Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς // 20.07.2019
Θέλετε το πρώτο σας δίκυκλο να είναι μοτοσυκλέτα και ταυτόχρονα να μετακινήστε καθημερινά οικονομικά και με ασφάλεια με αυτό. Το Pulsar NS 125 είναι αυτό που ψάχνετε
Για όσους δεν θέλουν scooter ή «παπί» η Bajaj έχει μοτοσυκλέτες που τους ταιριάζουν. Για όλες έχετε διαβάσει εδώ στο 2WO. Οδηγώντας τα 200άρια (Pulsar NS και RS 200) αλλά και την ναυαρχίδα της εταιρείας Dominar καταλαβαίνεις πως οι ινδικές μοτοσυκλέτες είναι από τις value for money της αγοράς. Το μικρότερο μοντέλο της γκάμας δεν θα μπορούσε να διαφέρει.
Η Bajaj προέρχεται από την Ινδία με εμπειρία πολλών ετών στην κατασκευή μοτοσυκλετών. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με την KTM, λαμβάνοντας έτσι αρκετές πληροφορίες τεχνογνωσίας μέσω της αυστριακής εταιρείας για την εξέλιξη των μοντέλων της.
Λιτό, λειτουργικό και προσιτό
Η Bajaj, θέλοντας να κρατήσει χαμηλά το κόστος αγοράς του Pulsar NS 125, έπρεπε να προχωρήσει σε κάποιους εξοπλιστικούς συμβιβασμούς, χωρίς ωστόσο να θυσιάζει κάτι από την πλευρά της ποιότητας των υλικών και της συνολικής κατασκευής. Έτσι εφοδίασε το μοντέλο της με τετράχρονο, μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα, του οποίου η χωρητικότητα φτάνει τα 125 κυβικά εκατοστά. Διαθέτει τέσσερις βαλβίδες, δύο μπουζί, και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικού ψεκασμού. Η απόδοσή του αγγίζει τους 15 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και τα 1,16 kgm ροπής στις 7.500 σ.α.λ. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και συνεργάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων πέντε σχέσεων, ενώ η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.
Από άποψη στησίματος και περιφερειακών είναι λιτό, αλλά λειτουργικό, και το πλαίσιο ατσάλινο περιμετρικό. Η εμπρόσθια ανάρτηση αποτελείται από υδραυλικό συμβατικό πιρούνι διαμέτρου 30mm, ενώ πίσω διαθέτει δύο αμορτισέρ με δοχείο αζώτου. Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από μονό δίσκο διαμέτρου 240mm, ο οποίος συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Πίσω φέρει ταμπούρο με τύμπανο διαμέτρου 130mm. Σύστημα ABS δεν υπάρχει, όμως διαθέτει μηχανική συνδυαστική πέδηση για άψογο και ασφαλές φρενάρισμα. Οι τροχοί είναι 17 ιντσών, ντυμένοι με ελαστικά της MRF σε διαστάσεις 2,75x17 και 100/90/17 για εμπρός και πίσω αντίστοιχα. Τέλος, το συνολικό του βάρος με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 8 λίτρων αγγίζει μόλις τα 122 κιλά.
Ξενόφερτη αμφίεση
Το Bajaj Pulsar NS125 είναι αρκετά μαζεμένο σε διαστάσεις και η αμφίεσή του βασίζεται σε ένα καθαρά ασιατικό design. Η σχεδίασή του είναι αρμονική και διόλου κραυγαλέα, με τον μεγάλο εμπρόσθιο προβολέα να κοσμεί ευχάριστα το εμπρόσθιο τμήμα του, αλλά και το LED οπίσθιο φωτιστικό σώμα να συμβαδίζει άρτια στην εποχή μας. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει αναλογικό στροφόμετρο, ενώ δίπλα του υπάρχει και μία οθόνη υγρών κρυστάλλων που εμπεριέχει τις βασικές κατά την οδήγηση πληροφορίες- ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και δύο χιλιομετρητές. Έναν μερικό και έναν ολικό.
Τα πλαστικά μέρη είναι λίγα, καθώς μιλάμε για μία naked μοτοσυκλέτα. Παρ’ όλα αυτά, κάτω από τον κινητήρα υπάρχει μία διακριτική καρίνα, η οποία προσδίδει μία πιο σπορ αμφίεση. Οι τροχοί διαθέτουν πέντε μπράτσα και οι οπίσθιες αναρτήσεις είναι διπλές σε κλασσική διάταξη. Φυσικά, το highlight της συνολικής αμφίεσης είναι οι διακόπτες, oι οποίοι είναι φωτιζόμενοι κι έτσι κατά τη διάρκεια της νύχτας είναι ευδιάκριτοι, αλλά παράλληλα προσδίδουν και μία πιο ιδιαίτερη εικόνα.
Comfort Commuter
Η θέση οδήγησης είναι όρθια και αρκετά ξεκούραστη με χέρια και πόδια να τοποθετούνται πολύ άνετα σε τιμόνι και μαρσπιέ. Η σέλα είναι δύο τμημάτων, ξεχωριστά για αναβάτη και συνεπιβάτη. Και είναι αρκετά μαλακή ώστε να μην κουράζει ακόμα κι ύστερα από αρκετή ώρα οδήγησης. Στο ουραίο τμήμα μάλιστα υπάρχουν χειρολαβές, οι οποίες συνεισφέρουν στην καλύτερη στήριξη του συνεπιβάτη. Το συνολικό του βάρος είναι αρκετά χαμηλό, και σε συνδυασμό με τις μαζεμένες του διαστάσεις και τον πολύ μαλακό συμπλέκτη, μπορεί να κινηθεί πολύ ξεκούραστα και με μεγάλη ευελιξία ανάμεσα στην έντονη κίνηση ενός αστικού περιβάλλοντος.
Πρακτικό και οικονομικό
Ο κινητήρας του είναι αρκετά αθόρυβος και η λειτουργία του ομαλή. Μόνο κατά την εκκίνησή του, όταν είναι κρύος, μπορεί να δημιουργήσει κάποια μπερδέματα. Όμως αυτό διαρκεί ελάχιστα, χωρίς να δημιουργεί κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα. Είναι γραμμικός και η δύναμή του έρχεται από χαμηλά, με το καλύτερο φάσμα λειτουργίας του για σβέλτη οδήγηση να είναι από τις 6.500 σ.α.λ. έως και τις 9.600 σ.α.λ. Εκεί μάλιστα βρίσκεται και ο κόφτης. Η τελική του ταχύτητα είναι αρκετά ικανοποιητική, καθώς με 5η σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων καταφέρνει να σκαρφαλώσει μέχρι τα 117χ.α.ώ. Κι έτσι με λίγη υπομονή, είναι ικανό ακόμη και για κοντινές τουριστικές εξορμήσεις. Φυσικά εκεί που διαπρέπει είναι σε ένα αστικό περιβάλλον όπου η κατανάλωσή του είναι πραγματικά εντυπωσιακή, φτάνοντας μετά βίας τα 2,9 λίτρα/100χλμ. Έτσι, με το ρεζερβουάρ των 8 λίτρων η αυτονομία του αγγίζει και πιθανόν ξεπερνά τα 275 χιλιόμετρα.
Οι αναρτήσεις του είναι αρκετά μαλακές, και απορροφούν άριστα τους κραδασμούς από τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Παράλληλα, στις στροφές ανταποκρίνονται πολύ ικανοποιητικά, δίνοντας αίσθηση σταθερότητας και σιγουριάς στον αναβάτη. Το τιμόνι του είναι αρκετά γρήγορο με μεγάλες γωνίες στριψίματος, βοηθώντας έτσι στις μανούβρες ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα. Τα φρένα του είναι ικανοποιητικά. Η μανέτα είναι λίγο σκληρή σε αίσθηση και μπορεί να μη δίνει ιδιαίτερη πληροφόρηση, όμως η μηχανική συνδυαστική πέδηση ανταποκρίνεται άριστα. Κι έτσι οι αποστάσεις φρεναρίσματος είναι εντυπωσιακές.
Το τίμιο
Το Pulsar NS 125 είναι μία χαμηλού κυβισμού naked μοτοσυκλέτα, αποτελώντας την πιο κατάλληλη βάση για την εκμάθηση οδήγησης ενός αρχάριου οδηγού. Θα του προσφέρει την απαραίτητη εξοικείωση στη χρήση του συμπλέκτη, ενώ παράλληλα θα του δώσει και μία συνολική εικόνα σχετικά με την οδική συμπεριφορά των μοτοσυκλετών. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι θα αφήσει παραπονεμένους και τους πιο έμπειρους παραθέτοντας τα μεγάλα του προτερήματα, όπως την εκπληκτική άνεση και την απίστευτη ευελιξία εντός αστικού περιβάλλοντος. Στα παραπάνω προσθέστε το χαμηλό κόστος συντήρησης, αλλά και την πολύ χαμηλή τιμή απόκτησής του, που ανταγωνίζεται αυτή των «παπιών», καθώς διατίθεται μόλις στα 1.980 ευρώ και με άτοκο χρηματοδοτικό πρόγραμμα.
ΕξοπλισμόςαναβάτηMotomarket: Κράνος Bell MX-9 Adventure MIPS Stryker - Γάντια Fovos Explorer Softshell
BAJAJ PULSAR NS 125 | Bajaj.gr |
ΤΙΜΗ (€): | 1.980 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΑΕΡΟΨΥΚΤΟΣ, ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΟΣ, 4Β/Κ, 1ΕΕΚ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 125 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | 52 x 58,6 |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 9,8:1 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 15/8.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 1,16/7.500 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 122 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | - |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 1.995 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 765 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.325 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | MRF 2,75x17 |
ΠΙΣΩ: | MRF 100/90-17 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΧΑΛΥΒΔΙΝΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΣΥΜΒΑΤΙΚΟ ΤΗΛΕΣΚΟΠΙΚΟ ΠΙΡΟΥΝΙ 30mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΙΠΛΑ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 240mm, ΔΑΓΚΑΝΑ 2 ΕΜΒΟΛΩΝ, ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΕΔΗΣΗ |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΤΑΜΠΟΥΡΟ 130mm, ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΗ ΠΕΔΗΣΗ |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 8 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 2,5-2,9 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.