Δοκιμή Suzuki V-Strom 1000: Success Story
Επέστρεψε ομορφότερο, ασφαλέστερο και πιο ολοκληρωμένο
Γράφει ο Περικλής Ντεβές // 23.08.2017
Eνώ ο ανταγωνισμός εξοπλίζει σαν «μαχητικό αεροσκάφος» τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας Adventure, με το marketing να οργιάζει και το μοτοσυκλετιστικό κοινό να εντυπωσιάζεται και να θεωρεί απαραίτητες όλες αυτές τις «νέες» δυνατότητες, η Suzuki πράττει κατά τον δικό της τρόπο με το νέο V-Strom 1000
Χωρίς «τυμπανοκρουσίες» παρουσίασε το νέο της μοντέλο δίνοντας έμφαση στη χρηστικότητα χωρίς αυτό να σημαίνει πως από τη νέα Adventure λείπουν τα high tech χαρακτηριστικά.
Μοντερνοποίηση
Η νέα V-Strom 1000 ήρθε και κάνει τη διαφορά σε σχέση με το μοντέλο του ΄14 καταρχήν με αισθητικές παρεμβάσεις στο «πρόσωπό» της λειαίνοντας το ρύγχος της και θυμίζοντας περισσότερο την απόγονο και εμπνευστή πολλών on-off μοντέλων DR-BIG. Με σαφέστατα πιο Adventure εμφάνιση αλλά και νέα όμορφα χρώματα η V-Strom ομόρφυνε.
Eίναι μεγαλύτερη, ψηλότερη και πιο μεγάλη από ό,τι θα περίμενε κάποιος με αποτέλεσμα να γίνει πιο εντυπωσιακή. Τα ανασχεδιασμένα πλαστικά εκατέρωθεν του ρεζερβουάρ με τα ματ χρώματα δίνουν μια sport διχρωμία και adventure χαρακτηριστικά τα οποία υποστηρίζει με το παραπάνω. Ο νέος ανεμοθώρακας είναι μεγαλύτερος κατά 49χιλ. και ρυθμιζόμενος εύκολα ακόμα και εν κινήσει σε τρεις θέσεις. Οι προστατευτικές «χούφτες» περιλαμβάνονται στον στάνταρ εξοπλισμό και είναι τεραστίων διαστάσεων.
Η νέα καρίνα- αν και πλαστική, είναι όσο ευλύγιστη πρέπει ώστε να προστατεύει αλλά και να μη σπάει- δίνει πόντους στην εμφάνιση. Άριστη συναρμογή πλαστικών και μεταλλικών μερών, με την ποιότητα να είναι εμφανής σε όλα τα σημεία της μοτοσυκλέτας.
Οι μεγάλοι καθρέπτες, χωρίς τρέμουλο, παρέχουν άριστη ορατότητα για το τι συμβαίνει πίσω σου. Το πάνελ οργάνων είναι σχεδόν το ίδιο με του προηγούμενου μοντέλου και παραμένει ευανάγνωστο και εύκολο στο διάβασμα. Παραμένει και η 12v παροχή ρεύματος με σωστή τάπα σε εύκολο σημείο για ό,τι θέλει ρεύμα ή φόρτιση.
Άνετο όπως λίγα
Με το μάτι και μόνο χορταίνεις άνεση, συστατικό όλων των V-Strom. Η σέλα των τεραστίων διαστάσεων, εκτός από πολύ άνετη, είναι καλυμμένη με αντιολισθητικό υλικό που όσο και αν το προκαλείς δεν θα γλιστρήσεις ό,τι και αν φοράς. Η σέλα συνεπιβάτη δεν σηκώνει δικαιολογίες του τύπου «δεν ξαναπάμε ταξίδι με μηχανή γιατί κουράστηκα, πιάστηκα, χάλασε το μαλλί, δεν βρήκες δωμάτιο με θέα, δεν ήταν καλή η παραλία τελικά κτλ...»
Πίσω από την αριστοκρατική σέλα η σχάρα αποσκευών με τις χειρολαβές για τον συνεπιβάτη δεν σου τραβάει με τη μια τη ματιά. Είναι μεν μεγάλη αλλά παράλληλα διακριτική, ποιοτική και πάνω από όλα μεταλλική. Κάτι που πολλοί θα δουν αλλά λίγοι θα το παρατηρήσουν, μιας και το έχει «κρύψει» καλά η «μαμά» Suzuki, είναι οι ενσωματωμένες βάσεις ακριβώς κάτω από τη σέλα για τις πλαϊνές βαλίτσες. Έξυπνο και αν μη τι άλλο βολικό.
Τα ουσιώδη νέα για τη νέα Vstrom έχουν και συνέχεια.
Ηλεκτρονικά τελευταίας γενιάς
Η Suzuki τοποθέτησε πλέον κάτι σύνηθες σε όλες τις καινούριες Adventure μοτοσυκλέτες και μη… το cornering ABS της Bosch ή όπως το ονομάζει αυτή Motion Track Brake System. Η λειτουργία του είναι γνωστή, με τη μονάδα IMU να μετράει και να αναλύει τα δεδομένα κίνησης της μοτοσυκλέτας σε πέντε άξονες. Ως προς αυτό συνεπικουρούν οι αισθητήρες ταχύτητας και στους δύο τροχούς οι οποίοι συνεργάζονται άψογα και σχεδόν «αόρατα»με το ABS και το Combination Brake System.
Το τελευταίο μοιράζει την παραπάνω πίεση που μπορεί να ασκήσει ο αναβάτης σε ένα από τα δύο φρένα ή και στα δύο μαζί, όταν κάποιο φτάσει πρώτο στο όριο με το ABS να ενεργοποιείται. Δεν θα μπορούσε να λείπει και από δω το Traction Control που είναι γνωστό από το προηγούμενο μοντέλο. Διαθέτει τρεις λειτουργίες: πλήρως ενεργοποιημένο TC1 και TC2 με τους αισθητήρες να «διαβάζουν» την ταχύτητα και των δύο τροχών ανάλογα πάντα με το πόσο ανοιχτό είναι το γκάζι. Στην επιλογή TC1 επεμβαίνει ίσα-ίσα θα λέγαμε αφήνοντας τον πίσω τροχό να γλιστρήσει για κάποια εκατοστά χωρίς να προλαβαίνει για περαιτέρω. Στην επιλογή TC2 επεμβαίνει πολύ πιο αυστηρά χωρίς να αφήνει κανένα περιθώριο για γλιστρήματα ή την ύψωση του εμπρός τροχού στο ελάχιστο. Η τρίτη επιλογή αφορά την πλήρη απενεργοποίησή του, ιδιαίτερα χρήσιμη στο χώμα και την άμμο δίνοντάς σου παράλληλα τη δυνατότητα να χαρείς όπως θες τους 100 ροπάτους δικύλινδρους ίππους.
Η εγγύηση
Ο κινητήρας είναι ο γνωστός δικύλινδρος σε διάταξη V με περιεχόμενη γωνία 90°. Ο κυβισμός του είναι πλέον 1.037 κ.εκ. έναντι 996 των παλαιότερων μοντέλων. Η ανακοινώσιμη ιπποδύναμη φθάνει τους 100 ίππους. Ισχυρός, με εύκολα διαχειρίσιμη δύναμη και άφθονη χρησιμοποιήσιμη ροπή από τις χαμηλές στροφές. Άθραυστος, αξιόπιστος, ελαστικός και ροπάτος, ως είθισται για το μοτέρ της Suzuki, με την τοποθέτησή του στη σειρά V-Strom να κρίνεται ιδανική.
Διαθέτει κάποια highlights που αν δεν στα έχουν πει θα τα διαπιστώσεις μόνος σου οδηγώντας τη. Βάζοντας σε λειτουργία τον κινητήρα για πρώτη φορά δεν καταλαβαίνεις κάτι. Easy Start λέγεται πλέον το σύστημα που έχει η νέα V-Strom στη μίζα. Με το στιγμιαίο πάτημά της η κεντρική μονάδα υπολογίζει πόση ώρα χρειάζεται να περιστραφεί μέχρι να έρθει σε λειτουργία ο κινητήρας. Δεν θα περιστρέφεται «αόριστα» εάν δεν εκκινήσει ο κινητήρας, γιατί υπάρχει ένα «ασφαλές όριο» περιστροφής της (για αυτούς που θα απορήσουν πώς δουλεύει). Άλλη μια νέα χρήσιμη λειτουργία είναι το Low RPM Assist. Τα σώματα γκαζιού διαθέτουν ηλεκτρονικό έλεγχο ταχύτητας από το ρελαντί και αυξάνουν ελαφρώς τις στροφές του κινητήρα καθώς αφήνεις τον συμπλέκτη. Αυτό με λίγα λόγια εξαλείφει τα απότομα και ακούσια σβησίματα του κινητήρα που μπορεί να συμβούν εάν δεν ανοίξεις όσο πρέπει το γκάζι ειδικά στο σταμάτα- ξεκίνα της πόλης.
Το 6τάχυτο κιβώτιο διαθέτει μακριές πρώτες σχέσεις όντας σαφές και ακριβές, συμβάλλοντας με την κλιμάκωσή του στο να αναδειχθεί το ροπάτο ταλέντο του V-2. Είναι ελαφρύ και διαθέτει σχετικά μεγάλη διαδρομή στο λεβιέ, χωρίς όμως να σου δίνει «πάτημα» για να χαθεί κάποια ταχύτητα. Ο κινητήρας πλέον είναι πιο «καθαρός» λόγω των όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών για τις εκπομπές ρύπων, χωρίς όμως αυτό να υποβαθμίζει τη δύναμή του. Η εξάτμιση ανασχεδιάστηκε ώστε να είναι ελαφρύτερη με τους διπλούς καταλύτες, παράλληλα με άλλες μικρές αλλαγές που έχουν ως αποτέλεσμα την απώλεια 0,2Nm ροπής από τα 10,5 του προηγούμενου μοντέλου στα 10,3Νm.
Το καλό καλύτερο!
Σε τί μας είχε συνηθίσει η V-Strom τα τελευταία 15 χρόνια; Πλαίσιο που συνεργάζεται άψογα με τις αναρτήσεις. Φρένα που σταματούν γρήγορα και με ασφάλεια. Όλα αυτά πλέον έγιναν καλύτερα!
Το στιβαρό και compact πλαίσιο αλουμινίου, όπως και το ψαλίδι έχουν μείνει απαράλλακτα συμβάλλοντας τόσο στην ακαμψία του πλαισίου αλλά και στη σταθερότητα, δικαιολογώντας πλήρως τον πολύπλευρο χαρακτήρα αλλά και την ικανότητά του να κινείται σε όλα τα τερέν. Tο πλαίσιο «χαρίζει» αρκετό χώρο για τον αναβάτη, αφού η «στενότητά» του καθίσταται ιδανική για ένα μεγάλο «εύρος» αναβατών μιας και τα πόδια φτάνουν εύκολα κάτω (ύψος αναβάτη δοκιμής 1,70m.) δικαιολογώντας ακόμα μια φορά τον friendly χαρακτήρα της.
Όλα σε πλήρη αρμονία
Μπορείς να διαχειριστείς εύκολα τον όγκο της τόσο εν κινήσει, όσο και μέσα στην πόλη. Σίγουρα δεν είναι εύκολο να πετύχεις κάτι τέτοιο σε μια on-off βάρους 228 κιλών πλήρης υγρών.
Η επιλογή της Suzuki για την ανάρτηση της V-Strom είναι η ίδια με του προηγούμενου μοντέλου. Έτσι λοιπόν οι αναρτήσεις της ΚΥΒ «μετακόμισαν» από το Vstrom του 14’ μιας και η λειτουργία τους είναι υποδειγματική.
Για το μπροστινό έχουμε μαύρο ανοδιωμένο upside down πιρούνι διαμέτρου 43χιλ. πλήρως ρυθμιζόμενο με μήκος διαδρομής 160χιλ. Σαν πρώτη αίσθηση φαίνεται πως είναι μαλακό, χωρίς να είναι όμως, καθώς η γεωμετρία της μοτοσυκλέτας δεν επηρεάζεται από αυτό και συμβαίνει μονάχα για τα πρώτα χιλιοστά της διαδρομής των ελατηρίων, πράγμα που σε βοηθάει διότι η πληροφόρησή του είναι ικανοποιητική. Για την πίσω ανάρτηση, επίσης από την ΚΥΒ υπάρχει μονό αμορτισέρ με ρυθμίσεις απόσβεσης και επαναφοράς ελατηρίου -με όλα αυτά να γίνονται εύκολα. Το μοχλικό «φιλτράρει» τις ανωμαλίες του δρόμου με άνεση χωρίς να διαμαρτύρεσαι για χτυπήματα αλλά και τη σταθερότητα που προσδίδει υπό κλίση όπως και στα απότομα κατεβάσματα χωρίς να αναπηδάει ο πίσω τροχός ή να «χάνεις» το πίσω μέρος. Η οδήγηση σε βατούς χωματόδρομους γίνεται παιχνίδι χωρίς να σε αγχώνει κάτι στη συμπεριφορά της, αλλά ακόμα και αν τα πράγματα «αγριέψουν» με νεροφαγώματα και κροκάλα η V-Strom δεν θα αρνηθεί να προχωρήσει.
Πλέον η Vstrom από το 2014 και έπειτα διαθέτει τα φρένα που της αξίζουν. Tokico Monoblock τετραπίστονες δαγκάνες ακτινικής στήριξης σε πλευστούς δίσκους 310χιλ. δίνουν ένα «supersport» φρενάρισμα στην on-off ναυαρχίδα της Suzuki με δυνατό αρχικό δάγκωμα και περίσσια δύναμη που δεν πρόκειται να «στερέψει» ποτέ. Η πίεση της μανέτας με το ένα δάχτυλο… ενδείκνυται θα έλεγα λόγω της δύναμής τους αλλά και λόγω της νέας λειτουργίας των φρένων που «μοιράζεται» πλέον. Combination Brake System ονομάζει η Suzuki το σύστημα που υπολογίζει αυτόματα πόση δύναμη χρειάζεται παράλληλα το πίσω φρένο ώστε να σταθεροποιηθεί η μοτοσυκλέτα όταν το μπροστινό φρένο φτάσει σε έναν ορισμένο βαθμό πίεσης από τον αναβάτη. Το σύστημα δουλεύει υποδειγματικά, σχεδόν αόρατα. Είτε κινείσαι σε ευθεία γραμμή, είτε υπό κλίση δεν θα αισθανθείς την ελάττωση της δύναμης από τη μανέτα και το μοίρασμά της στο πίσω φρένο. Όλα δουλεύουν τόσο ομαλά που απορείς αν υπάρχει κάτι τέτοιο στη μοτοσυκλέτα. Πολλοί θα μπερδευτούν πιστεύοντας πως η V-Strom διαθέτει συνδυασμένα φρένα. Όχι! Το σύστημα αυτό ναι μεν συνδυάζει τα φρένα, αλλά δεν παρέχει μόνιμη συνδυασμένη πέδηση. Εκεί έρχεται και το ABS. Με λίγα λόγια όταν οποιοδήποτε από τα φρένα που ασκεί πίεση ο αναβάτης μεμονωμένα φτάσει στο όριο ενεργοποίησης του ABS, τότε «κόβει» όση δύναμη χρειάζεται από το πιεσμένο φρένο και τη μοιράζει στο αντίστοιχο που δεν ασκείται πίεση για τη σταθεροποίηση της μοτοσυκλέτας. Το ABS μόνο του θα κάνει την παρουσία του αισθητή όταν πρέπει βγάζοντάς σε από τη δύσκολη θέση, προσφέροντάς σου ένα παχύ μαξιλάρι ασφάλειας.
Simplicity is the best
Μοτοσυκλέτες όπως η V-Strom απευθύνονται σε ευρύ φάσμα αναβατών. Έμπειρο και μη. Το ύψος της σέλας βρίσκεται στα 850χιλ. αλλά χάρη στο στενό πλαίσιο τα πόδια ακουμπούν κάτω με ευκολία. Κάθεσαι μέσα της άνετα καθώς «βουλιάζεις» στη σέλα με το υπεραρκετό αφρώδες υλικό και με το τιμόνι να σου φαίνεται κάπως ψηλά τοποθετημένο. Άνετη και ταξιδιάρα η θέση οδήγησης σού δείχνει με τη μια πως μαζί της θα γράψεις πολλά χιλιόμετρα χωρίς να κατέβεις από πάνω της κουρασμένος. Η εργονομία της παραμένει φανταστική με την ευκολία να χαρακτηρίζει την κάθε κίνηση στην V-Strom, είτε «παίζεις» με τα χειριστήρια στο τιμόνι (που έχουν πολύ ωραίο feedback), ή αλλάζεις εν κινήσει τη θέση του ανεμοθώρακα, είτε «επιτίθεσαι» στο επαρχιακό στροφιλίκι. Το μοναδικό σημείο που μπορεί να σε ενοχλήσει είναι η φαρδιά σέλα(!) που δεν διευκολύνει την αλλαγή της θέσης σου και δεν «βολεύει» στις γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά ας μην ξεχνάμε πως μιλάμε για μια on-off adventure μοτοσυκλέτα!
Η επιτάχυνσή της από τον ροπάτο V-2 είναι δυνατή με εξαιρετικές ρεπρίζ και μηδαμινό σκορτάρισμα ακόμα και με 6η και 40χ.α.ώ. χωρίς όμως να σε τρομάζει να ανοίξεις και άλλο τη μακριά γκαζιέρα της. Τα χιλιόμετρα μαζεύονται γρήγορα και με άνεση μέχρι τα 230 που είδαμε στο κοντέρ τα οποία χρειάζονται λίγο υπομονή μέχρι να έρθουν. Η οδήγηση στον αστικό κύκλο παραμένει μια εύκολη «πίστα» για τη V-Strom μιας και το βάρος της εξαλείφεται λόγω και του σωστού στησίματός της με bonus τη λειτουργία Low RPM Assist.
Στο ταξίδι πρώτα θα κουραστείς εσύ και μετά αυτή. Η μάλλον δεν θα κουραστεί καθόλου, αφού μπορεί να ταξιδεύει με άνεση είτε σε αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακό στριφτερό οδικό δίκτυο «φιλτράροντας» τον δρόμο και προφυλάσσοντάς σε από τον αέρα με τον μεγαλύτερο πλέον ανεμοθώρακα που διαθέτει, αναγκάζοντάς σε να σταματήσεις μόνο για βενζίνη και αυτό μετά από 300+ χιλιόμετρα συνεχούς οδήγησης. Η μέση κατανάλωσή της κυμάνθηκε σε χαλαρούς ρυθμούς βόλτας στα 5,4 λίτρα/100χλμ. ενώ πιέζοντάς τη στα 6,9 λίτρα/100. Καθόλου άσχημα για τον μεγάλο V-2 των 1.032κ.εκ.
Value for money
Η Suzuki έπραξε σοφά και δημιούργησε ένα πολυτάλαντο και φιλικό V-Strom με ουσιαστικές high tech πολυτέλειες.Γιατί η απλότητα αναδεικνύει τις πραγματικές δυνατότητες της μοτοσυκλέτας και του αναβάτη. Σαν γνήσιος Ιάπωνας δείχνει σεβασμό κρατώντας όλα τα θετικά χαρακτηριστικά της προηγούμενης γενιάς V-Strom τηρώντας μια πετυχημένη συνταγή για αρκετά χρόνια και τιμώντας όλους τους κατόχους των προηγούμενων μοντέλων της. Ταυτόχρονα κάνει την απόκτηση μιας Suzuki V-Strom ευκολότερη με τα χρηματοδοτικά προγράμματα που διαθέτει.
Τελικά μήπως η εκλογικευμένη χρήση ηλεκτρονικών λειτουργιών και η απόλυτα διαχειρίσιμη ιπποδύναμη σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό αλλά και τα αρκούντως χρήσιμα για την ενεργητική ασφάλεια του σύγχρονου αναβάτη,traction control και cornering ΑBS(με συνδυασμένη λειτουργία) συναρτήσει της πολύ χαμηλότερης τιμής που διαθέτει έχουν πολύ μεγαλύτερη αξία για αυτόν;
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
|
|
Αντιπροσωπεία |
ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ Α.Ε.Β.Ε. |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος DOCH,V90 |
Κυβισμός (cc) | 1.037 |
Διάμετρος x Διαδρομή | 100x66 |
Συμπίεση | 11.3 : 1 |
Σύστημα εξαγωγής | 2 σε 1 |
Εκκίνηση | Μίζα |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) | 100/ 8.000 σ.α.λ. |
Ροπή εργοστασίου (Kgm/rpm) | 10.3/4.000 σ.α.λ. |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.