MotoGP Αυστρία: “Αμάσητοι” Ducati και Dovizioso
Dovizioso και Marquez τα έδωσαν όλα
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 14.08.2017
«Λιοντάρι» αποδείχτηκε ο Andrea Dovizioso που κατάφερε να πάρει την τρίτη φετινή του νίκη και δεν «μάσησε» στον πολύ επιθετικό Marc Marquez
Τα καταπράσινα βουνά και το πολύ όμορφο τοπίο συνέθεσαν μια μαγική εικόνα στην πίστα του Spielberg στην Αυστρία για τη βραβευμένη ως καλύτερη του πρωταθλήματος. Όντας η γρηγορότερη επίσης, όλοι περίμεναν να δουν τα Ducati να πραγματοποιούν έναν πολύ δυνατό αγώνα και να αφήνουν πίσω τους πάντες στις μεγάλες ευθείες και πολύ γρήγορες στροφές του Red Bull Ring.
Όμως οι Ιάπωνες του HRC είχαν άλλη άποψη. Ο Marc Marquez ήταν ταχύτατος και σχεδόν πάντα πιο γρήγορος από όλους στο grid σε όλες τις καιρικές συνθήκες και με ό,τι ελαστικό δοκίμαζε. Όλα αυτά σε μια πίστα όπου ο Ισπανός δεν έχει κερδίσει ποτέ. Όπως δήλωσε και ο ίδιος, μεγάλο ρόλο σε αυτό έπαιξαν και οι δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν την περασμένη Δευτέρα στην πίστα του Brno στην Τσεχία, όπου η ομάδα του δούλεψε σκληρά για τον αγώνα της Αυστρίας.
Από την άλλη πλευρά η Yamaha με δύο αναβάτες μάλιστα να αποτελούν βασικούς διεκδικητές του τίτλου, δείχνει να μην έχει μάθει το μάθημά της. Οι δηλώσεις του Valentino Rossi τον Ιούνιο δείχνουν να επαληθεύονται, με τον ίδιο μάλιστα να δηλώνει το Σάββατο πως αν τον είχε ακούσει η Yamaha δεν θα είχαν φτάσει στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα.
Έτσι ο Marquez κατέκτησε την εβδομηκοστή pole position στην καριέρα του και η Ducati είχε όπως πέρσι δύο μοτοσυκλέτες στην πρώτη σειρά της εκκίνησης, αυτές των Andrea Dovizioso και Jorge Lorenzo. Αξίζει να σημειωθεί πως για τον αγώνα μόνον οι δύο «κόκκινοι» αναβάτες από τους πρωτοπόρους επέλεξαν μαλακό πίσω ελαστικό - ο Johann Zarco μαλακό μπροστά και πίσω, ενώ οι υπόλοιποι το σκληρό.
Ο αγώνας χωρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο ο Jorge Lorenzo με την Ducati μάς θύμισε κάτι από τα παλιά. Ξεχύθηκε μπροστά δημιουργώντας μια διαφορά πάνω από ένα δευτερόλεπτο. Φέτος όμως δεν υπάρχουν διαφορές ασφαλείας…. Με δεκαεπτά γύρους να απομένουν έχασε σχετικά εύκολα την πρώτη θέση από Marquez και Dovizioso μένοντας τρίτος. Ο Valentino Rossi παρέμεινε κοντά στους πρωτοπόρους κατά τους πρώτους γύρους δημιουργώντας στους πάντες την πεποίθηση πως το βάθρο είναι κοντά. Ωστόσο σύντομα «έπεσε» θύμα της πρώτης στροφής όπου έχασε τα φρένα και παράλληλα πολλές θέσεις καταλήγοντας στην έβδομη, πίσω από τον Pedrosa (Honda), Zarco (Yamaha Tech3) και τον ομόσταυλό του Maverick Vinales στην εργοστασιακή ομάδα της Yamaha, ο οποίος είχε υποπέσει στο ίδιο λάθος νωρίτερα.
Στο δεύτερο μισό φάνηκε η πραγματική δυναμική των ομάδων και οδηγών στο φετινό πρωτάθλημα που σιγά σιγά αντικατοπτρίζεται και στον βαθμολογικό πίνακα των αναβατών. Βάσει αυτού ο Marc Marquez είναι πρώτος και παρά τα λάθη του ή τη φθορά των ελαστικών κάνει ό,τι θέλει επάνω στη Honda RCV και ο Desmodovi με το ήρεμο στυλ του δείχνει ο μόνος ικανός για φέτος να διεκδικήσει τον τίτλο του πρωταθλητή.
Αναλυτικότερα, ο Marc οδήγησε ως επικεφαλής για αρκετούς γύρους και παρόλα τα λάθη που τον έφερναν στη δεύτερη θέση έδειχνε πανέτοιμος να προσπεράσει ξανά τον Dovi και να βρεθεί στην πρώτη θέση.
Επτά γύρους πριν από το τέλος, ο Ιταλός πέρασε μπροστά και με σχεδόν αλάνθαστη οδήγηση φάνταζε ως το απόλυτο αφεντικό του αγώνα. Ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής προσπαθούσε σε κάποια σημεία της πίστας και έφτανε ανατριχιαστικά κοντά στον αναβάτη της Ducati, αργούσε να φρενάρει και όλα έδειχναν πως θα διεκδικούσε τη νίκη ακόμη και στην τελευταία στροφή. Έτσι και έγινε. Στην τελευταία στροφή “αμόλησε” τα φρένα, “χώθηκε” άγαρμπα στον Dovizioso, πάτησε curb και η RCV γλίστρησε, ο Dovi δεν τρόμαξε και με ένα νεύμα του έδειξε πως στην Αυστρία το αφεντικό είναι αυτός!
Στην τρίτη θέση ο Dani Pedrosa με το δεύτερο εργοστασιακό Honda, ο οποίος μόλις ξεπέρασε τα εμπόδια, τον Lorenzo και λίγο νωρίτερα τον Rossi και Vinales, απέδειξε την πολύ κατάσταση στην οποία βρίσκεται και ο ίδιος και οι μοτοσυκλέτες του HRC. Τέταρτος τελικά ο Jorge Lorenzo που εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο τις δυνατότητες της Ducati στη συγκεκριμένη πίστα. Πολύ καλό αγώνα πραγματοποίησε και ο Johann Zarco που τερμάτισε στην πέμπτη θέση για άλλη μια φορά μπροστά από τα εργοστασιακά Yamaha του Maverick Vinales και Valentino Rossi, που πραγματικά "γυρνούσαν" απλά για να τερματίσουν.
Όγδοος ήταν ο Alvaro Bautista και ένατος ο Loris Baz, και οι δύο με Ducati. Μπροστά σε χιλιάδες υποστηρικτές της ΚΤΜ ο αναβάτης εξέλιξης των αυστριακών Mika Kallio τερμάτισε δέκατος. Αντιθέτως ο Νο1 αναβάτης της ομάδας Pol Espargaro εγκατέλειψε, αφού σε μια επαφή που είχε στην εκκίνηση του αγώνα με τον Hector Barbera έσπασε το λεβιέ του πίσω φρένου της μοτοσυκλέτας του, ενώ ο Bradley Smith τερμάτισε μόλις στη 18η θέση.
Το πόσο ταιριάζει η χάραξη της συγκεκριμένης πίστας στα Ducati φαίνεται από το γεγονός πως οι τέσσερις από τις δέκα πρώτες μοτοσυκλέτες ήταν ιταλικές. Επίσης στα δύο χρόνια που πραγματοποιείται αγώνας MotoGP στη συγκεκριμένη πίστα η Ducati έχει πάρει δύο νίκες (2016 Iannone - 2017 Dovizioso), ενώ και τις δύο χρονιές έχει και τις δύο εργοστασιακές μοτοσυκλέτες στην πρώτη γραμμή εκκίνησης.
Γεγονός όμως είναι πως ο Marc Marquez αποδεικνύει σε κάθε αγώνα ότι είναι το αδιαφιλονίκητο φαβορί για τον τίτλο. Ο Ισπανός αναβάτης της Honda πρωταγωνιστεί σε κάθε αγώνα, είναι πρώτος στη βαθμολογία και διαθέτει την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα και την καλύτερη ομάδα. Ο μοναδικός που δείχνει να μπορεί να τον απειλήσει είναι ο Andrea Dovizioso με νίκες σαν και αυτή στο Red Bull Ring που θα του ανεβάσουν την ψυχολογία για τη συνέχεια.
Πάντως οι διαφορές μεταξύ των πέντε πρώτων αναβατών παραμένουν μικρές. Τριάντα πέντε μόλις βαθμοί χωρίζουν τον πρώτο από τον πέμπτο. Μόλις δεκαέξι είναι η διαφορά Marquez - Dovizioso, ενώ από τον Vinales ο αναβάτης της Honda απέχει είκοσι τέσσερις βαθμούς μακριά. Ο “Γιατρός” είναι τριάντα τρεις μακριά από την κορυφή και όλα αυτά εφτά αγώνες πριν από το τέλος του φετινού πρωταθλήματος. Επόμενος αγώνας στις 27 Αυγούστου στη Μ. Βρετανία και στην πίστα του Silverstone.
Αποτελέσματα αγώνα MotoGP Αυστρίας Βαθμολογία MotoGP
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.