MotoGP Sepang: Rossi πέφτει, Marquez κερδίζει
Το 24ο πρωτάθλημα κατασκευαστών για την Honda στην μεγάλη κατηγορία
Γράφει ο Μανόλης Βλαχάκης // 05.11.2018
Δυνατός ο Valentino Rossi με τη Yamaha αλλά «λύγισε» πριν το τέλος δίνοντας την ευκαιρία στον Πρωταθλητή Marquez να κατακτήσει για 9η φορά φέτος!
Η πίστα της Sepang καυτή, όπως αναμενόταν άλλωστε! Και πήρε φωτιά μετά την πυρκαγιά που πήρε η GSX-RR του Alex Rins, την Πέμπτη κατά το ζέσταμα της μοτοσυκλέτας, που από κάποιος λάθος των μηχανικών καταστράφηκε σχεδόν ολοσχερώς!
Κάτι που φαίνεται να «έδωσε φτερά» στον Ισπανό αφού την Παρασκευή και τα πρώτα ελεύθερα δοκιμαστικά έκλεψε την παράσταση με την ίδια (πλήρως επισκευασμένη) μοτοσυκλέτα «σκαρφαλώνοντας» πρώτος στην κατάταξη με τον χρόνο που σημείωσε.
Το show της Παρασκευή δόθηκε από τον συνήθης ύποπτο Marc Marquez. Τέσσερα σωσίματα σε μια ημέρα με τον ρυθμό που έχει ο Ισπανός.
Ο Jorge Lorenzo πήγε, είδε και απήλθε, μη μπορώντας να ξεπεράσει τους πόνους που ένιωθε. Έτσι δεν αγωνίστηκε ούτε στην Μαλαισία και αντικαταστάθηκε από τον πάντα ετοιμοπόλεμο Michelle Pirro.
Το Σάββατο και αμέσως μετά τις κατατακτήριες δοκιμές της Moto2, οι ουρανοί άνοιξαν. Έτσι ο Marc Marquez αναγκάστηκε να περιμένει 90 ολόκληρα λεπτά ώστε να κατακτήσει την 80η pole position της καριέρας του σε όλες τις κατηγορίες. Δεύτερος κατετάγη ο Johann Zarco (Yamaha Tech3) οριακά μπροστά από τον Valentino Rossi που έκανε την έκπληξη και βρέθηκε στην τρίτη θέση.
Μέχρι που όλα ανατράπηκαν καθώς οι αγωνοδίκες έδωσαν ποινή έξι θέσεων στον Ισπανό όταν κατά τις κατατακτήριες δοκιμές έμεινε στην αγωνιστική γραμμή ενώ δεν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο με τον Andrea Iannone να χάνει χρόνο και να εξοργίζεται με τον Marc. Εν τέλη ο Ιταλός ξεκίνησε από την τρίτη θέση με τον Zarco να «μεταφέρετε» στην πρώτη!
Την Κυριακή η διαδικασία της προθέρμανσης και για τις τρεις κατηγορίες επισπεύτηκε, για να ξεκινήσουν και οι αγώνες νωρίτερα, λόγω της πρόγνωσης που ήθελε τον καιρό ιδιαίτερα άστατο το απόγευμα στην πίστα της Sepang.
Moto3: Στην Μαλαισία κρίθηκαν όλα
Πρωταθλητής για τη Moto3 κατηγορία ανακηρύχθηκε ο Jorge Martin. Ο Ισπανός παρά το ''μουδιασμένο'' ξεκίνημα κατάφερε να ''πιάσει'' κορυφή λίγο πριν το τέλος και να ''εξαφανιστεί'' αποδεικνύοντας πώς ήταν ο ταχύτερος τη φετινή χρονιά. Ο τίτλος μπορεί να μην πήγε στον δεύτερο της βαθμολογίας Marco Bezzecchi (Redox PruestelGP) αλλά αν μη τι άλλο το ''πάλεψε'' παρά τις άτυχες στιγμές μέσα στη χρονιά. Ο Ιταλός ηγήθηκε για αρκετούς γύρους προσπάθησε πολύ να μείνει μπροστά και να ''ανοίξει'' διαφορά, αλλα δεν κατάφερε να επικρατήσει μέχρι το τέλος. Καθόλου άσχημα για τους δύο αναβάτες που του χρόνου θα προαχθούν στην Moto2 κατηγορία όπου και ελπίζουμε να τους δούμε το ίδιο αξιόμαχους.
Αναβάτης της VR46 ξανά πρωταθλητής στη Moto2
Στην δεύτερη κατηγορία είδαμε τον ετεροθαλή αδελφό του Valentino Rossi, Luca Marini να κατακτά την πρώτη του νίκη και να στερεί τη νίκη από τον Miguel Oliveira. Έτσι ο τρίτος Francesco Bagnaia αναδείχθηκε πρωταθλητής ολοκληρώνοντας την τεράστια επιτυχία της VR46.
Ο Ιταλός ήταν ''βράχος'' καθ όλη τη διάρκεια της σεζόν. Έδειξε πως φέτος η ομάδα του σε συνδυασμό με το ταλέντο του, υπερτερούσαν της Red Bull KTM και του Oliveira. Ο Ιταλός έχει δείξει πολλά καλά στοιχεία και ελπίζουμε να μην ''εξαφανιστεί'' στη μεγάλη κατηγορία όπως συμβαίνει με τον περσινό πρωταθλητή Franco Morbidelli.
Ο Pecco μαζί με την ομάδα του θυμήθηκε τα σκετσάκια από τη χρυσή εποχή του «γιατρού» και κλείστηκε μετά το τέλος του αγώνα μέσα σε ένα παραβάν.
Μετά από ώρα η μοτοσυκλέτα του είχε μεταβληθεί από μπλε - μαύρη σε χρυσή με έναν πολύ εντυπωσιακό σχεδιασμό. Όμως τελικά τόσο ο Bagnaia όσο και ο Luca Marini έφτασαν στο podium με ένα παραδοσιακό Μαλαισιανό τρόπο… πάνω σε scooter
Ο Rossi δεν άντεξε
Ο Johann Zarco δεν έκανε καλή εκκίνηση με τον Valentino Rossi να το εκμεταλλεύεται και να στρίβει πρώτος. Ο Ιταλός άνοιξε γρήγορα διαφορά με τους Johann Zarco (Yamaha Tech3), Frank Miller (Pramac Ducati) και Marc Marquez (Repsol Honda) να τον ακολουθούν. Στο γκρουπ αυτό ήταν και ο Andrea Iannone που στον πρώτο γύρο τρόμαξε από την παραλίγο πτώση του Marc μπροστά του και έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του.
Ο Andrea Dovizioso που βρισκόταν πίσω τους έμοιαζε να μην μπορεί με τίποτα να τους ακολουθήσει κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Ιταλός είχε καλό ρυθμό όλο το Σαββατοκύριακο άλλα και αυτός όπως όλες οι Ducati έδειχναν εκτός ρυθμού την ημέρα του αγώνα.
Στη συνέχεια δεν είχαμε πολλές αλλαγές παρά μόνο τον Alex Rins (Ecstar Suzuki) και τον Maverick VInales (Movistar Yamaha) να περνούν από τις πίσω θέσεις που ξεκίνησαν τους πάντες σαν σταματημένους.
Ο Marc που στην προσπάθεια του να κρατηθεί με τους πρώτους και να περάσει τον Zarco έφθειρε αρκετά τα ελαστικά του και φαινόταν η δυσκολία με την οποία αγωνίστηκε τους εναπομείναντες γύρους. Όμως ο Ισπανός δεν είναι τυχαία σε αυτό το επίπεδο και πρωταθλητής. Μείωσε λίγο τον ρυθμό του κατάλαβε τα όρια των ελαστικών του και στη συνέχεια με μερικούς γύρους να απομένουν εξαπέλυσε αργά αλλά σταθερά την επίθεση του αγχώνοντας τον Rossi.
Ο τελευταίος, ζητούσε το κάτι παραπάνω από τη Μ1 και τα ελαστικά του προσπαθώντας να ''απαντήσει'' στον πολύ καλό ρυθμό του Marc. Έτσι με τέσσερις γύρους να απομένουν έχασε τον έλεγχο της Yamaha του και παρότι μέχρι εκείνο το σημείο ήταν αλάνθαστος όλη του η προσπάθεια πήγε χαμένη.
Νίκη νούμερο 70 για τον Marc Marquez σε όλες τις κατηγορίες και 24ο πρωτάθλημα για την Honda στην κορυφαία κατηγορία.
Για όγδοη φορά στο podium η Suzuki με τον Rins να έχει για άλλη μια φορά εκπληκτικό ρυθμό και στο τέλος να περνά τον Johann Zarco τερματίζοντας δεύτερος.
Τέταρτος ο Vinales που σίγουρα αν είχε πλασαριστεί σε καλύτερη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές θα μπορούσε ίσως και να είχε κερδίσει. Ο Dovi τελικά τερμάτισε έκτος μπροστά από τον Dani Pedrosa, με τις Ducati του Alvaro Bautista, Jack Miller και Danilo Petrucci να τον ακολουθούν. Την δεκάδα έκλεισε ο πανευτυχής Hafish Syarin για το πολύ καλό αποτέλεσμα στον εντός έδρας για αυτόν αγώνα.
Ραντεβού στη Valencia στις 18 Νοεμβρίου, για τον τελευταίο αγώνα της φετινής χρονιάς.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.