Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 27.09.2023
Το E350, όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Zontes, ξεχωρίζει στην κατηγορία του. Είναι το ισχυρότερο, το πιο προσιτό maxi GT, που μπορεί να κάνει τα πάντα εύκολα και γρήγορα
«Πάτησε τις ρόδες της» στην Ευρώπη πριν από λίγα χρόνια, αλλά είναι ίσως η πιο γνωστή κινεζική εταιρεία δικύκλων στη χώρα μας. Ξεκινώντας από τα εντυπωσιακά μονοκύλινδρα 300άρια πέτυχε τον στόχο της. Εδραιώθηκε για ποικίλους λόγους, για τις ανταγωνιστικές τιμές, την πρωτοποριακή σχεδίαση, τον πρωτόγνωρο στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων της.
Αστοχίες και ψεγάδια έχουν όλα ανεξαιρέτως τα αντικείμενα απ’ όπου και αν προέρχονται. Το ζητούμενο είναι πάντα να διορθώνονται και με την πάροδο του χρόνου να εξελίσσονται. Τα βήματα προόδου των δικύκλων της Zontes είναι θεαματικά. Η νέα γενιά των μοτοσυκλετών της με τα 350 κ.εκ. ήταν το πρώτο δείγμα πως οι Κινέζοι μέσω των Ευρωπαίων συνεργατών τους γίνονται καλύτεροι σε όλους τους τομείς.
Μετά ήρθαν τα scooter
Στην κατηγορία αυτή η Zontes μάς έδωσε την αίσθηση πως εισήλθε πιο επιθετικά. Αρχικά με το M310 που υπερείχε έναντι του ιαπωνικού ανταγωνισμού στον τομέα των επιδόσεων και του εξοπλισμού, με μια τιμή που προκαλούσε. Το M125 είναι στην ουσία ένα Μ310 με μικρότερο κινητήρα. Και μετά ήρθε η ναυαρχίδα. Το E350, με design εμπνευσμένο από τον Venom, τον αντιήρωα της Marvel.
Και όπως ο Venom προέρχεται από την ένωση ενός παρασιτικού εξωγήινου οργανισμού με έναν άνθρωπο, έτσι και το E350 προήλθε από τον συνδυασμό χαρακτηριστικών ενός mega scooter και ενός maxi GT. Στην περίπτωση του Venom αυτό που προκύπτει είναι ένα πλάσμα με υπερφυσικές ικανότητες. Οδηγώντας για μια εβδομάδα το E350 διαπιστώσαμε πως η ναυαρχίδα της Zontes είναι ένα superscooter με μεγάλες τουριστικές δυνατότητες, ορισμός του value for money.
Και το E350 είναι το καλύτερο
Όσοι θεωρούσαν υπερβολικό τον σχεδιασμό του M310 έχουν να πουν το αντίθετο για το Ε350, που σίγουρα δεν προκαλεί λόγω των αιχμηρών πλαστικών του αλλά εξαιτίας των διαστάσεών του και μιας λεπτομέρειας. Τα μπλε φώτα ημέρας (DRL) που του χαρίζουν μια απόκοσμη εμφάνιση. Σαν του Venom.
Μεγάλο σε μέγεθος, με ρέουσες συμμετρικές γραμμές από μπροστά έως πίσω. Με τα φωτιστικά σώματα να παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Δύο μεγάλοι προβολείς (τα μάτια του Venom) στο μπροστινό μέρος και άλλα τόσα μακρόστενα φωτιστικά πίσω, που αναδεικνύουν την επιβλητική εμφάνιση ειδικά τη νύχτα. Στη συμπαγή εικόνα του παίζουν καταλυτικό ρόλο το μαύρο κάλυμμα του κινητήρα και αυτό της εξάτμισης, η οποία είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι- ακόμη μία ποιοτική πινελιά.
Γενικότερα η ποιότητα και συναρμογή των πλαστικών κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Τα διαθέσιμα χρώματα είναι τρία. Μαύρο με χρυσαφί ζάντες, λευκό και ασημί με μαύρες ζάντες.
Εργονομία και εξοπλισμός παίρνουν άριστα
Το E350 διαθέτει ρυθμιζόμενο τιμόνι σε δύο θέσεις. Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που το κάνει να ξεχωρίζει, κατατάσσοντάς το εργονομικά πολύ μπροστά. Η τεράστια (ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη) ζελατίνα υπόσχεται προστασία, η οποία αυξάνεται από τις χούφτες και τη μεγάλη ποδιά από την οποία τα πόδια δεν εξέχουν καθόλου όπου και αν τοποθετηθούν. Με τέτοιες διαστάσεις δεν θα μπορούσε η σέλα να υπολείπεται σε «παροχές» προς τους δύο επιβαίνοντες. Με παχύ αφρώδες, μακριά και φαρδιά. Από κάτω χωράνε δυο full face, ενώ μένει ανοιχτή χάρη σε αμορτισέρ που βρίσκεται στη βάση της. Ο συνεπιβάτης κάθεται λίγο ψηλότερα, πολύ άνετα, έχει δύο μεγάλες χειρολαβές στη διάθεσή του και αναδιπλούμενα μαρσπιέ.
Δύο βαθιά ντουλαπάκια βρίσκονται μπροστά από τα γόνατα του αναβάτη. Το αριστερό διαθέτει δύο θύρες USB (Type A+ και Type C) και ασφαλίζει μαζί με το scooter ενώ το δεξί μένει ξεκλείδωτο. Στους αποθηκευτικούς χώρους, καθώς κάτω από την οθόνη TFT περιλαμβάνεται επίσης ένα ακόμη μικρό ντουλαπάκι.
Η οθόνη TFT 6,5 ιντσών προβάλλει με φωτισμό ημέρας/νύχτας, με τέσσερις διαφορετικούς τρόπους όλες τις παραπάνω πληροφορίες. Ο αναβάτης σκανάροντας το QR Code που εμφανίζεται μπορεί να κατεβάσει την εφαρμογή στο smartphone του και να τη μετατρέψει σε GPS. Το ίδιο app τού επιτρέπει να κάνει mirroring της συσκευής και να διαχειριστεί κλήσεις και πολυμέσα από το τηλέφωνό του.
Η Zontes από τότε που τη γνωρίσαμε δίνει μεγάλη σημασία στα ηλεκτρονικά, και το E350 δεν θα μπορούσε να υστερούσε σε αυτόν τον τομέα. Υπάρχει σύγχρονο σύστημα Keyless 3.0, traction control, ABS, δύο προγράμματα οδήγησης (ECO – SPORT), σύστημα παρακολούθησης πίεσης (TPMS) και θερμοκρασίας ελαστικών. Δύο θύρες USB, θερμαινόμενα γκριπ. Όλα όσα έχετε διαβάσει ελέγχονται από 16 διακόπτες (!), που διαθέτουν οπίσθιο φωτισμό και βρίσκονται στα δύο άκρα του εντυπωσιακού τιμονιού. 8 από τη μία και άλλοι τόσοι από την άλλη.
Στις κλασσικές θέσεις βρίσκονται αυτοί των φλας, κόρνας, μεγάλης σκάλας φώτων, σινιάλου. Από τα αριστερά ενεργοποιούνται τα αλαρμ, αυξομειώνεται το ύψος ζελατίνας και αλλάζει η εμφάνιση οθόνης. Στα δεξιά είναι οι διακόπτες μίζας, killswitch, διακόπτης φώτων, θερμαινόμενων γκριπ, προγραμμάτων οδήγησης, κλειδώματος τιμιονιού, άνοιγμα σέλας, άνοιγμα προστατευτικού τάπας ρεζερβουάρ. Πολύ πρακτικό αποδεικνύεται επίσης το χειρόφρενο, που βρίσκεται μπροστά από τον διακόπτη του σινιάλου. Κεντρικό - πλαϊνό σταντ και αναμονή για την τοποθέτηση βάσης στήριξης κινητού τηλεφώνου, χωρίς να απαιτείται κάποια μετατροπή, ολοκληρώνουν την τεράστια λίστα του στάνταρ εξοπλισμού.
Δύναμη
Όπως και το Μ310, έτσι και το Ε350 βάζει δύσκολα στον ανταγωνισμό με τις επιδόσεις του μονοκύλινδρου, τετραβάλβιδου, υγρόψυκτου κινητήρα του που αποδίδει 37 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 38Nm ροπή στις 6.000 σ.α.λ. Το «κοντέρ» του scooter της Zontes «γράφει» περισσότερα από 160 χλμ/ώρα. Στην αψεγάδιαστη, με ελάχιστους κραδασμούς λειτουργία του, συμβάλλουν το σωστά κλιμακούμενο σύστημα μετάδοσης και ο ηλεκτρονικός ψεκασμός της Bosch. Τα δύο προγράμματα που έχει στη διάθεσή του ο αναβάτης (ECO&SPORT) επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού και όχι την ισχύ του κινητήρα. Η κατανάλωση που είδαμε σε μεικτή χρήση ήταν 4 λίτρα για κάθε 100 χλμ., γεγονός που προσδίδει αυτονομία έως και 400 χλμ. με γεμάτο το ρεζερβουάρ των 16,5 λίτρων.
Στιβαρό
Το πλαίσιο ακολουθεί την κλασσική δομή που συναντάμε σε δίκυκλα του είδους. Είναι ατσάλινο σωληνωτό και συνδυάζεται με τηλεσκοπικό πιρούνι 41 χλστ. που διαθέτει δύο τιμονόπλακες, πάνω και κάτω, όπως στις μοτοσυκλέτες. Δύο αμορτισέρ, τοποθετημένα πίσω από τον οπίσθιο άξονα, ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση ελατηρίου. Οι τροχοί είναι 15 ιντσών μπροστά και 14 ιντσών πίσω, με ελαστικά πρώτης τοποθέτησης CST 120/70 και 140/70 αντίστοιχα.
Στις δαγκάνες των φρένων βάζει την υπογραφή της η J.Juan, με τους υπεύθυνους εξέλιξης της Zontes να επιλέγουν έναν δίσκο 268 χλστ. μπροστά με τετραέμβολη, ακτινικά τοποθετημένη και έναν ακόμη πίσω 265 χλστ. με διέμβολη.
Στην πράξη
Μόλις κυλήσει τις ρόδες του στην άσφαλτο άμεσα εξοικειώνεσαι μαζί του. Συνηθίζεις στα πρώτα χιλιόμετρα τον όγκο του ώστε να ξεφεύγεις γρήγορα από τα ακινητοποιημένα τετράτροχα, ενώ το βάρος του, που φτάνει τα 200 κιλά, σε αφήνει παγερά αδιάφορο, αφού περνά απαρατήρητο.
Η υψηλή ποιότητα κύλισης και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του σε κάνουν να αισθάνεσαι ο βασιλιάς της πόλης και τα βλέμματα θαυμασμού γύρω σου σε καθιστούν περήφανο για την επιλογή σου. Με τη σωστά βαθμονομημένη μετάδοση και την ομαλή λειτουργία του συστήματος ψεκασμού η οδήγηση του Zontes 350 κρίνεται πανεύκολη, ακόμη και αν είναι το πρώτο σου μεγάλο scooter. Στο άνοιγμα του γκαζιού πατινάρει όσο πρέπει ώστε ο τροχός να μη χάσει στιγμιαία πρόσφυση και επιταχύνει γρήγορα. Στην περίπτωση που συμβεί αυτό, τότε το traction control αναλαμβάνει κάπως άτσαλα να «διατηρήσει την τάξη». Όλα τα παραπάνω χωρίς κραδασμούς, με ελεγχόμενη βύθιση του πίσω μέρους.
Η θέση οδήγησης είναι υπεράνω κάθε κριτικής. Οι καθρέφτες προσφέρουν την ενδεδειγμένη ορατότητα και τα πόδια πατούν εύκολα στο έδαφος. Εκεί που θα βρουν δυσκολία είναι στο ανέβασμα – κατέβασμα λόγω του κεντρικού τούνελ, αλλά και των χειρολαβών του συνεπιβάτη στους οποίους δώσαμε αρκετά λακτίσματα.
Οι «διαταγές» που δίνεις στο E350 εκτελούνται με μεγάλη ακρίβεια και ευκολία.Επιταχύνεις γοργά και γραμμικά. Αλλάζεις κατεύθυνση πανεύκολα, τηρουμένων των αναλογιών. Ο τροχός των 15 ιντσών μπροστά και το στιβαρό πιρούνι σού παρέχουν μια εξτρά εμπιστοσύνη να δοκιμάσεις να μπεις πιο γρήγορα από ό,τι με άλλα scooter στις στροφές. Φρενάρεις «με σιγουριά» λόγω της πολύ σωστής αίσθησης που προσφέρει ειδικά η μανέτα του μπροστινού και της δύναμης που εφαρμόζεται στην τετραέμβολη της J.Juan.
Οι αναρτήσεις αποδίδουν χωρίς να είναι σκληρές και απότομες στις ανωμαλίες, παρέχουν τη σπορ αίσθηση όταν «σφίξουν» οι στροφές. Μέσα στην πόλη απορροφούν κάθε είδους λακκούβα και σαμάρι, με τα αμορτισέρ να διαθέτουν πιο «ξερή» αντίδραση, που δεν διαταράσσει σε καμία περίπτωση τη σταθερότητα του E350.
Είσαι θετικά προκατειλημμένος να το «πάρεις να φύγετε». Εμείς το κάναμε ταξιδεύοντας συνολικά 300 χλμ. Όταν κατεβήκαμε δεν αισθανθήκαμε πιάσιμο, κούραση ή πόνο σε κανένα μέρος του σώματος. Γιατί;
Η σέλα είναι υπερ-άνετη και σε αφήνει να μετακινηθείς πάνω της. Τα πόδια μπορούν να αλλάζουν πάτημα σε δύο θέσεις για να μην πιάνονται. Όσο για τον αέρα… Ποιος αέρας; Η ζελατίνα τον διώχνει μακριά. Ανοίγεις το γκάζι, το «κλειδώνεις» στα 130 χλμ/ώρα και πας για ώρες. Δεν κατανοούμε για ποιο λόγο αυτά τα scooter, με τόσες πολλές δυνατότητες ταξιδιού δεν διαθέτουν cruise control.
Πάρ’ τα όλα
Με 5.595 € τα έχεις όλα. Ένα maxi GT scooterμε δυνατότητες, εξοπλισμό και ισχύ που το κατατάσσουν πολύ ψηλά στην κατηγορία του. Μια δοκιμή θα σας πείσει.
Εξοπλισμός Αναβάτη Moto Market
Κράνος: Caberg Duke Evo
Παντελόνι: Nordcode Cargo Ripstop-Tefflon
Γάντια: Nordcode Air Tech
Μποτάκια: Eleveit Diverge WP
Εξοπλισμός Αναβάτη Motoway
Μπουφάν: Furygan Mistral Evo 3
ZONTE E350 2023 | EVOMOTO |
ΤΙΜΗ (€): | 5.595 (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2023) |
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ΜΟΝΟΚΥΛΙΝΔΡΟΣ,ΥΓΡΟΨΥΚΤΟΣ, 4B/K |
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (cc) | 349 |
ΔΙΑΜΕΤΡΟΣ x ΔΙΑΔΡΟΜΗ (mm) | Δ.Α. |
ΣΥΜΠΙΕΣΗ | 11,8 |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΑΓΩΓΗΣ | 1 ΣΕ 1 |
ΕΚΚΙΝΗΣΗ | ΜΙΖΑ |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |
ΙΣΧΥΣ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (hp/rpm) | 37/7.500 |
ΡΟΠΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟΥ (kgm/rpm) | 3,9/6.000 |
ΒΑΡΟΣ (kg) | 198 (πλήρες υγρών) |
ΥΨΟΣ ΣΕΛΑΣ (mm) | 770 |
ΜΗΚΟΣ (mm) | 2.195 |
ΠΛΑΤΟΣ (mm) | 765 |
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (mm) | 1.565 |
ΙΧΝΟΣ(mm) | Δ.Α. |
ΚΑΣΤΕΡ(o) | Δ.Α. |
ΕΛΑΣΤΙΚΑ | |
ΜΠΡΟΣΤΑ: | CST 120/70-15 |
ΠΙΣΩ: | CST 140/70-14 |
ΠΛΑΙΣΙΟ: | ATΣΑΛΙΝΟ ΣΩΛΗΝΩΤΟ |
ΨΑΛΙΔΙ: | ΑΛΟΥΜΙΝΕΝΙΟ |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ | ΠΙΡΟΥΝΙ 41mm ΔΙΑΔΡΟΜΗ 190mm |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ | ΔΥΟ ΑΜΟΡΤΙΣΕΡ ΜΕ ΡΥΘΜΙΖΟΜΕΝΗ ΠΡΟΦΟΡΤΙΣΗ, ΔΙΑΔΡΟΜΗ 38mm |
ΦΡΕΝΟ ΕΜΠΡΟΣ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝO 268mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 4 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΦΡΕΝΟ ΠΙΣΩ | ΔΙΣΚΟΦΡΕΝΟ 260mm, ΔΑΓΚΑΝΑ J.JUAN 2 ΕΜΒΟΛΩΝ ΑBS |
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ | 16.5 ΛΙΤΡΑ |
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (lt/100km/h) | 4 ΛΙΤΡΑ |
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.