MotoGP 2025: Η Honda γυρίζει σελίδα (Video)
Νέα εμφάνιση MotoGP 2025 μετά το τέλος της εποχής Repsol
03.02.2025
Οι εργοστασιακές μοτοσυκλέτες Honda RC213V, που θα οδηγούν φέτος οι Luca Marini και Joan Mir, θα φέρουν έναν συνδυασμό κόκκινου, λευκού και μπλε, αντικατοπτρίζοντας τα επίσημα εταιρικά χρώματα του HRC
Η νέα εμφάνιση παρουσιάστηκε στο κοινό το Σάββατο, σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην Τζακάρτα, με τη Honda να χαρακτηρίζει την αλλαγή αυτή ως την απαρχή μιας νέας εποχής για τη συμμετοχή της στο MotoGP.
Παράλληλα, η ιαπωνική εταιρεία ανακοίνωσε ότι η Castrol θα είναι ο νέος κύριος χορηγός της, καλύπτοντας το κενό που άφησε η αποχώρηση της Repsol. Η συμφωνία, σηματοδοτεί τη μετονομασία της ομάδας σε Honda HRC Castrol από το 2025.
Η Castrol διατηρεί ήδη μακρόχρονη συνεργασία με τη δορυφορική ομάδα της Honda, LCR, από το 2016, ενώ η πρώτη τους σύμπραξη χρονολογείται από το 1959, στο Isle of Man TT, όταν η Honda έκανε το αγωνιστικό της ντεμπούτο.
Για τρεις δεκαετίες, η εργοστασιακή ομάδα της Honda αγωνιζόταν με βασικό χορηγό την Repsol, με τον χαρακτηριστικό πορτοκαλί χρωματισμό της να γίνεται ένα από τα πιο εμβληματικά σχέδια στην ιστορία των αγώνων μοτοσυκλέτας. Θρυλικοί αναβάτες όπως οι Mick Doohan, Alex Crivillé, Valentino Rossi, Nicky Hayden, Casey Stoner και Marc Márquez κατέκτησαν παγκόσμιους τίτλους με αυτά τα χρώματα.
Ωστόσο, η αποχώρηση της Repsol ήρθε σε μια περίοδο πτωτικής πορείας για την Honda, με την ομάδα να χάνει τον Marc Márquez και τον ισπανικό πετρελαϊκό κολοσσό να μειώνει σημαντικά τη χρηματοδότησή της το 2024.
Τον Σεπτέμβριο του 2024, μετά το Grand Prix του Σαν Μαρίνο, η Repsol ανακοίνωσε ότι η συνεργασία της με τη Honda θα λήξει οριστικά στο τέλος της σεζόν.
Μετά την αποχώρησή της, η Honda προωθεί πλέον το δικό της αγωνιστικό τμήμα, παρουσιάζοντας ένα σχέδιο εμπνευσμένο από τις μοτοσυκλέτες της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.
Η πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της μεγάλης κατηγορίας επιδιώκει να ανακάμψει το 2025, έπειτα από μια απογοητευτική σεζόν, εκμεταλλευόμενη τους νέους κανονισμούς.
Όπως και η Yamaha, θα έχει αυξημένες ελευθερίες στις δοκιμές, δίνοντας στους αναβάτες της τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε εκτεταμένες δοκιμές εξέλιξης της μοτοσυκλέτας, όπως το τρέχον shakedown στη Sepang. Επιπλέον, θα μπορεί να πραγματοποιεί περισσότερες αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια της σεζόν, συμπεριλαμβανομένων βελτιώσεων στον κινητήρα.
Παρά τις δυσκολίες, η Honda διατήρησε τον Joan Mir στο ρόστερ της, ενώ ο Marini παραμένει στην ομάδα βάσει διετούς συμβολαίου που υπέγραψε πριν από την έναρξη της σεζόν 2024.
Ο Mir ολοκλήρωσε την περσινή χρονιά στην 21η θέση της κατάταξης, ενώ ο Marini, που προερχόταν από τη VR46 της Ducati, τερμάτισε 22ος και τελευταίος μεταξύ των αναβατών που αγωνίστηκαν σε όλη την σεζόν.
Η εργοστασιακή ομάδα της Honda βρέθηκε στην τελευταία θέση της βαθμολογίας των ομάδων, ακόμα και πίσω από τη δορυφορική LCR, ενώ στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, η Honda ήταν ξανά τελευταία, συγκεντρώνοντας μόλις 75 βαθμούς.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.