Μια μοτοσυκλέτα παραγωγής επιβάλλεται στα «καθαρόαιμα» 450 στο Tunisia Desert Challenge
Το Ténéré 700 World Raid ανταπεξήλθε στις δυσκολίες ενός ακραίου αγώνα στην έρημο
10.05.2022
Όταν η Yamaha είπε ότι θα υποβάλει το νέο Ténéré 700 World Raid στις πιο σκληρές δοκιμασίες το εννοούσε
Ο Alessandro Botturi της Ténéré World Raid Team έγραψε ιστορία καθώς εξασφάλισε μια εντυπωσιακή νίκη στο Tunisia Desert Challenge, την πρώτη για μια μοτοσυκλέτα adventure παραγωγής που είχε απέναντί της μοντέλα 450 κ.εκ. ειδικά κατασκευασμένα για αυτού του είδους τους αγώνες.
«Ήρθαμε εδώ για να δοκιμάσουμε, να διασκεδάσουμε και να φτάσουμε τις μοτοσυκλέτες στο όριό τους, οπότε το να κερδίσει ο Alessandro με μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, έχοντας απέναντί του τις μοτοσυκλέτες των 450 κ.εκ., είναι απίστευτο», είπε ο team manager της ομάδας, Manuel Luccchese.
Το Ténéré 700 World Raid τροποποιήθηκε με εξαρτήματα Yamaha Technology Racing (GYTR), όπως μεγαλύτερο ρεζερβουάρ και ανάρτηση KYB, για να αντέξει στις ακραίες απαιτήσεις ενός Rally Raid. «Η μοτοσυκλέτα ήταν απίστευτη, αλλά προφανώς, θα συνεχίσουμε να την εξελίσσουμε έτσι ώστε οι ιδιοκτήτες να μπορούν να αγοράσουν ένα Ténéré 700 World Raid με κιτ GYTR και όχι μόνο να λάβουν μέρος σε ένα Rally Raid αλλά να είναι ανταγωνιστικοί», πρόσθεσε ο Luccchese.
Η έντονη ζέστη, οι αμμοθύελλες, οι δύο ακυρωμένες ειδικές και μερικά από τα πιο απαιτητικά εδάφη στην Αφρική δείχνουν γιατί το TDC είναι γνωστό ως ένα από τα πιο δύσκολα Rally Raid. Ακόμη και ο έμπειρος Botturi, ο οποίος έχει αγωνιστεί σε επτά Dakar και έχει νίκες στο Merzouga Rally, Transanatolia Rally και Africa Eco Race, παραδέχτηκε ότι το απαιτητικό τερέν και οι δύσκολες συνθήκες, με θερμοκρασίες που ξεπερνούσαν τους 35 C στην έρημο της Τυνησίας και ανέμους έως και 80 km/h, ήταν από τους πιο δύσκολους που έχει συμμετέχει. Οι απέραντοι αμμόλοφοι, η μαλακή άμμος, τα βραχώδη τμήματα, οι αλμυρές λίμνες που προκαλούν αντικατοπτρισμό και τα γρήγορα, χωμάτινα μονοπάτια θα αποδεικνύονταν πρόκληση για οποιονδήποτε, πόσο μάλλον για μια ομάδα και μια μοτοσυκλέτα που έκαναν το ντεμπούτο τους σε αγώνα Rally Raid με μοντέλο παραγωγής.
Ο Botturi και το Ténéré ανταπεξήλθαν σε όλες τις δυσκολίες. Οι επικίνδυνες αμμοθύελλες ήταν η αιτία να ακυρωθεί 6η ειδική λόγω έλλειψης ορατότητας, κάτι που σήμαινε ότι το ελικόπτερο ασφαλείας δεν μπορούσε να απογειωθεί. Ο Botturi, πάντα παρών στην πρώτη πεντάδα σε όλα τις ειδικές, μπήκε στην τελευταία με προβάδισμα σχεδόν 14 λεπτών έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου του, με 300 χιλιόμετρα στην έρημο και σε αμμόλοφους να απομένουν.
Παρά την ψυχική και σωματική κούραση μετά από ένα τόσο σκληρό ράλι, ο 46χρονος οδήγησε γρήγορα κατά τη διάρκεια της 8ης ειδικής, αγωνιζόμενος πλάι – πλάι στον πλησιέστερο αντίπαλο για τα περισσότερα από τα 300 χιλιόμετρα, δείχνοντας πόσο ικανό είναι το Ténéré. Ο Ιταλός εξασφάλισε μια επική νίκη με διαφορά 11 λεπτών και 21 δευτερολέπτων, με συνολικό χρόνο 24 ώρες 22' 43''. Ο ομόσταυλός του Pol Tarres τερμάτισε στην 30η θέση.
Μετά από την απίστευτη πρόκληση στην έρημο της Τυνησίας, η ομάδα ετοιμάζεται για τον αγώνα Africa Eco Race, ο οποίος διεξάγεται στη διαδρομή του αρχικού ράλι Ντακάρ και καλύπτει πάνω από 6.500 χιλιόμετρα, ξεκινώντας από το Μονακό και τερματίζοντας στο θρυλικό Lac Rose. στη Σενεγάλη από τις 15 μέχρι τις 30 Οκτωβρίου.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.