Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 06.10.2017
Το όνομα Monster είναι από αυτά που κάνουν μεγάλο γκελ στον κόσμο. Ένα μοντέλο που έβαλε την Ducati σε όλα τα “σπίτια” από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1992
Το “προσιτό” Monster έλειπε από την γκάμα της Ducati. Το 821 ναι μεν είναι πολύ κοντά σε κυβισμό με το 797 που στην πραγματικότητα είναι 803 κ.εκ. αλλά για να το αποκτήσει κάποιος πρέπει να αποταμιεύσει σχεδόν 12.000€. Τιμή υψηλή έναντι του ανταγωνισμού στη μεσαία κατηγορία των street naked commuter μοτοσυκλετών. Έτσι για το 2017 το “τέρας” με τον αεροελαιόψυκτο κινητήρα της σειράς Scrambler κοστίζει κάτω από 10.000€.
Το νέο μοντέλο είναι η entry level μοτοσυκλέτα της Ducati. Ένα commuter καθημερινής χρήσης με φιλικό και ελαστικό κινητήρα αλλά πάντα με τη φινέτσα και τον ιδιαίτερο σχεδιασμό ενός αυθεντικού Monster.
Monster DNA
Με την πρώτη ματιά διακρίνουμε το DNA Monster με τον γνήσιο χαρακτήρα που διαχρονικά τηρεί το συγκεκριμένο μοντέλο. Το μπροστινό φανάρι παραμένει στρογγυλό και μεγάλο, με το γνωστό από τα τελευταία μοντέλα led φωτιστικό να σχηματίζει ένα μικρό “Π” μέσα του πλέον.
Χωροδικτύωμα και ρεζερβουάρ είναι ακριβώς τα ίδια σε σχεδίαση με αυτά του μοντέλου που παρουσιάστηκε στην έκθεση της Κολωνίας το 1992, κρατώντας ακόμα και τις ίδιες γωνίες στις ατσάλινες ράβδους του πλαισίου, «κουβαλώντας» τη μακρά και «βαριά» ιστορία των προγενέστερων «τεράτων» της ιταλικής φίρμας.
Το ρεζερβουάρ παραμένει όμορφα φουσκωμένο έχοντας πλέον χωρητικότητα 16,5 λίτρα και βαθύτερες γωνίες- ό,τι ακριβώς δηλαδή χρειάζεται ο αναβάτης ώστε να το αγκαλιάζει σωστά ή να στηρίζεται σε αυτό στην πίστα στις στροφές. Εξακολουθεί να τηρεί τη σχεδιαστική γραμμή του παρελθόντος. Ενώ ξεκινά φουσκωμένο και όλο μύες, κρύβεται στη συνέχεια κάτω από τη σέλα... συρρικνωμένο και απλό. Φέρει μάλιστα στοιχεία απευθείας από το πρώτο Monster 900, όπως το εμπρός μεταλλικό κούμπωμα του ρεζερβουάρ ώστε να έχουν οι μηχανικοί πρόσβαση στον κινητήρα χωρίς ιδιαίτερο κόπο.
Η σέλα μαζί με το συγκεκριμένο ρεζερβουάρ είναι ένα έργο τέχνης. Είναι ενιαία για αναβάτη- συνεπιβάτη ολοκληρώνοντας όμορφα και κομψά τη μοτοσυκλέτα. Το πίσω φανάρι είναι και αυτό Led και σχηματίζει επίσης το γνωστό Π που συναντήσαμε στο μπροστινό φανάρι.
Το ψαλίδι είναι τύπου «μπανάνα», με την πίσω ανάρτηση τοποθετημένη έκκεντρα και στην αριστερή μεριά της μοτοσυκλέτας.
Οι εξατμίσεις δείχνουν χειροποίητες. Ελίσσονται ξεκινώντας από τον κινητήρα μέχρι το τελικό σαν πλοκάμια. Καταλήγουν σε μια μονή και «παχουλή» απόληξη, που δένει αρμονικά με τη συνολική σχεδίαση.
“Τέρας” υψηλής ποιότητας
Η πανέμορφη σέλα που βρίσκεται σε ύψος 805 mm σε βάζει αμέσως σε Μonster mode. Τοποθετείσαι “μέσα” στη μοτοσυκλέτα πατώντας εύκολα κάτω και το σώμα γέρνει μπροστά ώστε ο αναβάτης να πιάσει φυσιολογικά το φαρδύ τιμόνι.
Θα έλεγα πως έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα σε δύο θέσεις οδήγησης. Την ξεκούραστη όρθια με την οποία θα ελίσσεσαι καθημερινά στην πόλη και την πιο “racing” μετατοπίζοντας το σώμα μέχρι το τέλος της σέλας.
Αρωγός στη στήριξη και στις δύο θέσεις το εξαιρετικής σχεδίασης ρεζερβουάρ, βασική προϋπόθεση για να κινηθείς άνετα μέχρι και τα 150 χ.α.ώ. Και στις δύο περιπτώσεις με το δεξί πόδι να ακουμπά την εξάτμιση και να μη νιώθει την παραμικρή θερμότητα χάρη στο προστατευτικό που διαθέτει. Το τελευταίο το βρήκα ιδιαίτερα βολικό λόγω του ύψους μου (1,94cm).
Δυστυχώς με αυτό το “μπόι” από τους πανέμορφους καθρέφτες όσο και αν προσπάθησα έβλεπα μόνο τους ώμους μου. Ο Κ.Τ. που είναι καμιά 20αριά πόντους κοντύτερος αποφάνθηκε πως εξασφαλίζουν εξαιρετική ορατότητα με όποια ταχύτητα και αν κινείσαι.
Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός και μονόδρομος, κάτι που χρησιμεύει πολύ στα απότομα “κατεβάσματα” με τις αναπηδήσεις του πίσω τροχού να εξαλείφονται. Η θέση της μανέτας δεν είναι ρυθμιζόμενη όπως αυτή του φρένου, το οποίο σαν άγκυρα θα «πέσει» όποτε χρειαστεί και οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες της Brembo θα «δαγκώσουν» τα διπλά δισκόφρενα των 320mm. Πίσω συναντάμε έναν μονό δίσκο με δαγκάνα ενός εμβόλου 245mm που λειτουργεί άψογα. Το σύστημα ABS της Bosch που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο μοντέλο είναι πολύ καλό και θα ενεργοποιηθεί μόνον όταν χρειαστεί, δηλαδή σε καταστάσεις υψηλού κινδύνου.
Εντυπωσιακά προσεγμένο
Γενικά η συναρμογή και η ποιότητα κατασκευής του Monster είναι πολύ προσεγμένη. Ντίζες, καλώδια και σωληνάκια μπορεί να φαίνονται όπως και σε κάθε street naked μοτοσυκλέτα, είναι όμως τόσο τακτοποιημένα που συμβάλλουν στην “καθαρή” εικόνα της μοτοσυκλέτας. Πολύ όμορφα σχεδιασμένα και τα μαύρα πλαστικά καπάκια που συνηγορούν στη συμπαγή εικόνα της 797.
Ο πίνακας οργάνων είναι LCD και ιδιαίτερα απλός, μα πάντα ευδιάκριτος. Όσο ήλιο ή σκοτάδι έχει γύρω σου, ποτέ δεν θα δυσκολευτείς να διακρίνεις τις πληροφορίες που αναζητείς. Το στροφόμετρο βρίσκεται ψηλά και γεμίζει ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, σαν μια loading μπάρα υπολογιστή. Και όταν οι στροφές επιβάλλουν αλλαγή σχέσης, μια κόκκινη ένδειξη αναβοσβήνει πάνω από αυτό.
Τα χιλιόμετρα αναγράφονται από κάτω, ενώ δύο παραλληλόγραμμα κουτάκια προβάλλουν τις βασικές πληροφορίες που πρέπει να γνωρίζει ο αναβάτης.
Για την πλοήγηση στο μενού υπάρχει διακόπτης στο αριστερό γκριπ. Όλοι οι διακόπτες του 797 είναι ποιοτικοί και σωστά τοποθετημένοι από άποψη εργονομίας. Μία παρατήρηση σε αυτόν τον τομέα, μια και πρόκειται για μια entry level commuter μοτοσυκλέτα, είναι η έλλειψη του δείκτη βενζίνης και της επιλεγμένης ταχύτητας.
Ο διακόπτης, εκτός του κλειδώματος του τιμονιού, έχει μια θέση παραπάνω στα αριστερά, που ενεργοποιεί τα μπροστά και πίσω Led της μοτοσυκλέτας στη γνωστή από τα παλιά Parking Mode στάση. Κάτω από τη σέλα συναντάμε την απαραίτητη για την 5V εποχή θύρα USB.
Monster - Πόλη… σημειώσατε 1
Οι λέξεις δεν μπορούν να περιγράψουν το πόσο ευέλικτο και γρήγορο στην αλλαγή κατευθύνσεων είναι το βάρους 193 κιλών 797. Η γωνία κάστερ των 24 μοιρών σε συνδυασμό με τα ελαστικά Pirelli Diablo Rosso II που «φοράει» βοηθούν τα μέγιστα.
Η πολύ καλή γεωμετρία οφείλεται επίσης στο εμπρός 43 mm αντεστραμμένο πιρούνι της Kayaba σε συνδυασμό με το Sachs πίσω ελατήριο. Το πιρούνι είναι όσο μαλακό χρειάζεται. Το αισθάνεσαι να βυθίζεται έντονα μόνο κατά το απότομο φρενάρισμα. Δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης, αλλά τη δουλειά του την κάνει σωστά, παρέχοντας πολύ καλή πληροφόρηση οδοστρώματος και πλήρη έλεγχο της μοτοσυκλέτας.
Τα φρένα είναι «άγκυρες» και, σε συνδυασμό με το πολύ καλό ABS, θα είναι εκεί όποτε τα χρειαστείς σαν φύλακας άγγελος.
Μέσα στην κίνηση θα δυσκολευτείτε λόγω του μικρού κοψίματος του τιμονιού, αλλά πολύ εύκολα θα φτάσετε πρώτοι στο φανάρι. Κατά το ταξίδι στην εθνική είναι πολύ σταθερό και η ποιότητα κύλισής του κορυφαία. Μόλις το οδηγήσετε στις πρώτες στροφές θα πείτε “Φέρτε μου και άλλες!”
Προτείνω ανεπιφύλακτα σε όποιον προτίθεται να το αγοράσει ή σκέφτεται να το ζητήσει για Test Ride να νιώσει αυτήν τη μοναδική γεωμετρία και δυνατότητα ελιγμών από το Monster 797.
Εκμετάλλευση
Ο κινητήρας σε διάταξη L με τον οποίο είναι εξοπλισμένο το 797 είναι ο αεροελαιόψυκτος Desmodue Twin-Cylinder 803 κυβικών, που «φορούν» και τα scrambler μοντέλα της εταιρείας και αποδίδει 73 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. και 6,7 kgm στις 5.750 σ.α.λ.
Η ροπή και η δύναμη του κινητήρα «βγαίνει» ομαλά και δεν θα τρομάξει κανέναν αναβάτη, συν τοις άλλοις είναι απόλυτα εκμεταλλεύσιμη. Μέχρι τις 3.000 σ.α.λ. είναι «χαλαρός». Από τις 3.500 σ.α.λ. και πάνω επιταχύνει σταδιακά και απολύτως γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα.
Σε γενικές γραμμές το 797 είναι ένα “μυαλωμένο” commuter που μπορεί να λειτουργεί κάθε μέρα για όλους τους αναβάτες απροβλημάτιστα.
Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι σκληρό, αλλά έπειτα από κάποια χιλιόμετρα το συνηθίζεις. Πρέπει να κουμπώνεις με αποφασιστικότητα τις σχέσεις διότι σε διαφορετική περίπτωση θα βρίσκεις “νεκρές” εκεί όπου δεν υπάρχουν. Η κατανάλωση που είδαμε ήταν στα 5,8 λίτρα ανά 100 χλμ.
Το πρώτο μου «τερατάκι»
Χωρίς ηλεκτρονικά (traction control, χαρτογραφήσεις κινητήρα), χωρίς υπερβολική δύναμη, με λογικό βάρος και κατανάλωση, το 797 απευθύνεται στον νέο αναβάτη ή σε μια φανατική οπαδό της ιταλικής μάρκας που θέλει να αποκτήσει μια Ducati.
Αυτό είναι το κοινό στο οποίο αποσκοπεί το συγκεκριμένο μοντέλο, με τη μοντέρνα σχεδίαση, την κορυφαία ποιότητα κατασκευής, μα και τον χαρακτήρα του ιστορικού Monster. Για όσους επιθυμούν περισσότερες μοναχικές βόλτες διατίθεται και η έκδοση Plus με μονή σέλα και μικρό φέρινγκ.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ |
|
Αντιπροσωπεία |
KOSMOCAR Α.Ε.
|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
L-Twin κύλινδρος, 2 βαλβίδες/κύλινδρο με δεσμοδρομικό σύστημα κίνησης βαλβίδων |
Κυβισμός (cc) |
803 |
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) |
88 x 66 |
Συμπίεση |
11.0:1 |
Σύστημα εξαγωγής |
2 σε 1 |
Εκκίνηση |
Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) |
73 / 8,250 |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) |
6,7 / 5,75000 |
Κατανάλωση (lt/100km) |
5,8 |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.