Δοκιμή SYM ADX 300 TCS 2025: Έτοιμο για όλα
Με πλούσιο εξοπλισμό και κορυφαία ποιότητα κατασκευής
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 24.01.2025
Το crossover scooter αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προόδου για την ταϊβανέζικη εταιρεία, τόσο από πλευράς ποιότητας όσο και συνολικής κατασκευής
Παρά το βάρος των 199 κιλών, είναι εξαιρετικά εύκολο στον χειρισμό, προσφέροντας ταυτόχρονα εντυπωσιακή χωρητικότητα φόρτωσης και ένα ρεζερβουάρ που ξεπερνά κάθε προσδοκία. Όσο για την τιμή του; Απόλυτα δελεαστική.
Για να διαπιστώσετε αν ένα crossover scooter ανταποκρίνεται πραγματικά στις απαιτήσεις του, μην βασίζεστε στις διαφημίσεις που δείχνουν χωματόδρομους και περάσματα μέσα από λακκούβες με νερό. Το καλύτερο τεστ είναι η καθημερινή χρήση στους απαιτητικούς και γεμάτους προκλήσεις δρόμους των πόλεων μας, οι οποίοι αποτελούν την πιο σκληρή δοκιμασία για τις αναρτήσεις και το πλαίσιο ενός scooter. Εκεί, το νέο ADX 300 της SYM τα καταφέρνει περίφημα, αποδεικνύοντας την αντοχή και την στιβαρή κατασκευή του.
Παρά την έλευσή του στην αγορά χωρίς ιδιαίτερη προβολή (καθώς η προσοχή είχε επικεντρωθεί στο υβρίδιο ADX 400), το ADX 300 ξεχωρίζει από την υπόλοιπη γκάμα της SYM. Διατηρεί τον αποδεδειγμένα αξιόπιστο μονοκύλινδρο κινητήρα 278 cc με 25,8 ίππους, αλλά προσφέρει βελτιώσεις σε επίπεδο κατασκευής, ποιότητας και φινιρίσματος, κάνοντας ένα ουσιαστικό βήμα προς τα εμπρός.
Το SYM ADX 300 δεν είναι απλώς ένα εντυπωσιακό crossover scooter, αλλά αποτελεί μια ολοκληρωμένη πρόταση για όσους επιζητούν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την προηγμένη τεχνολογία. Με τον πλούσιο εξοπλισμό του, ανταποκρίνεται απόλυτα στις ανάγκες της σύγχρονης οδήγησης, είτε πρόκειται για αστικές διαδρομές είτε για μεγαλύτερες μετακινήσεις.
Είναι καλοσχεδιασμένο με το μπροστινό μέρος είναι πιο ογκώδες, όπως επιτάσσει η φιλοσοφία της συγκεκριμένης κατηγορίας και να παρέχει προστασία. Το ADX 300 παραμένει πιστό στην περιπετειώδη του ταυτότητα, ενώ ο οδηγικός του χαρακτήρας θυμίζει περισσότερο ένα GT scooter.
H ποιότητα κατασκευής του είναι αξιοσημείωτη. Τα πλαστικά μέρη είναι εξαιρετικής ποιότητας, ενώ η συναρμολόγηση είναι στιβαρή, χωρίς τριγμούς ή χαλαρά σημεία, ακόμα και μετά από δοκιμές σε δύσκολες συνθήκες. Το ADX 300 δείχνει ότι μπορεί να αντέξει τις απαιτήσεις της καθημερινότητας με αξιοπιστία και αντοχή.
Το σύστημα φωτισμού Full LED εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα κάτω από κάθε συνθήκη, αυξάνοντας την ασφάλεια και την ευκολία στην οδήγηση. Ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά του ADX 300 είναι η 7 ιντσών οθόνη TFT, που παρέχει ευκρινείς και πλήρης ενδείξεις. Η λειτουργία αυτόματης προσαρμογής ημέρας/νύχτας διευκολύνει την ανάγνωση σε κάθε περιβάλλον φωτισμού, ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις διαφορετικές εμφανίσεις, εξασφαλίζοντας την κάλυψη κάθε ανάγκης πληροφόρησης.
Η τεχνολογία Keyless είναι ένα ακόμη εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του SYM ADX 300. Με τη χρήση του Smart-Key, οι αναβάτες μπορούν να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το scooter χωρίς την ανάγκη του παραδοσιακού κλειδιού.
Επιπλέον, η εκκίνηση του κινητήρα γίνεται απλά με το πάτημα ενός κουμπιού, προσφέροντας μια αίσθηση τεχνολογικής εξέλιξης και πολυτέλειας που αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης.
Σε επίπεδο άνεσης και εξοπλισμού, ξεχωρίζει για τη μεγάλη και άνετη σέλα του (ύψους 790 mm, ώστε να διευκολύνει την επαφή με το έδαφος), το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων που εξασφαλίζει αυτονομία περίπου 400 χιλιομέτρων σε μεικτή χρήση, και τη μεγάλη οθόνη TFT. Ένας εντυπωσιακός χώρος κάτω από τη σέλα 35 λίτρων, που χωρά ένα full face κράνος, ένα τύπου jet και διάφορα άλλα αντικείμενα κάνει την καθημερινότητα ακόμη πιο εύκολη. Με λίγα λόγια, το ADX 300 καλύπτει κάθε ανάγκη.
Από την άλλη, η λειτουργικότητά του ενισχύεται περαιτέρω από λεπτομέρειες όπως οι θύρες USB-C και ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος στη δεξιά πλευρά της ποδιάς. Ωστόσο, το πιο εντυπωσιακό είναι η ανάρτησή του, η οποία ανταποκρίνεται άριστα σε δρόμους με λακκούβες και σαμαράκια, προστατεύοντας πλήρως τον αναβάτη από την ταλαιπωρία των «χτυπημάτων».
Για αυξημένη προστασία και πρακτικότητα, το SYM ADX 300 είναι εξοπλισμένο με φυμέ ζελατίνα που μειώνει την ενόχληση από τον αέρα, προστατευτικές και χούφτες για τα χέρια. Επιπλέον, ο αναβάτης απολαμβάνει την ευκολία που προσφέρουν το κεντρικό και το πλαϊνό σταντ, καθώς και οι ανθεκτικοί καθρέφτες από χυτό αλουμίνιο, που συνδυάζουν λειτουργικότητα με κομψό σχεδιασμό.
Η καρδιά του SYM ADX 300 είναι ένα ανθεκτικό σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, ειδικά ενισχυμένο για να εξασφαλίζει σταθερότητα και αντοχή στις καταπονήσεις. Το ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά, προσφέρει ιδανική κατανομή βάρους, παρόμοια με αυτή των μοτοσυκλετών, διευκολύνοντας την οδήγηση κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Με γεμάτο ρεζερβουάρ, το συνολικό βάρος του scooter ανέρχεται στα 199 κιλά.
Στο μπροστινό μέρος, το πιρούνι ξεχωρίζει με διαδρομή 125mm, ενώ στο πίσω μέρος δύο αμορτισέρ με προοδευτικά ελατήρια τριών σταδίων και διαδρομή 120mm συνεργάζονται με ένα ψαλίδι από αλουμίνιο για την απορρόφηση των κακοτεχνιών. Οι νέες ζάντες με πέντε διπλά μπράτσα, κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο, είναι σχεδιασμένες ειδικά για το ADX 300. Στο εμπρός μέρος η διάμετρος είναι 15 ίντσες με ελαστικό 120/70, ενώ στο πίσω μέρος 14 ίντσες με ελαστικό 140/70. Τα διπλού χαρακτήρα ελαστικά CST παρέχουν την βασική πληροφορία, ενώ αν πιεστούν δημιουργούν ανασφάλεια στον αναβάτη.
Το σύστημα πέδησης του ADX 300 περιλαμβάνει δαγκάνα με διπλό έμβολο και μονό δίσκο διαμέτρου 260mm μπροστά, καθώς και μονοπίστονη δαγκάνα με δίσκο 240mm πίσω. Το δικάναλο ABS της Bosch διαθέτει σωστή λειτουργία και ελεγχόμενη πέδηση, ανεξαρτήτως συνθηκών.
Ο κινητήρας του ADX 300, που χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα της SYM και έχει αποδείξει την αξιοπιστία του, είναι μονοκύλινδρος με τέσσερις βαλβίδες. Παράγει μέγιστη ισχύ 26 ίππους στις 8.000 στροφές ανά λεπτό και μέγιστη ροπή 26 Nm στις 6.000 στροφές ανά λεπτό.
Το κιβώτιο ταχυτήτων λειτουργεί με έναν αυτόματο φυγοκεντρικό συμπλέκτη που ενεργοποιεί το κιβώτιο V-Matic, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στην τελική μετάδοση μέσω ιμάντα. Αν η επιφάνεια είναι ολισθηρή, το traction control (το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί) αναλαμβάνει να ανιχνεύσει τη διαφορά ταχύτητας μεταξύ των μπροστινών και πίσω τροχών, να υπολογίσει την αναλογία ολίσθησης και να ρυθμίσει τη ροπή που παρέχει ο κινητήρας μέσω του συστήματος ψεκασμού της Continental για να επαναφέρει την πρόσφυση του πίσω ελαστικού.
Ο κινητήρας πληροί τις προδιαγραφές EURO 5+ και η κατανάλωση είναι 4 λίτρα/100 χλμ./ Με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 16 λίτρων, η αυτονομία φτάνει τα 400 χιλιόμετρα.
Αν και οι αριθμοί μπορεί να φαίνονται υπερβολικοί, το ADX 300, με βάρος 199 κιλά και μεταξόνιο 1.510 χιλιοστά, εντυπωσιάζει με τις compact διαστάσεις του (πλάτος 810 χιλιοστά), που το κάνουν πολύ πιο ευέλικτο και εύκολο στη χρήση από ό,τι φαίνεται αρχικά.
Η θέση οδήγησης είναι άνετη, αν και οι ψηλότεροι αναβάτες ενδέχεται να νιώσουν κάποια δυσφορία, καθώς τα πόδια τους τοποθετούνται σε πιο ψηλή θέση από ό,τι θα περίμεναν στην οριζόντια θέση. Ο χώρος στην επικλινή περιοχή της ποδιάς είναι αρκετά περιορισμένος. Το αλουμινένιο τιμόνι, με μεταβλητή διατομή, προσφέρει φυσικό αλλά σχετικά στενό κράτημα. Ρυθμίζοντας το, κάθε αναβάτης μπορεί να βρει τη θέση που του ταιριάζει καλύτερα. Η σέλα του αναβάτη διαθέτει πολύ καλή επένδυση και επαρκή ποσότητα αφρώδους για άνετη χρήση σε μεγάλες διαδρομές. Η οσφυϊκή υποστήριξη που προσφέρει το «σκαλοπάτι» της σέλας στο τμήμα του συνεπιβάτη ενισχύει την άνεση. Το πλάτος του κεντρικού τούνελ δεν προκαλεί ιδιαίτερα προβλήματα, ενώ η τοποθέτηση των ποδιών στο έδαφος είναι εύκολη, παρά το μεγαλύτερο πλάτος της σέλας.
Δεν απαιτεί προσαρμογή για να το συνηθίσετε – αρκούν λίγες ώρες οδήγησης μέσα στην πόλη, και ακόμα και οι πιο απαιτητικοί ελιγμοί εκτελούνται με χαρακτηριστική άνεση. Αν έπρεπε να περιγράψουμε το ADX 300 με μία λέξη, αυτή θα ήταν "εύκολο".
Εκτός από την ευκολία του, είναι και εξαιρετικά ευέλικτο. Αποδίδει θαυμάσια τόσο εκτός πόλης – η ζελατίνα, αν και δεν ρυθμίζεται, προσφέρει ικανοποιητική προστασία μέχρι τα 130 χλμ./ώρα – όσο και στην αστική κυκλοφορία, όπου το βάρος δεν αποτελεί πρόβλημα χάρη στη σωστή θέση οδήγησης. Το σύστημα πέδησης είναι άριστο, με καλά σχεδιασμένη και αποδοτική λειτουργία, υποστηριζόμενο από ABS και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, εξοπλισμός απαραίτητος για ένα scooter αυτής της κατηγορίας.
Επιπλέον, εντυπωσιάζει η πρόοδος της SYM τα τελευταία χρόνια στον τομέα του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων. Πλέον, η απόδοσή τους είναι συγκρίσιμη με εκείνη κορυφαίων εταιρειών της αγοράς, όπως η Piaggio, η Honda και η Yamaha, προσφέροντας αίσθηση και απόκριση που ανταγωνίζονται τα μεγάλα ονόματα.
Το ADX 300 ξεχωρίζει και για την εξαιρετική τιμή του, η οποία ανέρχεται μόλις στα 5.195 ευρώ. Συγκριτικά, το Honda ADV 350, που θεωρείται κορυφαίο στην κατηγορία, κοστίζει 7.290 ευρώ. Το scooter της SYM είναι διαθέσιμο στις αντιπροσωπείες σε τρία διαφορετικά χρώματα: ανοιχτό γκρι, σκούρο γκρι και μαύρο ματ. Πρόκειται για μια σημαντικά οικονομικότερη επιλογή, ειδικά αν λάβουμε υπόψη τον εξοπλισμό και τα χαρακτηριστικά που προσφέρει.
Εξοπλισμός Αναβάτη MOTO MARKET
Κράνος: Caberg Duke EVO Move
Μπουφάν: Tur Podium Hydroscout
Γάντια: Spidi NKD H2OUT
SYM ADX 300 2025 | ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. |
ΤΙΜΗ (€): | 5.195 |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | Μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4-χρονος, 4Β/Κ |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 300 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | Δ.Α. |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 26/8.000 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (Nm/rpm) | 26/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 199 (με υγρά) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 780 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.185 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 810 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | Δ.Α. |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | CST 140/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | Ατσάλινο σωληνωτό |
ΨΑΛΙΔΙ: | Αλουμινίου |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | Τηλεσκοπικό, συμβατικό, διαδρομή 125 mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | Δύο αμορτισέρ, διαδρομή 120 mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | Δισκόφρενο 260 χλστ. με δαγκάνα δύο εμβόλων, ABS Bosch |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | Δiσκόφρενο 240 χλστ. με δαγκάνα ενός εμβόλου ABS Bosch |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16 λίτρα |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.