Δοκιμές

Δοκιμή Harley-Davidson FXDR 114: Πρωτόγνωρη εμπειρία

Η πιο BadAss μοτοσυκλέτα


Γράφει ο Δημήτρης Ζανιάς  //  15.03.2019

Για πρώτη φορά στη ζωή μου βρέθηκα πίσω από το τιμόνι μιας Harley Davidson, όχι όποιας κι όποιας, αλλά της νέας FXDR 114

Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

H Harley-Davidson έχει τραβήξει την προσοχή με τα μοντέλα που ετοιμάζει για το 2020. Ως αποτέλεσμα, πέραν του ότι οι προσδοκίες είναι μεγάλες, κάθε νέα μοτοσυκλέτα των Αμερικανών τίθεται κάτω από το μικροσκόπιο ειδικών και μη. Η αλήθεια είναι πως οι φανατικοί και παραδοσιακοί Harle-άδες έχουν δυσαρεστηθεί από τις κινήσεις της εταιρείας του Milwaukee. Πού ακούστηκε on -off και ηλεκτρικό με τον αετό στο ρεζερβουάρ; Ωστόσο, τα πράγματα εξελίσσονται και καλά θα κάνουν να το πάρουν απόφαση. Η Harley-Davidson αλλάζει ακολουθώντας τις προσταγές της εποχής.

harley davidson fxdr action 5

FX Τι;

Το FXDR 114 είναι το δέκατο μοντέλο της νέας γενιάς Softail. Έτσι μοιράζεται το ίδιο πλαίσιο και τον Milwaukee-Eight, που δέχθηκε πολλές βελτιώσεις. Φυσικά η εξίσωση περιλαμβάνει και νέα ριζικά αλλαγμένη αισθητική.

harley davidson fxdr ambience 2

Είναι ένα power cruiser, με κοντινότερο συγγενή του το Softail Breakout, το οποίο είχαμε οδηγήσει πέρυσι τέτοια εποχή. Το FXDR είναι διαθέσιμο μόνο με τον κινητήρα των 114 κυβικών ιντσών, δηλαδή 1.868 κ.εκ. Ο V2 αποδίδει 16,5 kgm ροπή, ενώ η ιπποδύναμή του ανέρχεται γύρω στους 90 ίππους, σύμφωνα με αμερικάνικες ιστοσελίδες. Διαθέτει μια πρωτότυπη εισαγωγή αέρα, εμπνευσμένη από drag bike της Harley. Είναι σχεδιασμένη με γνώμονα την καλύτερη ροή και κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό που απομακρύνει το νερό και δεν χρειάζεται λίπανση.

harley davidson fxdr ambience 5

Από τη μία ο ιμάντας και από την άλλη ένα τριγωνικό τελικό ‘‘δύο σε ένα’’, δύσκολο να βρει κάτω στις στροφές, προσδίδουν όγκο στο πίσω μέρος, όπου δεσπόζει το κτηνώδες ελαστικό και η μασίφ μαύρη ζάντα αλουμινίου.

Με καλύτερη γεωμετρία

Ο Harley-Davidson ασχολήθηκε επιμελώς με τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας. Ήθελαν μια μοτοσυκλέτα που να μοιάζει στο εντυπωσιακό Breakout, με βελτιωμένο χειρισμό. Για αυτό το ίχνος είναι 120 χλστ., 25 και 12 χλστ. μικρότερο από το Breakout και το Fat Bob αντίστοιχα (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Το πιρούνι είναι ανεστραμμένο 43 χλστ. και ο τροχός 19 ιντσών για πιο “γρήγορο” στρίψιμο.

harley davidson fxdr action 2

Το χαλύβδινο ψαλίδι αντικαταστάθηκε από ένα αλουμινένιο κατά 4,6 κιλά ελαφρύτερο. Η βάση του ρυθμιζόμενου ως προς την προφόρτιση αμορτισέρ άλλαξε θέση, “μάκρυνε” ουσιαστικά το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας και ταυτόχρονα βελτιώθηκε η απόσταση από το έδαφος και η γωνία κλίσης. Το FXDR είναι το πιο “στριφτερό” Softail, αφού μπορεί να πάρει κλίση έως και 33 μοίρες αριστερά και δεξιά.

harley davidson fxdr details 5

Το πίσω ελαστικό έχει διάσταση 240/18. Είναι τεράστιο όσο και του Breakout και αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της εμφάνισης τέτοιου είδους μοτοσυκλετών. Και οι δύο ζάντες είναι αλουμινίου, όπως και το υποπλαίσιο, αλλά και το στέλεχος που συγκρατεί το πίσω φανάρι και τη βάση της πινακίδας. Το ουραίο τμήμα είναι κατασκευασμένο από συνθετικό υλικό.
Όλα τα παραπάνω έγιναν με γνώμονα και την εξοικονόμηση βάρους. Το FXDR 114 ζυγίζει 303 κιλά, μόνο 3,6 λιγότερο από το Fat Bob 114 και 15 περισσότερα από το Street Bob.

To νέο μοντέλο της H-D είναι το ακριβότερο στη σειρά των Softail, κοστίζοντας 29.890€ στη μαύρη έκδοση που είχαμε στη διάθεσή μας.

harley davidson fxdr ambience 3

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή

Εμφάνιση. Τι να πει κανείς; Πανέμορφη, επιβλητική και πολύ ιδιαίτερη. Ειδικά στο μαύρο ματ χρώμα, το οποίο αναδεικνύει τη “σκοτεινή” της πλευρά. Πολύ ενδιαφέρον παιχνίδισμα δημιουργούν οι κόκκινες λεπτομέρειες στο ρεζερβουάρ, στους τροχούς, τα μπουζοκαλώδια, αλλά και το λογότυπο "114" που αποτυπώνεται στο φιλτροκούτι. Βέβαια το πιο εντυπωσιακό και επιβλητικό τμήμα της είναι το θηριώδες πίσω ελαστικό, διαστάσεων 240/40/18.

harley davidson fxdr details 4

 

Ήχος που συναρπάζει

Αφού τη θαύμασα και προσπάθησα να μυηθώ στη Harle-άδικη φιλοσοφία, έφτασε η ώρα να την οδηγήσω. Καθώς διαθέτει "keyless" λειτουργία, έβαλα το κλειδί στην τσέπη και πάτησα το μπουτόν της εκκίνησης. Ένας μακρόσυρτος ήχος από τη μίζα δίνει το έναυσμα στο δικύλινδρο μοτέρ των 1.868 κυβικών εκατοστών να τεθεί σε λειτουργία. Ο αντίστοιχος που παράγει η εξάτμιση δεν είναι ο εκκωφαντικός που έχουμε συνηθίσει από "straight pipe" σωλήνες στις εκάστοτε custom Harley που έχουμε συναντήσει. Είναι μπάσος, δημιουργώντας ένα γουργουρητό το οποίο μαγεύει και υποδηλώνει ότι ο κυβισμός είναι μεγάλος. Η χροιά του θυμίζει αυτοκίνητο με οκτακύλινδρο κινητήρα τουλάχιστον 5.000 κυβικών εκατοστών.

harley davidson fxdr ambience 1

 

Γροθιά στο στομάχι

Η θέση οδήγησης είναι ιδιαίτερη. Η σέλα φαρδιά, άνετη και τοποθετημένη αρκετά πίσω. Έτσι τα χέρια έρχονται τεντωμένα στο τιμόνι που είναι τύπου ανάποδο clip-on και τα πόδια τοποθετούνται ελαφρώς λυγισμένα προς τα εμπρός στα μαρσπιέ. Ο συμπλέκτης είναι σκληρός και με το πάτημα του λεβιέ των ταχυτήτων ακούγεται ένας έντονος ήχος σαν να οπλίζει πολυβόλο. Το βάρος, το μήκος της και η μικρή γωνία κλίσης του τιμονιού απαιτούν κάποιες μανούβρες μέχρι να τοποθετηθεί εκεί που θέλεις. Και με το πού αφήσεις τη μανέτα του συμπλέκτη, η ροπή σού δίνει μία γροθιά στο στομάχι. Όπως βέβαια και σε κάθε αλλαγή ταχύτητας. Πάλι καλά που η σέλα έχει μία κυρτότητα προς τα πάνω στο τελείωμά της, με αποτέλεσμα να σε υποστηρίζει απόλυτα, ώστε να μη χαθεί ο έλεγχος.

harley davidson fxdr action 7

Τόπο στα νιάτα

Η εμπρός ανάρτηση έχει προοδευτικό βύθισμα και απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, συμβάλλοντας έτσι στην ευστάθεια. Αντίθετα, η πίσω είναι αρκετά σκληρή, με αποτέλεσμα να μεταφέρονται αρκετοί κραδασμοί στο σώμα του αναβάτη. Η FXDR στρίβει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια και κράτα σταθερή την πορεία της καθ' όλη τη διάρκεια της στροφής. Η ιδιότητά της αυτή την καθιστά ως μία πολυδιάστατη μοτοσυκλέτα. Μην πάει ο νου σας σε αγκώνες στην άσφαλτο. Είπαμε Harley είναι! Άλλη φιλοσοφία. Τα φρένα είναι προοδευτικά και παρέχουν εξαιρετικό φρενάρισμα. Σε συνθήκες πανικού ο εμπρόσθιος τροχός έχει την τάση να μπλοκάρει, όμως το ABS ανταποκρίνεται άριστα, ως δίχτυ προστασίας.

harley davidson fxdr details 9

Πολλή ψυχή ο κινητήρας

Ο κινητήρας είναι δυνατός και έχει πολλά αποθέματα ροπής από πολύ χαμηλά. Ανοίγεις το γκριπ του γκαζιού στις μόλις 1.500 σ.α.λ. και νιώθεις μια καταιγιστική ώθηση. Ο κόφτης βρίσκεται σε σχετικά χαμηλό φάσμα στροφών, γύρω στις 5.700, κι έτσι είναι πολύ εύκολο να τον “αγγίξεις”. Οι πρώτες τέσσερις σχέσεις του κιβωτίου ταχυτήτων είναι διαμορφωμένες έτσι ώστε από στάση έως και τα 185 χ.α.ώ., η ώθηση να είναι έντονη και αδιάκοπη. Μετά relax-άρεις με 5η ή και 6η ταχύτητα, απολαμβάνοντας τη διαδρομή σου. Με 6η σχέση, η τελική αγγίζει τα 195 χ.α.ώ. στις 4.350 σ.α.λ. Βέβαια σε συνθήκες "Cruising" κινείται σχεδόν στο ρελαντί με τα 130 χ.α.ώ. να έρχονται στις μόλις 2.900 σ.α.λ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η κατανάλωση κυμάνθηκε στα 7,5 λίτρα/100χλμ. Κι έτσι η αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 16,6 λίτρων φτάνει τα 200+ χιλιόμετρα.

harley davidson fxdr details 11

 

Εντυπωσιακό δημιούργημα

Είναι ένα εργαλείο που αναζητά τους ανοιχτούς δρόμους. Η λέξη "Cruising" είναι ο ορισμός των Harley Davidson. Έτσι και η FXDR 114 είναι απόλυτα μυημένη στη φιλοσοφία της εταιρείας. Βέβαια καταφέρνει και ανταπεξέρχεται πολύ καλά και στις στροφές, χωρίς τον παραμικρό δισταγμό. Είναι όμορφη, ξεχωριστή και το μόνο σίγουρο είναι ότι όπου κι αν κινηθεί, δεν θα περάσει απαρατήρητη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Αντιπροσωπεία Harley-Davidson Greece
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Αερόψυκτος, V4, 4β/κ
Κυβισμός (cc) 1.868
Διάμετρος x Διαδρομή 102x114
Συμπίεση 10,5:1
Σύστημα εξαγωγής 2 σε 1
Εκκίνηση Μίζα
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm) Δ.Α.
Ροπή εργοστασίου (Kg-m/rpm) 16,5/3.500
Κατανάλωση (lt/100km) 7,5

HARLEY DAVIDSON FXDR 114