Δοκιμές

Δοκιμή Honda GTR 150: Η μάχη μόλις άρχισε

Το "υπερόπλο" της Honda


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  26.06.2019

Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πάπια στη χώρα μας, το νέο Honda GTR 150, παρουσιάστηκε εκτός συνόρων το 2016 και ύστερα από τρία ολόκληρα χρόνια αναμονής, έφτασε η ώρα να το γνωρίσουμε και να το δοκιμάσουμε επί ελληνικού εδάφους

Στην κατηγορία των «cubs» όπως τα ονομάζει και η εταιρεία, η Honda βρισκόταν ανέκαθεν στην κορυφή της λίστας, έχοντας παράγει μοντέλα ορόσημα με τα οποία έχουν συμβιώσει γενιές και γενιές γράφοντας αμέτρητες σελίδες ιστορίας. Στις μέρες μας το νέο GTR 150 ξεφεύγει από τα συνηθισμένα. Εφοδιάζεται με κινητήρα 150 κυβικών εκατοστών, ο οποίος μάλιστα είναι κάθετα τοποθετημένος όπως στις μοτοσυκλέτες. Διαθέτει εξατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων και φυσικά συμπλέκτη στο χέρι. Βλέπουμε δηλαδή πως η φιλοσοφία και η λειτουργικότητα των μοτοσυκλετών περνάει σιγά σιγά και στα παπιά, μετατρέποντάς τα σε πιο σπορ καθημερινά εργαλεία δουλειάς.

honda gtr150 ambience 1

Με σπορ αμφίεση

Εμφανισιακά είναι πολύ ξεχωριστό και αρκετά σπορτίφ. Με όμορφες αιχμηρές γραμμές, ακτινωτούς χυτούς τροχούς, φαρδιά ελαστικά και μονό αμορτισέρ τοποθετημένο στο κέντρο. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό στροφόμετρο, αλλά και μία οθόνη υγρών κρυστάλλων, η οποία απεικονίζει το ψηφιακό ταχύμετρο, την επιλεγμένη ταχύτητα του κιβωτίου ταχυτήτων, τη στάθμη βενζίνης αλλά και δύο χιλιομετρητές, έναν ολικό και έναν μερικό. Ο εμπρόσθιος προβολέας βρίσκεται κλασσικά στη μάσκα του τιμονιού, όμως είναι παράλληλα απόλυτα εναρμονισμένος με την εποχή, καθώς είναι full LED. Λίγο πιο κάτω το εμπρόσθιο τμήμα της ποδιάς κοσμούν δύο φώτα θέσεως αλλά και τα φλας, τα οποία αποτελούνται από συμβατικές λάμπες αλογόνου. Θα προτιμούσαμε να είναι κι αυτά τεχνολογίας LED.

honda gtr150 details 11

Ανάμεσά τους υπάρχει ένας αεραγωγός, ο οποίος μπορεί να μην προσφέρει τίποτα λειτουργικά, όμως δίνει μία σπορ πινελιά στην εμφάνιση, καθώς παραπέμπει σε "ram-air" Supersport μοτοσυκλετών. Τα πλαστικά του κεντρικού τούνελ ανεβαίνουν αρκετά ψηλά, ώστε να κρύβουν εντός τους τον κάθετα τοποθετημένο κινητήρα, ενώ στο κάτω μέρος υπάρχει μία καρίνα η οποία συμβάλλει κι αυτή στη σπορ αμφίεση. Το ουραίο τμήμα έχει ελαφρώς ανοδική πορεία και μάλιστα στο τελείωμά του υπάρχει και μία αεροτομή που, εκτός από το αισθητικό κομμάτι, βοηθά στη σωστή στήριξη του συνεπιβάτη.

honda gtr150 details 16

Καρδιά μοτοσυκλέτας

Ο κινητήρας είναι γνώριμος από το Honda CBR 150. Είναι μονοκύλινδρος, τετράχρονος, υγρόψυκτος, και φέρει τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής. Η χωρητικότητά του φτάνει τα 149 κυβικά εκατοστά και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Από πλευράς απόδοσης τα νούμερα είναι εντυπωσιακά, καθώς αγγίζει τους 15,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και τα 1,28 κιλά ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων (τύπου μοτοσυκλέτας) και συνεργάζεται με πολύδισκο συμπλέκτη, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.

honda gtr150 action 8

Ισορροπημένο

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο διπλής δοκού, τύπου «διαμάντι», και συνδυάζει υψηλή στρεπτική ακαμψία, αλλά και ευελιξία. Οι αναρτήσεις του αποτελούνται από συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι για εμπρός, διαμέτρου 31mm, ενώ πίσω υπάρχει "monoshock" αμορτισέρ, το οποίο είναι κεντρικά τοποθετημένο. Οι 17 ιντσών πολυάκτινοι τροχοί είναι κατασκευασμένοι από χυτό αλουμίνιο και ντυμένοι με ελαστικά διάστασης 90/80/17 και 120/70/17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Όσο για το συνολικό του βάρος, με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 4,5 λίτρων αγγίζει μόλις τα 122 κιλά.

honda gtr150 action 3

Δυνατό, όμορφο και πρακτικό

Από την πρώτη κιόλας ματιά καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για μία πολύ προσεγμένη και ποιοτική κατασκευή. Η συναρμογή των πλαστικών είναι άριστη, η θέση οδήγησης λίγο διαφορετική από τα συνηθισμένα, αφού η σκληρή σέλα έχει κατηφορική πορεία και το τιμόνι είναι τοποθετημένο σχετικά χαμηλά. Έτσι ο κορμός του αναβάτη παίρνει μία ελαφριά κλίση προς τα εμπρός, με αποτέλεσμα να σε προδιαθέτει για μία πιο σπορτίφ και γρήγορη οδήγηση. Σε πολύωρη οδήγηση όμως κουράζει. Μικρό το κακό, καθώς με την αλλαγή του αφρώδες υλικού της σέλας, η κατάσταση μπορεί να βελτιωθεί.

honda gtr150 details 15

Με το πού θέτεις τον κινητήρα σε λειτουργία, όλα βαίνουν αρμονικά, χωρίς να παράγεται ο παραμικρός τριγμός. Η εξάτμιση, η οποία είναι σχεδιασμένη να περνά τις προδιαγραφές Euro4, κρατά τα επίπεδα θορύβου αρκετά χαμηλά. Ο συμπλέκτης είναι πολύ μαλακός και δεν κουράζει καθόλου, όπως και το σχετικά μακρύ κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο δουλεύει τόσο ομαλά, όσο και αθόρυβα. Στο χαμηλό φάσμα στροφών του κινητήρα, διακρίνεται μία νωχελικότητα. Όμως εκεί που εντοπίζεται η διαφορά σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, είναι από τις 6.000 σ.α.λ. έως τις 10.000, όπου η δύναμη είναι μεν γραμμική, αλλά αρκετά έντονη. Η τελική ταχύτητα που κατάφερα να δω στο ψηφιακό ταχύμετρο με 6η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων άγγιξε τα 143 χ.α.ώ. στις 10.500 σ.α.λ. Αρκετά εντυπωσιακό νούμερο, αν αναλογιστεί κάνεις ότι αναφερόμαστε σε παπί. Κανονικά αυτές οι ταχύτητες αντιστοιχούν συνήθως σε μοτοσυκλέτες τουλάχιστον 250 κυβικών εκατοστών. Η κατανάλωση κατά τη δοκιμή μας κυμάνθηκε από τα 2,5 έως και τα 3 λίτρα. Έτσι η αυτονομία του ρεζερβουάρ των 4,5 λίτρων φτάνει και πιθανόν ξεπερνά τα 155 χιλιόμετρα.

honda gtr150 action 5

Στην κίνηση της πόλης ξεγλιστρά πολύ εύκολα, διότι μπορεί να είναι μεν πιο σπορ από τα συνηθισμένα, όμως παραμένει ένα ευέλικτο παπί, με το χαμηλό βάρος και το τιμόνι να παίρνει μεγάλες γωνίες. Οι αναρτήσεις του είναι σχετικά μαλακές και απορροφούν τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος, ενώ παράλληλα στις στροφές προσφέρουν πολύ ικανοποιητικό κράτημα. Το μόνο μειονέκτημα αφορά τα μαρσπιέ, καθώς αυτά είναι σταθερά και όχι ανακλινόμενα όπως θα θέλαμε. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να περιορίζει τις μεγάλες κλίσεις κατά τη διάρκεια των στροφών. Τα λάστιχα είναι της IRC και ανταποκρίνονται ικανοποιητικά σε στεγνό οδόστρωμα, όμως στο βρεγμένο γλιστρούν και δεν εμπνέουν την απαραίτητη εμπιστοσύνη. Τα φρένα είναι εξαιρετικά, ίσως ό,τι καλύτερο έχω συναντήσει σε παπί. Η μανέτα έχει προοδευτική λειτουργία και προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση. Είναι δυνατά και το ABS επεμβαίνει πραγματικά μόνον όταν χρειαστεί, πράγμα που σπανίζει στις χαμηλού κυβισμού και κόστους μοτοσυκλέτες.

honda gtr150 action 9

Μοτοσυκλετοπαπί

Το νέο GTR 150 έφτασε και είναι έτοιμο να συνεχίσει τη μεγάλη ιστορία της Honda στην κατηγορία των παπιών. Με καρδιά και χαρακτήρα μοτοσυκλέτας, αλλά και καθημερινή σπορ αμφίεση είναι σίγουρο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητο. Οι επιδόσεις και η πρακτικότητά του θα εντυπωσιάσουν αναβάτες κάθε ηλικίας, καθώς παραμένει ένα καθημερινό εργαλείο πόλεως, όμως φέρει μία πιο σπορτίφ αύρα και χαρακτήρα. Η τιμή του είναι αντίστοιχη με την εξαιρετική ποιότητα κατασκευής του, έτσι οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το αποκτήσουν με 3.490 ευρώ.

honda gtr150 ambience 2

Εξοπλισμός αναβάτηMotomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Jacket Fovos Explorer KNOX 4 Season Γάντια Fovos Explorer Softshell

Honda GTR 150 hondacubs.gr
ΤΙΜΗ (€): 3.490
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΟΣ, 4Β/Κ, 2ΕΕΚ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 149
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 57,3 x 57,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 11,3
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 1 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 15,1/9.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 1,28/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 122 (με υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 780
ΜΗΚΟΣ (mm) 2.025
ΠΛΑΤΟΣ (mm) 725
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.276
ΙΧΝΟΣ(mm) Δ.Α.
ΚΑΣΤΕΡ(o) Δ.Α.
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ: IRC 90/80-17
ΠΙΣΩ: IRC 120/70-17
ΠΛΑΙΣΙΟ: ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΔΙΠΛΗΣ ΔΟΚΟΥ ΤΥΠΟΥ <<ΔΙΑΜΑΝΤΙ>>
ΨΑΛΙΔΙ: ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 31mm
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ MONOSHOCK ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO255mm, ΑBS
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 220mm, ΑBS
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 4,5 ΛΙΤΡΑ
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) 2,5-3 ΛΙΤΡΑ

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.