνολο με κορυφαία ποιότητα κατασκευής, χέρια και πόδια βρίσκουν γκριπ, μανέτες και μαρσπιέ χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, αφού οι θέσεις αυτών βρίσκονται σε νορμάλ γωνίες και αποστάσεις. Βάζοντας τον κινητήρα σε λειτουργία και κουμπώνοντας την πρώτη ταχύτητα (όπως σε όλες τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες, αφού δεν είναι η έκδοση DCT) η αίσθηση οικειότητας (όπως σε κάθε «παιδί» ή «εγγόνι» του γερο-Soichiro) είναι εμφανής. Ανοίγοντας το γκάζι, το NC750X παράγει έναν αρκετά ενδιαφέροντα ήχο (λόγω διαφοράς φάσης ανάφλεξης κατά 270 μοίρες) και επιταχύνει σβέλτα, χωρίς ξεσπάσματα ή κομπιάσματα. Μόνον ο κόφτης θα σταματήσει την ώθηση προς τα μπροστά –κάπως νωρίς είναι η αλήθεια. Είναι εμφανές ακόμα και σε κάποιον που δεν έχει μελετήσει το press kit (βλ.διάμετρο επί διαδρομή με υποτετράγωνα χαρακτηριστικά) ή δεν έχει ακούσει πως ουσιαστικά πρόκειται για «μισό» μοτέρ από Honda Jazz, ότι οι Ιάπωνες μηχανικοί προτίμησαν να μην προσφύγουν σε φτηνούς εντυπωσιασμούς παίζοντας με τους αριθμούς, εξοπλίζοντας μια μοτοσυκλέτα με έναν κινητήρα ο οποίος δεν θα ήταν γεμάτος χαμηλά και θα χρειαζόταν να φτάσει σε υψηλούς ρυθμούς περιστροφής για να αποδώσει αξιοπρεπώς, όπως συμβαίνει με αρκετούς δικύλινδρους εν σειρά κινητήρες-όταν πλέον το επόμενο φανάρι ή η στροφή πλησιάζουν και ο γάμος έχει ήδη σχολάσει.
Μπορεί τα 60 άλογα να μην ακούγονται πολλά για 750cc, όμως οι γεμάτες χαμηλές και μεσαίες στροφές-μαζί με το ψυχολογικό δίχτυ ασφαλείας του traction control επιταχύνουν τη μοτοσυκλέτα αξιοπρεπέστατα και θα ικανοποιήσουν το ευρύ target group στο οποίο απευθύνεται.
Οδηγικά το NC750X είναι μια προβλέψιμη, φιλική και οικεία μοτοσυκλέτα που θα κινηθεί σβέλτα λόγω της ομοιογένειας και του αισθήματος αυτοπεποίθησης που σου προσφέρει. Όντας πιο ενδιαφέρουσα οδηγικά από τον προκάτοχο, κινείται εύκολα και αέρινα και λόγω χαμηλού κέντρου βάρους (λόγω κλίσης κινητήρα) και λεπτής σιλουέτας, επιτρέποντας στον αναβάτη να χωρέσει ανάμεσα στα μποτιλιαρισμένα αυτοκίνητα. Το φαρδύ τιμόνι περνάει πάνω από τους καθρέφτες των αμαξιών ενώ το χαμηλότερο ύψος σέλας (εξαιτίας των κοντύτερων αναρτήσεων) προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία για βήματα προς τα πίσω. Θα έλεγε κανείς ότι, παρόλο που πρόκειται για μοτοσυκλέτα, στην πόλη τα καταφέρνει καλύτερα από scooter αντίστοιχου κυβισμού για τους παραπάνω λόγους. Σημαντικό πλεονέκτημα στην καθημερινή μετακίνηση χαρίζει η λειτουργία του κινητήρα, αφού είναι ελαστικός, γραμμικός και «ζωντανός» και δεν βγάζει υπερβολική ζέστη ούτε με καύσωνα, ενώ η τροφοδοσία είναι τόσο καλορυθμισμένη που ελαχιστοποιεί τη χρήση συμπλέκτη μόνο κατά τη διαδικασία εκκίνησης και όταν η ταχύτητα πέσει σε μονοψήφιο αριθμό. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι όταν π.χ. το μπροστινό αμάξι φρενάρει, ψάχνοντας να παρκάρει, η επιστροφή στο γκάζι γίνεται μόνον περιστρέφοντας το δεξί γκριπ μερικές μοίρες, χωρίς να απασχολεί τον αναβάτη η χρήση συμπλέκτη, πατινάροντας για να μη σκορτσάρει ή τιναχτεί μπροστά και ξαφνιάσει τον συνεπιβάτη. Θα λέγαμε ότι η απόκριση του γκαζιού είναι τόσο ομαλή (ειδικά στην επιλογή rain) που το «απλό» NC750X λειτουργεί εν μέρει σαν να είναι ... DCT. Η «σκουτεράδικη» καρδιά παίζει σημαντικό ρόλο ανεξαρτήτως χρήσης συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων ή διπλού συμπλέκτη, χαρίζοντας έξτρα πόντους στη χρηστικότητα.
Ζήτω οι εκδρομές!
Μια μοτοσυκλέτα 750 κυβικών σημαίνει και αποδράσεις σε ανοικτούς δρόμους και επαρχιακές οδούς και το ΝC δεν τα πάει καθόλου άσχημα ούτε εδώ. Στην εθνική θα ταξιδέψει άνετα με 140km/h όπου η προστασία από τον αέρα, η σταθερότητα εξαιτίας της αργής γεωμετρίας, η κατανάλωση και οι τρεις τελευταίες σχέσεις που μάκρυναν, κινούν το σύνολο εντός comfort zone, ενώ όποτε το επιθυμήσει ο αναβάτης η μοτοσυκλέτα θα επιταχύνει αξιοπρεπέστατα μέχρι τα 170km/h. Στο ορεινό επαρχιακό δίκτυο, η μοτοσυκλέτα της Honda διατηρεί τις ίδιες, ευχάριστες εντυπώσεις, διανύοντας αποστάσεις ακούραστα και χωρίς να το πολυ-καταλάβεις. Μπορεί εμπορικά να παρουσιάζεται περισσότερο ως commuter αλλά μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για έναν low profile χιλιομετροφάγο, χωρίς φρου φρου και αρώματα, που μπορεί να μην υπόσχεται διανυκτερεύσεις με νομάδες και διακοπές στον αρκτικό κύκλο με τις οποίες θα γεμίσεις τις βαλίτσες με δεκάδες αυτοκόλλητα αλλά μπορεί να σε κρατήσει ξεκούραστο για ώρες πάνω στη σέλα της ενώ το κοντέρ γράφει χιλιόμετρα χωρίς να κάνει ακόμα πιο βαθύπλουτο κάποιο σεΐχη.
Κλείνοντας τον τομέα ταξίδι, η αξιοπρεπής απόσταση από το έδαφος και οι σχετικά μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων θα σας βοηθήσουν να μην παραλείψετε την ερημική παραλία που σας πρότειναν στην ταβέρνα, έχοντας βέβαια κατά νου ότι πρόκεται για ένα δίτροχο ...SUV με ασφάλτινα λάστιχα.
Τόσο στο ταξίδι όσο και στην καθημερινή συμβίωση, ξεχωριστή μνεία χρήζει ο αποθηκευτικός χώρος, εκεί όπου παραδοσιακά φιλοξενείται το ρεζερβουάρ-ιδέα που είχαμε πρωτοδεί χρόνια πριν στο Aprilia Mana 850. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής «τρέλανε κόσμο». Ο «καρπουζάς» υπολόγιζε (γεμάτος ενθουσιασμό) πόσα καρπούζια και πεπόνια μπορούν να χωρέσουν, οι δασοπυροσβέστες στο φυλάκιο ονειρεύτηκαν ένα ψυγειάκι ενώ η ηλικιωμένη γειτόνισσα αναρωτήθηκε αν βγάζοντας το καπάκι θα μπορούσα να πάω εκδρομή με τον σκύλο μου!
Μεγαλύτερος κατά ένα λίτρο από φέτος, χωράει ένα adventure (!) κράνος. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι αφήνετε κάπου τον συνεπιβάτη και δεν θα χρειαστεί να κουβαλήσει το κράνος ούτε εκείνος, ούτε εσείς ή να πρέπει να φορέσει το σακίδιό σας για να είναι άνετος. Στην πράξη πρόκειται για μια μπαγκαζιέρα ή έναν αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα όπως στα scooter, μόνο που εδώ όλα αυτά θα γίνουν χωρίς να κατεβείτε από τη σέλα, ενώ με τη χρήση κλασικής μπαγκαζιέρας ή τριπλέτας οι χώροι φτάνουν τον αποθηκευτικό χώρο ενός μικρού αυτοκινήτου.
Ενισχύοντας τα σημεία για τα οποία αγαπήθηκε, αλλά και αυτά για τα οποία δέχθηκε κριτική (ότι δηλαδή ήταν αρκετά συντηρητικό τόσο εμφανισιακά όσο και οδηγικά) το πλήρως ανανεωμένο NC750X παρουσιάζεται καλύτερο από ποτέ.
Προσθέτoντας μια παραπάνω σπιρτάδα που πάντοτε είναι σίγουρα καλοδεχούμενη και συνδυάζοντας τις αρετές ενός κατά γενική ομολογία ικανότατου και ποιοτικού commuter με βαρύ όνομα, η μοτοσυκλέτα της Honda διαθέτει όλες τις προδιαγραφές για να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία των προκατόχων.
Διαβάστε τη δοκιμή του Honda NC 750 X DCT του 2017
Εξοπλισμός: Motomarket
Κράνος: Bell MX-9 Adventure
Μπουφάν: Fovos Hurricane Knox
Παντελόνι: Nordcode Montreal
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |
HONDA NC750X 2021 | honda-motorcycles.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 8.850 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | YΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ, ΟΚΤΑΒΑΛΒΙΔΟΣ, EURO5 |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 745 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 77mm x 80mm |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 58,6/6.750 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 7/4.750 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 214 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 800mm |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.210mm |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 846mm |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.535mm |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 110mm |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 27° |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ | 120/70-17 |
ΠΙΣΩ | 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 153,5mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 150mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΣ 320mm ΔΑΓΚΑΝΑ 2Ε ABS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΣ 240mm ΔΑΓΚΑΝΑ 1Ε ABS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (lt) | 14,1 |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 5,5 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.