Αγώνες Εξωτερικού

MotoGP Motegi 2023: Ο απολογισμός της Michelin

Νέο ρεκόρ όλων των εποχών στην πίστα Motegi


04.10.2023

Νέο ρεκόρ όλων των εποχών στην πίστα Mobility Resort Motegi με το MICHELIN Power Slick και 12 γύροι αγώνα σε καταρρακτώδη βροχή με τα ελαστικά MICHELIN Power Rain

• Ο Jorge Martin (Prima Pramac Racing) πήρε την pole position σημειώνοντας το νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών στην πίστα Mobility Resort Motegi με χρόνο 1'43.198 - έξι δέκατα ταχύτερος από το προηγούμενο ρεκόρ του Jorge Lorenzo, που ίσχυε από το 2015.
• Ο Jorge Martin κυριάρχησε το Σαββατο στο Tissot Sprint, θέτοντας γρήγορους και σταθερούς χρόνους αγώνα, με όλους τους αναβάτες να επιλέγουν το σκληρό μείγμα γόμας για εμπρός και το μαλακό για πίσω.
• Ο Jorge Martin κέρδισε επίσης ένα περίπλοκο Grand Prix, το οποίο σταμάτησε μετά από 12 γύρους λόγω των δύσκολων καιρικών συνθηκών. Ο αγώνας ξεκίνησε με βροχή και με τα Slick ελαστικά αλλά συνεχίστηκε με την αλλαγή μοτοσυκλετών και τις θεαματικές μάχες με τα ελαστικά MICHELIN Power Rain, σε συνθήκες έντονης βροχής.

motogp motegi michelin 2023 3

Το 14ο Grand Prix της σεζόν 2023 πραγματοποιήθηκε στην πίστα Motegi, δύο ώρες από το Τόκιο (Ιαπωνία). Η πίστα Mobility Resort Motegi φιλοξενεί το MotoGP™ από το 1999, με διάταξη που εκτείνεται σε 4.801 χλμ και περιλαμβάνει τέσσερις ευθείες, έξι αριστερές και οκτώ δεξιές στροφές. Τοποθετημένο στην καρδιά της ιαπωνικής υπαίθρου, σε μια κατάφυτη ορεινή περιοχή, η πίστα Motegi (ιδιοκτησίας της Honda) επηρεάζεται τακτικά από τις απρόβλεπτες καιρικές συνθήκες.

Το πρώτο μέρος του αγώνα ήταν σχετικά ήπιο, αλλά οι αλλαγές της θερμοκρασίας και τα υψηλά επίπεδα υγρασίας στον αέρα προκάλεσαν ξαφνικά αλλαγή της πρόσφυσης στην πίστα. Το Grand Prix πραγματοποιήθηκε υπό βροχή και διακόπηκε μετά από 12 γύρους από τους 24 αρχικά προγραμματισμένους, λόγω της υπερβολικής λιμνάζουσας στάθμης νερού στην πίστα.

Οι δύο προπονήσεις της Παρασκευής πραγματοποιήθηκαν σε στεγνή και γρήγορη πίστα. Ο Brad Binder (KTM Factory Racing) και ο Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) κατέρριψαν και οι δύο το ρεκόρ αγώνα όλων των εποχών, το οποίο έθεσε ο Jorge Lorenzo το 2015.

motogp motegi michelin 2023 4

Κατά τη διάρκεια της νύχτας από Παρασκευή προς Σάββατο, η βροχή καθάρισε την πίστα και το πρωί του Σαββάτου οι αναβάτες βρήκαν μια πιο ολισθηρή επιφάνεια από αυτή της προηγούμενης ημέρας. Παρά τη συνολική αυτή μείωση στη πρόσφυση, στο Q2 ο Jorge Martin κατέκτησε την pole position, δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ πίστας όλων των εποχών με χρόνο 1'43.198 – έξι δέκατα ταχύτερο από το ρεκόρ του Lorenzo από το 2015.

Το Tissot Sprint πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου σε απόσταση 12 γύρων. Όλοι οι αναβάτες επέλεξαν το σκληρό μείγμα γόμας για εμπρός και τα μαλακά για πίσω, τα οποία ανέδειξαν την εμπιστοσύνη τους στη σταθερότητα των μείγματων γόμας της Michelin. Ξεκινώντας από την pole, ο Jorge Martin διατήρησε έναν ιδιαίτερα δυνατό ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα και δημιούργησε μια σημαντική διαφορά από τους αντιπάλους του. Ο Brad Binder ήταν ο μόνος αναβάτης που μπορούσε να ακολουθήσει τον Ισπανό, αλλά ήταν 1.4 δευτερόλεπτο πίσω στην καρό σημαία. Ο Francesco Bagnaia ήρθε τρίτος στο Tissot Sprint, με 5.3 δευτερόλεπτα πίσω από τον νικητή. Τα ελαστικά ήταν καλά προσαρμοσμένα στις συνθήκες και το πίσω μαλακό μείγμα γόμας χρησιμοποιήθηκε στο 100% των δυνατοτήτων του.

motogp motegi michelin 2023 2

Ο Jorge Martin ήταν επίσης ο νικητής του Grand Prix της Κυριακής, ενός αγώνα πολύ περίπλοκου λόγω βροχής. Αφού ξεκίνησαν με slick ελαστικά κι ενώ είχαμε τις πρώτες πτώσεις, οι αναβάτες επέστρεψαν στα pits για να αλλάξουν μοτοσυκλέτες, σε αυτές που είχαν βρόχινα ελαστικά. Εξοπλισμένοι με το MICHELIN Power Rain, συμμετείχαν σε μερικές μεγάλες μάχες μέχρι τον 12ο γύρο, όταν η πίστα έγινε ανασφαλής λόγω της στάθμης του νερού. Χωρίς καμία βελτίωση των συνθηκών, η διοίκηση του αγώνα αποφάσισε στη συνέχεια το τέλος του και ο Francesco Bagnaia και ο Marc Marquez (Repsol Honda Team) τερμάτισαν αυτόν τον συντομευμένο αγώνα στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.

« Παρά τη βροχή την Κυριακή, ήταν ένα γενικά θετικό Σαββατοκύριακο για τη Michelin και οι αναβάτες μπορούσαν να βασιστούν στις επιδόσεις ελαστικών MICHELIN κατά τη διάρκεια των πολλών αλλαγών στα επίπεδα πρόσφυσης στην πίστα », δήλωσε ο Piero Taramasso, Michelin Two–Wheel Motorsport Manager. « Με πολύ βίαιο φρενάρισμα, ισχυρή επιτάχυνση και ακόμη και σε κλίση στις στροφές, το Mobility Resort Motegi δημιουργεί ιδιαίτερες απαιτήσεις στα ελαστικά, τόσο όσον αφορά στο σκελετό όσο και στο μείγμα γόμας. Η γκάμα MICHELIN Power Slick ξεπέρασε τις προσδοκίες και ο Jorge Martin κατέρριψε το ρεκόρ αγώνα όλων των εποχών από το 2015, βελτιώνοντάς το κατά έξι δέκατα του δευτερολέπτου, παρόλο που η πίστα δεν ήταν στο καλύτερο επίπεδο πρόσφυσης. Το ίδιο το Grand Prix επηρεάστηκε από τη βροχή, η οποία εξέπληξε ομάδες και αναβάτες λίγες στιγμές πριν την έναρξη. Η μετάβαση στα ελαστικά MICHELIN Power Rain επέτρεψε την ομαλή διεξαγωγή του αγώνα μέχρι τα μέσα του, όταν η απότομη επιδείνωση των καιρικών συνθηκών εμπόδισε τον αγώνα να συνεχιστεί ».

Ο επόμενος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος MotoGP FIM θα πραγματοποιηθεί στην Ινδονησία από τις 13 έως τις 15 Οκτωβρίου, στη διεθνή πίστα Pertamina Mandalika. Είναι ο πρώτος μιας σειράς τριών αγώνων και θα ακολουθήσει το Grand Prix μοτοσυκλέτας Guru by Gryfyn Australian Motorcycle (20 έως 22 Οκτωβρίου στην πίστα Phillip Island, Αυστραλία) και το Grand Prix OR Ταϊλάνδης (27 έως 29 Οκτωβρίου, στο Chang International Circuit, Ταϊλάνδη).

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Σχεδόν 300.000 θεατές παρακολούθησαν δύο αγώνες θρίλερ με μάχες και πολλές πτώσεις
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία ο δεύτερος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στα Τρίκαλα με 195 συμμετοχές και πλήθος κόσμου παρόλο που η βροχή προσπάθησε να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο όλους τους συμμετέχοντες
Μετά το ταξίδι στο Τέξας (Ηνωμένες Πολιτείες), το Grand Prix της Ισπανίας Estrella Galicia ανοίγει μια σειρά από πέντε αγώνες στην Ευρώπη
Η Bimota by Kawasaki Racing Team θα εξελίξει μοτοσυκλέτα που θα βασίζεται σε πλαίσιο Bimota και κινητήρα ΖΧ-10 RR. Η ομάδα θα κάνει ντεμπούτο το 2025 στο WorldSBK

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.