Δοκιμές

Δοκιμή KTM 890 Adventure 2021: Τόσο ίδιο, αλλά πολύ διαφορετικό (Video)

Το οδηγούμε στην Παγκόσμια παρουσίαση στην Ορεινή Ναυπακτία


Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς  //  13.11.2020

Ναύπακτος, Οκτώβριος 2020. Εν μέσω Covid-19 η KTM διαλέγει τη χώρα μας για να παρουσιάσει τη νέα της Adventure

Πριν από μερικά χρόνια θα το συζητούσαμε και θα γελάγαμε. Ένας μεγάλος κατασκευαστής να επιλέξει τη χώρα μας για την παρουσίαση ενός τόσο σημαντικού μοντέλου στην πιο νευραλγική κατηγορία μοτοσυκλετών στον κόσμο... Το «χεράκι» του σε αυτό έβαλε σίγουρα ο Αντρέας Γκλαβάς. Πρόκειται για τον Έλληνα που εργάζεται στο Mattighofen τα τελευταία δύο χρόνια και είναι υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων και marketing στο τμήμα των adventure και endurο μοτοσυκλετών της KTM. Ο Αντρέας έκανε τα πρώτα του βήματα στη δημοσιογραφία, προτού ανοίξει τα φτερά του για πολιτείες μακρινές, στο περιοδικό 0300. Εκεί συναντηθήκαμε και συνεργαστήκαμε για σχεδόν δύο χρόνια, αν και ο Αντρέας ήταν μέλος του θρυλικού «Dirty Section» του περιοδικού και έκανε πάντα τη «βρώμικη» δουλειά οδηγώντας ό,τι έμπαινε στο συντακτάταδικο με «ψηλό» φτερό και «τακουνάτα» λάστιχα. Επέλεξε μαζί με τους συναδέλφους του την ορεινή επαρχιακή διαδρομή και φυσικά δεν παρέλειψε να μας «λερώσει» στο βατό χωμάτινο session. Ευχαριστούμε όλο το team της KTM για την άψογη φιλοξενία, αλλά και την ελληνική αντιπροσωπεία που επέλεξε το 2WO για την παρουσίαση του νέου της μοντέλου.

KTM 890 Adventure 2021 static 1

Καβάλα με ένα Adventure 790 R σε μόλις δύο ώρες από την Αθήνα βρεθήκαμε στη Ναύπακτο. Πρωτόγνωρο συναίσθημα διότι συνήθως αλλάζουμε δύο πτήσεις για να βρεθούμε σε χώρες που βρέχονται από τη Μεσόγειο και να οδηγήσουμε σε παρουσίαση αντίστοιχου βεληνεκούς. Το γκρουπ μας απαρτιζόταν από δημοσιογράφους από την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Ο καιρός ιδανικός και ο ήλιος ακόμη ενοχλητικός. Όσο ψάχναμε εμείς να βρούμε ίσκιο, οι συνάδελφοι «μάζευαν» ήλιο. Για να καταλάβετε τι λέμε, ο Σουηδός ήρθε από -5 βαθμούς Κελσίου και έφυγε από τη Στοκχόλμη με χιονοθύελλα. Μετά από 15λεπτο περπάτημα σε πλακόστρωτο ανηφορικό μονοπάτι, για να καταλάβουμε πριν οδηγήσουμε ότι βρισκόμαστε σε παρουσίαση KTM -και αυτό μέρος του σχεδιασμού του Αντρέα- βρεθήκαμε στο κάστρο της Ναυπάκτου και εκεί μας περίμενε για την πρώτη επαφή το 890 Adventure. Τόσο ίδιο εμφανισιακά, αλλά τόσο διαφορετικό από το 790, όπως θα ακούγαμε από τον Βρετανό μηχανικό που έκανε την τεχνική ανάλυση. Ίδιο εμφανισιακά έγραψα;

KTM 890 Adventure 2021 static 3

Η ΚΤΜ δεν άλλαξε τη σχεδίαση του μεσαίου Adventure της, αν και έχει ακούσει τα εξ αμάξης από την παρουσίαση του 790. Θέλει να επιβάλλει τη θέση της που ήταν από την αρχή η παρουσίαση ενός μοντέλου που δεν θα έμοιαζε με κανένα άλλο. Το γράψαμε και στο Adventure Reunion για το απερχόμενο 790, πως πρόκειται για μοτοσυκλέτα που και μετά από χρόνια θα τη βλέπεις και δεν θα δείχνει παλιά. Το αν θα αρέσει ή όχι είναι θέμα υποκειμενικό.
Αν και μου αρέσει το πορτοκαλί, την προσοχή μου τράβηξε το γκρι-μαύρο. Η KTM ενστερνίζεται τη μόδα της εποχής με τα παστέλ χρώματα και θα έχει διαθέσιμο το 890 Adventure σε δύο εκδόσεις. Τη «σοβαρή» σε γκρι-μαύρο και τη φανταχτερή σε πορτοκαλί. Για λευκό μη ρωτήσετε, δεν θα υπάρχει διαθέσιμο. Τα αυτοκόλλητα δεν έχουν μόνο αλλάξει, αλλά πλέον ενσωματωθεί στα πλαστικά με βερνίκι. Ο κυβισμός του μοντέλου, εκτός από τις βαμμένες επιφάνειες που πλαισιώνουν το άνω μέρος του 20λίτρου ρεζερβουάρ, που κατασκευάζεται από την Acerbis και έχει λίγο διαφορετικό φινίρισμα από του 790 Adventure, αναγράφεται και στα προστατευτικά του πιρουνιού και στα πλαϊνά πίσω πλαστικά. Με αυτήν τη μικρή αλλά απαραίτητη επέμβαση το 890 Adventure δείχνει πιο ποιοτικό εμφανισιακά. Κατά τα άλλα, τίποτα δεν έχει αλλάξει στη σχεδίαση του 890 Adventure και αυτό το αναφέρουμε ως avantage για τους ήδη κατόχους του 790 ή για όσους σκοπεύουν να το αποκτήσουν στην άκρως δελεαστική τιμή που προσφέρεται από την ελληνική αντιπροσωπεία.

KTM 890 Adventure 2021 action 15

Οι πολλές και ουσιαστικές αλλαγές, που κάνουν το 890 Adventure καλύτερο από τον προκάτοχό του, «κρύβονται κάτω από τα πλαστικά του». Δεν θα επαναλάβουμε όσα γράψαμε προ ημερών στην τεχνική ανάλυση, αλλά θα εστιάσουμε στην αίσθηση που αποκομίζει ο αναβάτης οδηγώντας στο ελληνικό επαρχιακό ορεινό οδικό δίκτυο.

Η γεωμετρία έχει παραμείνει ίδια, όπως και η θέση οδήγησης και αυτό το αντιλαμβάνεσαι μόλις κάτσεις πάνω στο 890 Adventure. Η ίσια σέλα, που βρίσκεται στον κατάλογο των power part, σε τοποθετεί λίγο ψηλότερα από τη στάνταρ, με την οποία είχα γράψει πολλά χιλιόμετρα σε άσφαλτο και χώμα στο Adventure Reunion και μου άρεσε περισσότερο. Ύστερα από 8ωρη οδήγηση δεν με κούρασε καθόλου. Μου επέτρεπε να φτάσω με άνεση στο έδαφος, μιας και απέχει από το έδαφος μόλις 850 χλστ. Είσαι πάνω σε ένα Adventure της KTM, που στην εξέλιξή του έχουν πάρει μέρος οι καλύτεροι αναβάτες αγώνων Rally και Enduro παγκοσμίως και οδηγείς μια από τις πλέον φιλικές μοτοσυκλέτες στην κατηγορία. Με επαρκέστατη κάλυψη από τον αέρα, χαμηλό ύψος σέλας, με το σώμα σε όρθια στάση, το τιμόνι να φέρνει σε ιδανική θέση τα χέρια, με τους πήχεις παράλληλους με το έδαφος και τα πόδια σε απόλυτα φυσιολογική θέση και προστατευμένα από τα πλαστικά και το ρεζερβουάρ των 20 λίτρων.

KTM 890 Adventure 2021 action 13

Ακούσαμε πολλά για τον κινητήρα. Για την κατά 20% μεγαλύτερη περιστρεφόμενη μάζα, την πιο γραμμική απόδοση σε όλο το φάσμα των στροφών και τους επανασχεδιασμένους αντικραδασμικούς άξονες, για τη βελτίωση του κιβωτίου ταχυτήτων και του συμπλέκτη. Προσωπικά πάντα κρατάω «μικρό καλάθι» από όσα ακούω από τους «μαρκετίστες» των εταιρειών. Τα όσα μας είπαν όμως τελικά αποδόθηκαν πιστά στο δρόμο. Ο μεγαλύτερος σε χωρητικότητα κινητήρας των 899 κ.εκ. πληροί τις προδιαγραφές Euro5. Η KTM δεν σταμάτησε στην αύξηση του κυβισμού για να μη «χάσει» σε ισχύ και ροπή, αλλά τα άλλαξε όλα, όπως διαβάσατε στην τεχνική ανάλυση. Στο δρόμο λοιπόν διαπίστωσα πως διαθέτει πιο ποιοτική λειτουργία. Παρ’ ότι είναι πιο δυνατός και αυτό γίνεται αντιληπτό ειδικά στις υψηλές στροφές, είναι πιο φιλικός και «ελαστικός» εκεί που πρέπει. Και φυσικά εννοούμε στις χαμηλές και μεσαίες στροφές, όπου θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο από τον μέσο αναβάτη στην καθημερινότητα. Ποια είναι η αίσθηση που αποκομίζεις οδηγώντας τη; Ότι είσαι πάνω σε μια μεγάλη on -off με το βάρος μιας μεσαίας.

KTM 890 Adventure 2021 action 6

Ανεβαίνοντας τα βουνά της ορεινής Ναυπακτίας, ο άστατος καιρός των προηγούμενων ημερών έχει κάνει τη «δουλειά» του. Χώματα και πέτρες βρίσκονται στο διάβα μας και σε αρκετά σημεία η άσφαλτος είναι «χαλασμένη». Το περιβάλλον κάνει ορισμένους ξένους συναδέλφους να νιώθουν ανασφαλείς, όμως στο τερέν που έχει διαμορφωθεί επιτρέπεται να αξιολογήσεις τις δυνατότητες της μοτοσυκλέτας και να εντοπίσεις τυχόν αδυναμίες της πιο εύκολα. Κατ’ αρχάς το 890 Adventure, όπως και το 790, είναι οι μοτοσυκλέτες με τροχό 21 ιντσών με την καλύτερη οδική συμπεριφορά στην άσφαλτο. Μπορεί να στρίψει όπως αντίστοιχες μοτοσυκλέτες με 19άρη τροχό και αντίστοιχη διαδρομή αναρτήσεων και να τις αφήσει πίσω του. Η θέση οδήγησης και η πληροφόρηση από τις αναβαθμισμένες αναρτήσεις εμπνέουν ακόμη μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από αυτήν που αποκόμιζες οδηγώντας τον προκάτοχό του. Το πιρούνι δέχτηκε μικροβελτιώσεις, όπως το αναβαθμισμένο αμορτισέρ WP Apex, που η προφόρτισή του ρυθμίζεται πλέον πολύ εύκολα από τον περιστροφικό επιλογέα, ενώ πλέον διαθέτει και καλύτερη απόσβεση επαναφοράς, απορροφά με μεγάλη ευκολία τις κακοτεχνίες του δρόμου.

KTM 890 Adventure 2021 details 1

 

Στις συνεχείς στροφές και θέλοντας να ακολουθήσω το ρυθμό του πλοηγού, εκτίμησα την άψογη λειτουργία του quickshifter, το οποίο παρέχεται στον εξτρά εξοπλισμό. Όταν μου το επέτρεψε η διαδρομή, δοκίμασα και το cruise control που θα διευκολύνει όσους «γράφουν» πολλά χιλιόμετρα σε ταξίδια. Ενεργοποιείται και απενεργοποιείται πολύ εύκολα από το χειριστήριο που θα βρίσκεται σε όλα τα 890 Adventure, θα λειτουργεί όμως μόνο με την εγκατάσταση του λογισμικού που παρέχεται έξτρα.

Οι αλλαγές στα φρένα μπορεί να μην εντυπωσιάζουν όταν τις ακούς, αλλά ενθουσιάζεσαι όταν καταλαβαίνεις πως οι επεμβάσεις κάνουν το φρενάρισμα άψογο, απολύτως γραμμικό. Το ίδιο σωστά δουλεύει και το Cornering ABS της Bosch, που το χρειαστήκαμε μια – δυο φορές στο χωμάτινο session με ενεργοποιημένο το Off Road πρόγραμμα οδήγησης, που απενεργοποιεί το σύστημα στον πίσω τροχό. Όταν μπλόκαρε ο μπροστινός τροχός το σύστημα ακαριαία μείωσε την πίεση στις δαγκάνες και επιβράδυνε τη μοτοσυκλέτα με ασφάλεια σε ελάχιστα μέτρα.

KTM 890 Adventure 2021 details 2

«Μέσα στα χώματα» βαθμολογείς με τον καλύτερο βαθμό και τη λειτουργία του μοτέρ και τον αναβαθμισμένο συμπλέκτη. Έχει όση δύναμη και ροπή «αντέχεις» ανά πάσα στιγμή, ομαλά, ενώ και ο πολύ ελαφρύς συμπλέκτης σε κάνει να κινείσαι ξεκούραστα, ακόμη και αν δεν είσαι εξοικειωμένος με την οδήγηση στο χώμα. Οι επεμβάσεις που έγιναν σε αυτόν έχουν ως αποτέλεσμα την πιο μαλακή αίσθηση στη μανέτα, την πιο εύκολη και σαφή εναλλαγή σχέσεων σε συνδυασμό με τη μικρότερη διαδρομή του επιλογέα.

KTM 890 Adventure 2021 action 14

Το Cornering Traction Control, που βρίσκεται στο «βασικό οπλοστάσιο» του 890 Adventure, δουλεύει εξίσου ομαλά όταν χαθεί η πρόσφυση- τόσο που σε περιπτώσεις ελάχιστης απώλειας δεν καταλαβαίνεις πως επεμβαίνει για σε «σώσει» από πιο σοβαρά γλιστρήματα.

Στον βατό χωματόδρομο ενεργοποιήσαμε επίσης τη λειτουργία Rally η οποία παρέχεται στον εξτρά εξοπλισμό. Η απόκριση έγινε πολύ πιο απότομη και σίγουρα αυτός που θα τη χρησιμοποιήσει θα πρέπει να έχει τα «χέρια» για να εκμεταλλευθεί στο έπακρο τις δυνατότητές του. Περιλαμβάνει και το MSR (Motor Slip Regulation) διατηρώντας την υπερστροφή του τροχού και αποτρέποντας την απότομη επανάκτηση της πρόσφυσής του λόγω κλεισίματος του γκαζιού ή απότομου κατεβάσματος ταχυτήτων.

KTM 890 Adventure 2021 action 8

Η πρώτη μας επαφή με ένα από τα πιο ενδιαφέροντα μοντέλα του 2021 για την ελληνική και όχι μόνο αγορά πραγματοποιήθηκε στο ιδανικό περιβάλλον. Μια «περιπέτεια» επί ελληνικού εδάφους που ανέδειξε τις δυνατότητες του ολοκαίνουργιου 890 Adventure, το οποίο η KTM έφτιαξε καθ΄ υπόδειξη των μοτοσυκλετιστών που λατρεύουν τις μοτοσυκλέτες της. Προχώρησε σε ουσιαστικές αλλαγές σχεδόν σε όλους τους τομείς και το προσφέρει σε συσκευασία που έχει τη δική της ξεχωριστή προσωπικότητα.

 KTM 890 Adventure 2021 action 11

Εξοπλισμός: Motomarket

Κράνος: Airoh Commander Progress - Μπουφάν: Dane Ikast 00 Gore Tex - Γάντια: Five GT3 Water Repelle - Μπότες: Forma ADV Tourer

KTM 890 Adventure 2021 static 4

Δείτε το video από την παρουσίαση

KTM 890 Adventure https://www.ktm.com/
TΙΜΗ (€): Θ.Α.
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΔΙΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 2 ΕΕΚ, 4 B/K
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) 889
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) 90,7 x 68,8
ΣΥΜΠΙΕΣΗ 13,5
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ 2 ΣΕ 1
ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΙΖΑ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) 105/8.000
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) 10,1/6.500
ΒΑΡΟΣ (kg) 196 (χωρίς υγρά)
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) 830-850
ΜΗΚΟΣ (mm) Δ.Α.
ΠΛΑΤΟΣ (mm) Δ.Α.
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) 1.509
ΙΧΝΟΣ(mm) 107,8
ΚΑΣΤΕΡ(o) 25,9
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
ΜΠΡΟΣΤΑ 90/90-21
ΠΙΣΩ 150/70-18
ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΧΩΡΟΔΙΚΤΥΩΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΙΝΗΤΗΡΑ ΕΝΕΡΓΟ ΜΕΡΟΣ ΤΟΥ
ΨΑΛΙΔΙ ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΥ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΑΝΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΠΙΡΟΥΝΙ WP APEX, ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ 43mm, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200 χλστ.
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ WP APEX, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 200mm, ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ ΕΛΑΤΗΡΙΟΥ / ΑΠΟΣΒΕΣΗ ΕΠΑΝΑΦΟΡΑΣ
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ 2 ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΑ 320mm, ΔΑΓΚΑΝΕΣ 4 ΕΜΒΟΛΩΝ CORNERING ABS BOSCH 9,1 MP
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ BREMBO CORNERING ΑBS BOSCH 9,1 MP
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ 20 ΛΙΤΡΑ

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.