Κάτι τρέχει με τη Yamaha M1
Υπάρχει λόγος ανησυχίας στο γκαράζ της Yamaha για τη συνέχεια του πρωταθλήματος;
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 16.06.2017
O Valentino Rossi είναι ο κορυφαίος όλων των εποχών. Αυτό είναι κάτι αναμφισβήτητο που το παραδέχονται ακόμη και οι ορκισμένοι εχθροί του. Η εμπειρία του είναι τεράστια και έχει αποδείξει πως έχει την ικανότητα να εξελίσσει τις μοτοσυκλέτες που οδηγεί
Έτσι κατά τις χειμερινές δοκιμές είχε επισημάνει πως η Yamaha Μ1 του 2017 είχε αρκετά προβλήματα, διαφορετική αίσθηση και δεν ενέπνεε την ίδια εμπιστοσύνη με εκείνην του 2016. Την ώρα λοιπόν που ο «γιατρός» στα δοκιμαστικά της Βαλένθια τον περασμένο Νοέμβριο διαπίστωνε τις όποιες αδυναμίες της νέας του μοτοσυκλέτας, ο νέος ομόσταυλός του Maverick Vinales, όντας φρέσκος στη μετάβασή του από τη Suzuki στην ευκολότερη οδηγικά Yamaha, ήταν πολύ γρήγορος. Οι δοκιμές συνεχίστηκαν όπως ξεκίνησαν, με τον Vinales να κατατάσσεται πρώτος συνέχεια στους χρόνους, φαντάζοντας ανίκητος για το πρωτάθλημα του 2017.
Έτσι και έγινε στους πρώτους αγώνες. Όμως ύστερα ήρθαν οι ισπανικές πίστες. Πέρυσι ο Rossi είχε κυριαρχήσει στον αγώνα της Jerez και του Montmelo, ενώ φέτος τερμάτισε στη δέκατη όγδοη θέση, με τον team mate του να αντιμετωπίζει επίσης αρκετά προβλήματα και να τερματίζει στην έκτη και δέκατη θέση αντίστοιχα.
Στις δηλώσεις του ο Vinales μετά τον αγώνα της Βαρκελώνης έδειχνε ανήσυχος και απελπισμένος : «Στους πρώτους αγώνες,αισθανόμουν ανίκητος, ενώ στο Montmelo δεν μπορούσα να κάνω δύο καλούς γύρους συνεχόμενα. Είμαι ο ίδιος αναβάτης και πιέζω εξίσου όπως έκανα στο Κατάρ ή την Αργεντινή. Ούτε εγώ ούτε οι μηχανικοί μου καταλαβαίνουμε τι συμβαίνει. Σε άλλες πίστες μπορούσα να κάνω τους ίδιους χρόνους στους αγώνες με τα δοκιμαστικά, αλλά εδώ η Yamaha μου θύμισε μοτοσυκλέτα Moto2. Γλιστρούσα ακόμα και στην ευθεία! Ο στόχος μου είναι να αγωνίζομαι για τη νίκη ή το βάθρο. Δεν είναι θέμα του πλαισίου. Το 2017 είναι πολύ καλύτερο. Η μοτοσυκλέτα είναι τέλεια, δεν ξέρω τι συμβαίνει και δεν βρίσκω την εμπιστοσύνη μου πάνω σε αυτή».
Κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, ο Vinales είχε ρίξει ευθύνες στα ελαστικά της Michelin για την κακή απόδοση του M1 του, ενώ ο Rossi εμφανίστηκε πιο διπλωματικός στις δηλώσεις του. «Το πρόβλημα είναι η άσφαλτος ή τα ελαστικά; Νομίζω ότι οφείλεται περισσότερο στην άσφαλτο, διότι δεν υπάρχει πρόσφυση», δήλωσε ο Rossi το Σάββατο. Η ανάλυσή του την Κυριακή μετά τον αγώνα έγινε περισσότερο λεπτομερής.«Ήταν κρίμα γιατί η Βαρκελώνη είναι μία από τις αγαπημένες μου πίστες. Πέρυσι, κυριάρχησα σε αυτήν όπως και στην Jerez, αλλά φέτος είναι οι δύο αγώνες που είχαμε τα περισσότερα προβλήματα. Φοβόμουν ότι θα “υποφέραμε” εδώ εξαιτίας της μέτριας κατάστασης της ασφάλτου και της κακής πρόσφυσης. Ελπίζουμε να διορθώσουμε αυτά τα προβλήματα στο μέλλον ».
Η Rossi παραδέχθηκε ότι ένας άλλος παράγοντας ήταν η απόφαση της Yamaha να μην πραγματοποιήσει δοκιμές στην πίστα της Βαρκελώνης και να επιλέξει το Le Mans ώστε να έχουν δεδομένα με τη νέα άσφαλτο. Κατά τον Rossi το κύριο πρόβλημα της Μ1 είναι η απώλεια του πλεονεκτήματος της πιο γρήγορης μοτοσυκλέτας κατά την είσοδο και μέσα στη στροφή.
«Η μοτοσυκλέτα μας αντιμετωπίζει αυξημένα προβλήματα υποστροφής. Δεν στρίβει εύκολα, έτσι πρέπει να μείνουμε περισσότερο χρόνο υπό κλίση. Αυτό φθείρει πολύ τα πλαϊνά των ελαστικών και μετά από 10 γύρους χάνουν την απόδοσή τους τελείως. Πρόκειται για ένα θέμα που διαπίστωσα από τα πρώτα δοκιμαστικά στη Βαλένθια τον Νοέμβριο. Εάν το 2016 ήμασταν πολύ δυνατοί εδώ, ήταν επειδή τα M1 έστριβαν καλύτερα και έφθειραν λιγότερο τα ελαστικά. Θεωρώ τον εαυτό μου καλό αναβάτη εξέλιξης. Όταν οδήγησα για πρώτη φορά τη μοτοσυκλέτα του 2017, αμέσως παρατήρησα ότι δεν στρίβει τόσο καλά όσο του 2016. Βέβαια, η κατάσταση αλλάζει πολύ από πίστα σε πίστα και τους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τη μοτοσυκλέτα. Είχα αυτήν την αίσθηση από την πρώτη φορά που δοκιμάσαμε το νέο M1 στη Βαλένθια (στο τέλος της σεζόν του 2016). Αλλά είναι αλήθεια ότι ο Maverick ερχόμενος από τη Suzuki ήταν πολύ γρήγορος. Ήταν συνέχεια πρώτος σε χρόνους και έμοιαζε ανίκητος στο πρώτο μέρος του πρωταθλήματος, για αυτό συνεχίσαμε προς αυτήν την κατεύθυνση και τώρα δεν είναι εύκολο να γυρίσουμε πίσω. Πρέπει να επαναφέρουμε την αίσθηση που μας έδινε πέρυσι η μοτοσυκλέτα κατά την είσοδο στην στροφή. Η μοτοσυκλέτα είχε άλλα όρια και ήταν ευκολότερο να οδηγηθεί.»
«Τα ισχυρότερα σημεία της μοτοσυκλέτας μας ήταν πάντα η ταχύτητα που είχαμε στην είσοδο και μέσα στη στροφή, τα οποία είναι επίσης τα πιο δυνατά σημεία του οδηγικού μου στυλ. Οδηγώ Yamaha εδώ και πολλά χρόνια και έτσι άλλαξα το οδηγικό μου στύλ ώστε να το ταιριάξω με τα δυνατά σημεία της μοτοσυκλέτας μου και να μπορώ να είμαι γρήγορος. Έχουμε χάσει αρκετά από τα δυνατά στοιχεία αυτά με τη μοτοσυκλέτα του 2017. »
Ο Valentino έκλεισε λέγοντας: "Ο Maverick εξακολουθεί να είναι πρωτοπόρος σε μια κρίσιμη καμπή του πρωταθλήματος και αυτό είναι σημαντικό. Αν δεν έπεφτα στο Le Mans, θα είχα τους βαθμούς του Dovizioso. Είναι αλήθεια ότι είναι ένα περίεργο πρωτάθλημα. Ακόμα και στις δοκιμές είμαστε όλοι πολύ κοντά. Πρέπει να βρούμε την αίσθηση που είχαμε πέρυσι, επειδή το πρωτάθλημα είναι ακόμα ανοιχτό και είμαστε πέντε αναβάτες σε απόσταση 28 βαθμών. "
Στις αρχές Ιουνίου η Yamaha δοκίμασε δύο καινούρια πλαίσια με τον Maverick να τερματίζει δεύτερος και να δηλώνει πως «όλα τα νέα εξαρτήματα που έφερε η Yamaha εδώ ήταν καλά και με βοήθησαν να αποκτήσω και πάλι ένα μέρος της χαμένης εμπιστοσύνης στη μοτοσυκλέτα».
Ο Valentino Rossi τερμάτισε δέκατος και ανέφερε χαρακτηριστικά : «Μπορεί να παραμένουν κάποια προβλήματα με τη φθορά του ελαστικού, αλλά το νέο σασί μού δίνει πιο διασκεδαστική αίσθηση κατά την είσοδο της στροφής και έτσι μπορώ να οδηγήσω ταχύτερα».
Σίγουρα ο Maverick Vinales έχει πολλά να μάθει παρόλο που εξακολουθεί να προπορεύεται στο πρωτάθλημα αναβατών. Κατά τις δηλώσεις του μετά τον αγώνα της Κυριακής όμως έδειξε αδυναμία διαχείρισης της κρίσης που περνά αυτή τη στιγμή ή σε αυτές τις πίστες η ομάδα της Yamaha. Την ίδια στιγμή η παλιά καραβάνα που ακούει στο όνομα Valentino Rossi φαίνεται να είχε “μυριστεί” ότι, παρά τα καλά αποτελέσματα στους πρώτους αγώνες αυτά τα προβλήματα θα εμφανίζονταν μέσα στο πρωτάθλημα και ανάλογα με την ιδιαιτερότητα της κάθε πίστας.
Με το πρωτάθλημα οδηγών να έχει πάρει μία άγρια ομορφιά, καθώς οι πέντε πρώτοι βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής ο ένας από τον άλλο, περιμένουμε όλοι να δούμε τι θα «βρέξει» ο επόμενος αγώνας στην πίστα του Assen.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.