MotoGP Brno: Τακτική, ταχύτητα, σοβαρότητα δηλαδή Marquez
O Ισπανός παρέδωσε μαθήματα στην πίστα του Brno
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 07.08.2017
Στους αγώνες παίζουν πολλά πράγματα ρόλο. Στον συγκεκριμένο της Τσεχίας ο Marc Marquez και η ομάδα του διέθεταν τα πάντα και κατέκτησαν μια εύκολη νίκη χάρη στην τακτική τους που μπορεί να τους χαρίσει έναν ακόμη τίτλο
Στην σκιά του ανέλπιστου χαμού του «μεγάλου» Angel Nieto έγινε ο αγώνας στο Brno της Τσεχίας. Ο αγώνας ξεκινάει χαρακτηρισμένος «βρόχινος», αλλά ήδη από τον γύρο προθέρμανσης υπάρχει «στεγνή» αγωνιστική γραμμή. Ο κάτοχος της pole position Marc Marquez με Honda στρίβει πρώτος στην Κ1, όμως γρήγορα χάνει θέσεις. Τα ηνία αναλαμβάνει ο Jorge Lorenzo με την Ducati με τα νέα αεροδυναμικά βοηθήματα στο φέρινγκ για τα οποία έχει φάει «κράξιμο» ακόμη και από τους ιδιοκτήτες καντίνας του Brno.
Ο Rossi είναι πίσω του, στον δεύτερο γύρο τον προσπερνάει και είναι πρώτος. Και εκεί που ο Marquez έχει «καταντήσει» δέκατος, κάνει τη μαγική κίνηση. Βγαίνει στα pits και παίρνει τη δεύτερη μοτοσυκλέτα με τα slick. Εδώ θα έπρεπε να είχε τελειώσει το άρθρο που διαβάζετε για τον αγώνα του Brno, γιατί ο Ισπανός και η ομάδα του μπορεί κατά καιρούς να έχουν ακούσει τα εξ αμάξης από όσους ασχολούνται με το σπορ, αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση παρέδωσαν μαθήματα στρατηγικής τα οποία τους χάρισαν μια άνετη νίκη και ένα προβάδισμα δεκατεσσάρων βαθμών στη βαθμολογία των αναβατών.
Από την άλλη είναι αδύνατον να καταλάβουμε την απόφαση του Rossi να μείνει ακόμη δύο γύρους με τα βρόχινα ελαστικά. Ο 38χρονος αναβάτης της Yamaha και εννέα φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν από τους τελευταίους που μπήκαν στα pits με αποτέλεσμα όταν βγήκε από αυτά να είναι σχεδόν 20 δευτερόλεπτα πίσω από τον προπορευόμενο. Έτσι το 10ο Πρωτάθλημα δεν θα έρθει, είναι σίγουρο.
Οι αλλαγές μοτοσυκλετών χάρισαν ρόλο πρωταγωνιστή σε αναβάτες που δεν έχουν αυτήν την ευκαιρία συνήθως. Έτσι, στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Aleix Espargaro με την Aprilia RS-GP που δεν μπόρεσε να κρατήσει πίσω του τον Dani Pedrosa, ο οποίος με αλάνθαστη οδήγηση χάρισε και τη δεύτερη θέση του βάθρου στη Honda.
Για την τρίτη θέση έδωσαν σκληρή μάχη ο Danilo Petrucci, ο Scot Redding και ο περσινός νικητής Cal Crutchlow. Όμως, όσο οι τρεις τους άλλαζαν θέσεις μεταξύ τους, πλησίασε ο Maverick Vinales με τη Yamaha M1. Αρχικά προσπέρασε τους δύο πρώτους και όλοι νόμιζαν πως θα έβλεπαν μια σκληρή μάχη με τον Crutchlow, όμως μάταια καθώς ο Ισπανός προσπέρασε τον Βρετανό εύκολα.
Εν τω μεταξύ ο Rossi κάνοντας υπερπροσπάθεια αναρριχήθηκε ως την πέμπτη θέση, έναν γύρο πριν το πέσιμο της καρό σημαίας και τελικά και αυτός προσπέρασε τον Crutchlow μειώνοντας όσο μπορούσε τη βαθμολογική απώλεια.
O Espargaro τιμωρήθηκε με ποινή απώλειας τριών θέσεων εξαιτίας επικίνδυνης απεμπλοκής από το pit lane που οδήγησε σε πτώση τον αναβάτη της Suzuki Andrea Iannone και τερμάτισε όγδοος. Έκτος ήταν ο Andrea Dovizioso με Ducati, ακολουθούμενος από τους Petrucci με ίδια μοτοσυκλέτα, Aleix Espargaro με Aprilia και τον αδελφό του Pol Espargaro να κατακτά την υψηλότερη θέση ως τώρα για την ΚΤΜ, ενώ τη δεκάδα έκλεισε ο Jonas Folger με Yamaha M1.
Στη βαθμολογία αναβατών το «ντέρμπι» συνεχίζεται, αφού οι βαθμοί που χωρίζουν τους πέντε πρώτους αναβάτες είναι 31. Marquez, Vinales, Dovizioso, Rossi και Pedrosa έχουν σχεδόν ίδιες πιθανότητες για την κατάκτηση του τίτλου. Φαβορί, κατά τη γνώμη μας, ο Marc Marquez, ο οποίος δείχνει μεγάλη ωριμότητα και έχει το ψυχολογικό προβάδισμα αυτήν τη στιγμή. Αυτά σε συνδυασμό με τη βελτίωση της Honda RCV τον χρήζουν Νο1 διεκδικητή.
Οι τρεις Ισπανοί που κατέκτησαν τις θέσεις του βάθρου σε ένδειξη πένθους για τον αναπάντεχο χαμό του συμπατριώτη τους Angel Nieto δεν άνοιξαν τις σαμπάνιες
Επόμενος αγώνας στις 12 και 13 Αυγούστου στην Αυστρία στην πίστα Red Bull Ring.
Αποτελέσματα (Pdf) Βαθμολογία (Pdf)
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.