31.05.2021
Αν αγαπάτε τη μοτοσυκλέτα τότε τη χρησιμοποιείτε συνέχεια. Οδηγείτε εφτά ημέρες την εβδομάδα, στο δρόμο για τη δουλειά και σε ταξίδια. Θέλετε να διαθέτει σπορ δυνατότητες, αλλά και χρηστικό χαρακτήρα. Οπότε το Honda CB500F δεν θα πιάσει ποτέ σκόνη ακινητοποιημένο
Κείμενο: Κώστας Ταρναβάς - Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος
CB500 κυκλοφορούν πολλά στους ελληνικούς δρόμους. Από τη νέα γενιά που λανσαρίστηκε το 2013 το best seller είναι το On Off «Χ». Υπάρχει όμως το «R» που θυμίζει τα τετρακύλινδρα supersport της εταιρείας, αλλά και το naked «F».
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Honda CB500X 2021
Διαβάστε εδώ τη δοκιμή του Honda CB500R Euro4
Μιλώντας για τις roadster μοτοσυκλέτες, η Honda έχει μεγαλώσει πολύ την γκάμα της καλύπτοντας όλα τα γούστα. Διαθέτει τετρακύλινδρα και δικύλινδρα μοντέλα. Με ρετρό σχεδίαση, όπως η σειρά Neo Sports Cafe και πιο μοντέρνα, όπως το CB500F που είναι μια μοτοσυκλέτα και για κατόχους άδειας οδήγησης Α2.
Η κατηγορία που μπορούν να οδηγηθούν με την εν λόγω άδεια μοιάζει με παζλ. Μεσαίου και μεγάλου κυβισμού μοντέλα διαθέσιμα σε εκδόσεις μειωμένης ισχύος έως 35 kW και μοτοσυκλέτες ειδικά σχεδιασμένες για την Α2. Μεταξύ των τελευταίων λάμπει το Honda CB500F, μια μοτοσυκλέτα που ανανεώθηκε ριζικά το 2016, αναβαθμίστηκε και φρεσκαρίστηκε σχεδιαστικά το 2019 και το 2021 συνεχίζει με αλλαγές σε χρώματα και γραφικά, με τον κινητήρα πλέον να είναι συμβατός με τις προδιαγραφές Euro5.
Ψιλά γράμματα
Ο δικύλινδρος κινητήρας των 471 κ.εκ., με την αρχιτεκτονική του CBR 600RR, αποτελεί φέρον τμήμα του χαλύβδινου πλαισίου. Περαιτέρω αλλαγές από αυτές που έγιναν το 2019 ήταν αχρείαστες, αφού οι Ιάπωνες «ατενίζοντας το μέλλον» ετοίμασαν τον κινητήρα τους για την εποχή Euro5. Νέες βαλβίδες εισαγωγής και εκκεντροφόροι αύξησαν ισχύ και ροπή κατά 4%. Ταυτόχρονα το CB500F εξοπλίστηκε με υποβοηθούμενο συμπλέκτη ολίσθησης. Το σύστημα εξάτμισης άλλαξε, ο ψεκασμός επαναπρογρομματίστηκε. Έτσι η all around μοτοσυκλέτα της Honda έγινε αποδοτικότερη στις χαμηλές και μεσαίες στροφές. Τα νούμερα λοιπόν παρέμειναν αμετάβλητα με αυτά της έκδοσης Euro4. 47 ίπποι και 4,4 kgm ροπής.
Εμφάνιση Streetfighter
Το CB500F, σε αντίθεση με τον πράο χαρακτήρα του, είναι σίγουρα ένα από τα πιο «αγριεμένα» naked στην αγορά. Με πολύ προσεγμένες λεπτομέρειες και φινίρισμα, από την υπέροχα «σκαλισμένη» του μούρη έως τους «κρυμμένους» σωλήνες του πλαισίου αλλά και την supersportάδικη «ουρά», αναδίνει «ιαπωνική αύρα». Τα λεπτά φλας όπως και όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED.
Το χάλκινο φινίριμα στα καπάκια του κινητήρα δίνει μερικούς ακόμη ποιοτικούς πόντους. Ένα ογκώδες τελικό εξάτμισης με δύο απολήξεις, κοινό και στα τρία CB, δεν ταιριάζει απόλυτα με το σύνολο. Οι ανοδιωμένες τάπες στα καλάμια του πιρουνιού, που ρυθμίζονται σε προφόρτιση, κάνουν το «κόκπιτ» πιο ενδιαφερόν. Τα όργανα δεν θα μπορούσαν να μην ήταν ψηφιακά. Σε μια μικρή οθόνη LCD η Honda με τη «νοικοκυροσύνη» που τη διακρίνει χώρεσε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες για τον αναβάτη.
Όμορφα γωνιώδη πλαστικά κουμπώνουν στο ρεζερβουάρ των 17,1 λίτρων, ενσωματώνοντας και τους αεραγωγούς. Οι τάσεις της εποχής στις naked μοτοσυκλέτες θέλουν τη συγκέντρωση του όγκου μπροστά, ενώ πίσω δείχνουν πιο «άδειες». Η σχεδίαση του CB500F διαφέρει ελαφρώς, αφού τα πλαστικά και το τελικό της εξάτμισης δίνουν τον όγκο που φαίνεται να λείπει σε άλλα μοντέλα στο πίσω μέρος. Ισορροπημένο λοιπόν ακόμη και στον σχεδιασμό.
Ισορροπία
Όταν ανέβεις πάνω στο CB500F νοιώθεις άμεσα οικεία. Οδηγείς άλλωστε Honda. Εκτός από τη θέση της κόρνας, που αδυνατούμε να συνηθίσουμε όσα μοντέλα και αν έχουμε οδηγήσει, η εργονομία είναι κορυφαία. Η σέλα είναι χαμηλή για να πατάνε κάτω εύκολα αναβάτες μικρού αναστήματος, το τιμόνι κόβει αρκετά και διαθέτει το κατάλληλο φάρδος, δίνοντας πολύ καλό μοχλό. Όλα τα παραπάνω αναδεικνύουν το CB500F σε μία από τις ευέλικτες και εύκολες σε χειρισμό μοτοσυκλέτες της μικρομεσαίας κατηγορίας. Είναι πιο κοντά σε μοτοσυκλέτες όπως το KTM 390 Duke και Yamaha ΜΤ-03. Το βάρος του μπορεί να φτάνει αυτό των μεγαλύτερων μοτοσυκλετών, όπως το Yamaha MT-07, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα δυσκολέψει σε στατικές μανούβρες. Αυτό συμβαίνει διότι το CB500F είναι απόλυτα ζυγισμένο και διαθέτει σωστή εργονομία.
Σωστό
Η μοτοσυκλέτα της Honda έχει σχεδιαστεί για αναβάτες που κάνουν τα πρώτα τους δίτροχα βήματα. Θέλετε να την πούμε ιδανική; Ναι είναι. Και εξηγούμαστε.
Σε συνδυασμό με όλα τα παραπάνω περί απόλυτα ισορροπημένης μοτοσυκλέτας, έρχεται να κουμπώσει και ένας κινητήρας «μάλαμα». Τόσο γραμμικός σε όλο το φάσμα των στροφών που θα αφήσει τους πάντες να απολαύσουν την οδήγηση. Εντός και εκτός πόλης, σε ατελείωτες ευθείς και στροφές. Διαθέτει απόλυτα εκμεταλλεύσιμη ισχύ, ροπή, καθώς και χαμηλή κατανάλωση που σε μέση χρήση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 4,5 λίτρα για 100 χλμ.
Βελούδινος σε λειτουργία στις χαμηλές στροφές είναι ο σύμμαχος μέσα στο καθημερινό άγχος της πόλης και στο «κυνήγι» του να τα προλάβεις όλα στο χρόνο που πρέπει. Σύμμαχός σου και ο πανάλαφρος υποβοηθούμενος συμπλέκτης ολίσθησης. Όταν έρθει το ΣΚ θα ταξιδέψει με 140 χλμ/ώρα με τον αναβάτη να κάθεται σε εξαιρετική σέλα με σωστό αφρώδες και άνετη θέση οδήγησης. Ο συνεπιβάτης θα κάτσει πιο ψηλά σε ένα μικρό σελάκι, αλλά πιο αναπαυτικά σε σχέση με όσες μικρομεσαίες μοτοσυκλέτες έχουμε οδηγήσει.
Η ρύθμιση της ανάρτησης είναι πολύ σωστή και σε συνδυασμό με το πλαίσιο όλες οι λακκούβες και τα σαμαράκια απορροφώνται, χωρίς να διαταράσσουν τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας, κρατώντας τον αναβάτη ήρεμο και επικεντρωμένο στην οδήγηση. Αλλά η πραγματική έκπληξη είναι όταν συναντάτε δρόμο με στροφές. Γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Το CB500F καταφέρνει να διασκεδάσει ακόμη και τον πιο έμπειρο μοτοσυκλετιστή.
Απόλυτα ταιριαστό και το σύστημα πέδησης. Πολύ γραμμικό σε λειτουργία και εκτιμήσαμε τη δυνατότητα ρύθμισης της μανέτας φρένου. Επιπλέον, το ABS παρεμβαίνει μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και, στις πιο απαιτητικές καταστάσεις φρεναρίσματος.
Εάν πριν από λίγα χρόνια, η λέξη-κλειδί των κατασκευαστών ήταν «δύναμη», σήμερα μιλάμε περισσότερο για την ευκολία οδήγησης. Έτσι μπορούν να προσελκύσουν νέους να οδηγήσουν μοτοσυκλέτα αλλά και να αναζωπυρώσουν το πάθος εκείνων που έχουν «απομακρυνθεί» από τους δύο τροχούς. Εάν τα 300άρια δεν σας ικανοποιούν με τις δυνατότητές τους και θεωρείτε πως μοτοσυκλέτες από 650 έως 800 κ.εκ. είναι νωρίς να αποκτήσετε, τα 500άρια είναι η ιδανική λύση μεταξύ των δύο αυτών κατηγοριών.
Εξοπλισμός Motomarket
Κράνος Caberg Drift Evo Storm
Μπουφάν Nordcode X-City
Γάντια Nordcode GT Carbon
Μποτάκια Forma Swift Dry
Honda CB500F 2021 | honda-motorcycles.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 6.850 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 471 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 67 x 66,8 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 10,7 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 2 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 47/8.600 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 4,4/6.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 189 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 789 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.080 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 790 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.060 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | 102 |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | 25,5 |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MICHELIN ROAD 5 120/70-17 |
ΠΙΣΩ: | MICHELIN ROAD 5 160/60-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΥΠΟΥ ΔΙΑΜΑΝΤΙ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΜΟΝΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ PROLINK ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 1 ΕΜΒΟΛΟΥ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 17,1 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4,5 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.