Αγώνες Εξωτερικού

Η μετρ των ηλεκτρονικών Jenny Anderson νέα μηχανικός του Marc Marquez

Από την KTM στη Honda


18.01.2021

Απόφοιτος πανεπιστημίου της Οξφόρδης, με εμπειρία από το χώρο των αγώνων και θητεία στην KTM, η Jenny Anderson αποτελεί τη νέα προσθήκη στο δυναμικό της Repsol Honda, στελεχώνοντας την ομάδα μηχανικών του πολυπρωταθλητή Marc Marquez

Κείμενο: Μένιος Κατής

Η νεαρή μηχανικός θα πάρει τη θέση του Gerold Bucher, του έμπειρου μηχανικού ηλεκτρονικών που εδώ και 25 χρόνια εργαζόταν στη Honda και του οποίο το συμβόλαιο με την εταιρεία έληξε τον Δεκέμβρη. Μέχρι πρότινος η Jenny Anderson εργαζόταν στην ομάδα της KTM. Μπήκε στο team το 2015 πριν καν η εταιρεία ξεκινήσει την περιπέτειά της στην κορυφαία κατηγορία των MotoGP. «Έχω δει την RC16 από το μηδέν μέχρι το σημείο που βρίσκεται σήμερα», αναφέρει. Ασχολήθηκε κυρίως με την ECU και τα δεδομένα (data engineer), μέχρι να φτάσει στο σημείο να αναλάβει ρόλο μηχανικοί στρατηγικής (strategy engineer) του Pol Espargaro, ρυθμίζοντας την παραμικρή λεπτομέρεια που είχε να κάνει με τα ηλεκτρονικά συστήματα της RC16 V4.

«Είμαι ο σύνδεσμος ανάμεσα στον κινητήρα και τον αναβάτη. Αν δώσεις στον αναβάτη ένα καλώδιο από το χέρι ως τον κινητήρα, θα είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστεί όλη αυτή την δύναμη που έχουν οι μοτοσυκλέτες των MotoGP (σ.σ. 270hp). Γι' αυτό λοιπόν τροποποιώ το επίπεδο ροπής σε κάθε στροφή, το traction control, το σύστημα ελέγχου σούζας και το φρένο κινητήρα ώστε να κάνω τη μοτοσυκλέτα πιο εύκολη στην οδήγηση βελτιώνοντας παράλληλα την απόδοσή της. Υπάρχει μια βάση από την οποία ξεκινάμε, την οποία έχω προετοιμάσει από το σπίτι. Όταν φτάσουμε στην πίστα και ξεκινήσουν οι δοκιμές, συνεργαζόμαστε με τον Pol που μου λέει τι ακριβώς αλλαγές στις ρυθμίσεις των ηλεκτρονικών θέλει να κάνω», αναφέρει περιγράφοντας τον ρόλο της.

Τώρα, στη Repsol Honda θα συναντήσει ξανά τον Ισπανό αναβάτη, μόνο που δεν θα είναι στην ομάδα μηανικών του, αλλά θα βρίσκεται στην άλλη πλευρά του γκαράζ, προσπαθώντας να ρυθμίσει στην εντέλεια την Honda RC213V του 8 φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Άνθρωποι που έχουν συνεργαστεί μαζί της λένε πως γνωρίζει κάθε μυστικό της ECU της Magneti Marelli που χρησιμοποιούν οι ομάδες στα MotoGP. Άλλωστε οι αισθητήρες και τα δεδομένα ήταν πράγματα που της κέντριζαν το ενδιαφέρον από νεαρή ηλικία.

«Σε ηλικία 10 ετών ξεκίνησα να κάνω καρτ και από χόμπι μου άρεσε να ασχολούμαι με την τηλεμετρία. Ποτέ δεν πέρασε από το μυαλό μου ότι αυτό μπορεί να εξελιχθεί στο επάγγελμα που κάνω τώρα. Ξεκίνησα με έναν αισθητήρα που μετρούσε τις σ.α.λ. στο καρτ μου, τις σχέσεις στο κιβώτιο και ανέλυε την ταχύτητα στις εξόδους των στροφών. Με τον καιρό προστέθηκαν κι άλλοι αισθητήρες ώστε να συλλέγω ακόμα περισσότερα δεδομένα. Μου άρεσε αυτό που έκανα και βοηθούσα εθελοντικά άλλους αγωνιζόμενους με τα δεδομένα. Άργησα λίγο να αποφασίσω με τι θέλω να ασχοληθώ κι έτσι στα 22 μου ξεκίνησα να σπουδάζω μηχανολογία στα motorsports στην Οξφόρδη. Παράλληλα δούλευα σε ομάδα της F3 και στο World Series by Renault. Tην πρώτη μου χρονιά μάλιστα συνεργάστηκα με τον Kevin Magnussen. Στη συνέχεια εργάστηκα full time μαζί τους πριν μου δοθεί η ευκαιρία να εργαστώ στο νέο project της ΚΤΜ», είχε πει μεταξύ άλλων σε συνέντευξή της στην επίσημη ιστοσελίδα της KTM Racing.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Ομάδες και αναβάτες παρουσίασαν τα πρώτα δείγματα γραφής τους στις πρώτες δοκιμές εν όψει του πρωταθλήματος 2025
Η εξαιρετική γκάμα ελαστικών MICHELIN επέτρεψε στους αναβάτες να βρουν την καλύτερη ισορροπία σε μια πίστα με χαμηλή πρόσφυση
Ο Jorge Martín και η Desmosedici GP είναι Παγκόσμιοι Πρωταθλητές για το 2024 σε άλλη μια σεζόν ρεκόρ για τον Ιταλό κατασκευαστή
Το MotoGP άλλαξε λογότυπο μετά από περισσότερα από είκοσι χρόνια. Πως σας φαίνεται;

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.