22.03.2023
Περισσότερες χώρες, νέες πίστες και ένας αγώνας sprint τo μεσημέρι του Σαββάτου. Το MotoGP 2023 θα είναι πολύ διαφορετικό
Περισσότερο MotoGP από ποτέ. Το 2023 θα είναι η μεγαλύτερη αγωνιστική σεζόν στην ιστορία των Grand Prix μοτοσυκλέτας. Συνολικά θα γίνουν 21 GP, με την προσθήκη του αγώνα sprint.
Πάμε να δούμε το πρόγραμμα κάθε αγωνιστικού Σαββατοκύριακου.
Την Παρασκευή οι αναβάτες της κορυφαίας κατηγορίας έχουν στην διάθεσή τους δύο session προπόνησης 45 και 60 λεπτών αντίστοιχα, στις 10:45 (τοπική ώρα) και 15:00 (τοπική ώρα).
Το Σάββατο έχουμε τις μεγαλύτερες αλλαγές. 10:10 ξεκινάμε με ελεύθερες δοκιμές διάρκειας 30 λεπτών. Ακολουθούν τα δύο χρονομετρημένα session, 15 λεπτών το κάθε ένα, που ξεκινούν στις 10:50 και 11:15 αντίστοιχα. Στις 15:00 θα διεξάγεται ο αγώνας Sprint. Θα ακολουθεί απονομή που θα γίνεται σε διαφορετικό σημείο, πιο κοντά στους θεατές, απ’ αυτό του αγώνα της Κυριακής.
Το πρόγραμμα της Κυριακής ανοίγει με την δεκάλεπτη προθέρμανση του MotoGP στις 09:45. Από τις 10 έως τις 10:30 οι θεατές θα έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τους «ήρωές» τους, οι οποίοι επιστρέφουν στο grid στις 14:00 για τον μεγάλο αγώνα.
Ducati Lenovo Team – Ducati Desmosedici GP23
Το 2022 ήταν χρονιά ορόσημο για τον κατασκευαστή του Borgo Panigale, με την κατάκτηση των τίτλων στα δύο Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας
Η Ducati έχει αναμφισβήτητα την πιο επιτυχημένη σύνθεση στο MotoGP 2023, με 15 νίκες στην τελευταία σεζόν. Ο Bagnaia είναι ο αναβάτης με τις περισσότερες το 2021 και το 2022. Ο Bastianini έχει έως τώρα τέσσερις νίκες, όλες το 2022.
Η Ιταλική ομάδα θέλει να επαναλάβει τον περσινό θρίαμβο, κρατώντας τον άσσο τόσο στη μοτοσυκλέτα του Bagnaia, όσο και στο γκαράζ της, αφού το 2022 κατέκτησε τον τίτλο στο Πρωτάθλημα κατασκευαστών και ομάδων. Στη μάχη του τίτλου, ο Bastianini θα είναι ένας από τους βασικούς αντιπάλους του Bagnaia.
Ο Ιταλός αναβάτης που πήρε τον τίτλο με το #63 θα γίνει ο πρώτος αναβάτης, μετά τον Casey Stoner το 2021, που θα βάλει το #1 στην μοτοσυκλέτα του. Εάν ο Bagnaia επαναλάβει το περσινό του επίτευγμα θα είναι ο πρώτος που θα το έχει καταφέρει με το #1 στα φέρινγκ, μετά τον Mick Doohan το 1998.
Monster Energy Yamaha MotoGP – Yamaha M1
Όλοι οι πρωταγωνιστές, οι δύο αναβάτες Fabio Quartararo και Franco Morbidelli, το «αφεντικό» της ομάδας Lin Jarvis και o διευθυντής Massimo Meregalli, ήταν παρόντες στο μεγαλύτερο συνέδριο συνεργατών της Yamaha παγκοσμίως «3S Dealer meeting» που έγινε στην Τζακάρτα της Ινδονησίας.
Η συγκεκριμένη συνάντηση είναι από τις σημαντικότερες της Ιαπωνικής εταιρείας που διοργανώνεται σε ετήσια βάση. Μπροστά στον πρόεδρο Yoshihiro Hidaka, τον γενικό διευθυντή ανάπτυξης αγωνιστικού τμήματος και προέδρου της Yamaha Motor Racing Takahiro Sumi και του προέδρου της Yamaha Ινδονησίας Dyonisius Beti, αποκαλύφθηκε το νέο YZR-M1.
Η συνεργασία με την Monster Energy που ξεκίνησε το 2018 συνεχίζεται και για αυτό το λόγο για ακόμη μια χρονιά στα φέρινγκ των μοτοσυκλετών της Yamaha θα βρίσκονται οι «νυχιές». Επιπλέον προστέθηκε ένα ακόμη χρώμα στην βαφή της M1. Το γκρι πλέον συνδυάζεται με το μαύρο και το μπλε σε μια μορφή παραλλαγής.
O Γάλλος Πρωταθλητής του 2021, Fabio Quartararo, το 2023 θα έχει νέο προμηθευτή κράνους. Η HJC πήρε τη θέση της Scorpion Exo και η 20 design ανέλαβε το σχεδιασμό του εξοπλισμού του «El Diablo»
Aprilia Racing – Aprilia RS-GP
Η Ιταλική ομάδα θέλει να συνεχίσει την εξαιρετική πορεία του 2022, χρονιά κατά την οποία κατέκτησε την πρώτη της νίκη, είδε τον Esparargaro να βρίσκεται μέσα στους διεκδικητές του τίτλου και την ίδια στιγμή ο Vinales να ανεβαίνει τρεις θέσεις στο βάθρο, από τις συνολικά εννέα.
Η μοτοσυκλέτα του 2023 έχει ως κύριο χρώμα το μαύρο, με λευκές και κόκκινες λεπτομέρειες. Η παρουσίαση έγινε στην πίστα του Portimao, με ένα video βασισμένο στην διάσημη τηλεοπτική σειρά δράσης «The A-Team».
Το «Α» έγινε «a» για να ταιριάζει με το λογότυπο της Aprilia, με τους αναβάτες και τα μέλη της ομάδας να παρουσιάζονται στο video όπως αυτά της διάσημης Αμερικάνικης σειράς.
Οι προσδοκίες είναι μεγαλύτερες μετά την απόδοση της περασμένης σεζόν. Ανυπομονώ να δω πόσο μακριά μπορούμε να φτάσουμε", δήλωσε ο Espargaro. «Φέτος αισθάνομαι πολύ περισσότερο ένα με την μοτοσυκλέτα, γεγονός που με κάνει να οδηγώ πιο εύκολα», πρόσθεσε ο Vinales.
Η πορεία της σεζόν 2022 οδήγησε την Aprilia από την τελευταία θέση στην κατάταξη κατασκευαστών τα προηγούμενα χρόνια, στην τρίτη θέση πίσω από την Ducati και τη Yamaha, ενώ ο Espargaro ανέβηκε από την όγδοη στην τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα αναβατών.
Red Bull KTM Factory Racing – KTM RC16
Για τέταρτη συνεχή χρονιά, ο Brad Binder θα είναι ένας από τους αναβάτες της εργοστασιακής ομάδας της KTM. Ο 27χρονος Νοτιοαφρικανός σημείωσε την παρθενική νίκη της KTM στο MotoGP στην Τσεχία το 2020 και ήταν ο κορυφαίος αναβάτης της το 2022 με την 6η θέση στη βαθμολογία με θέσεις στο βάθρο τόσο στο εναρκτήριο Grand Prix της χρονιάς στο Κατάρ. όσο και στη Βαλένθια.
Το νέο πρόσωπο της ομάδας είναι ο Jack Miller. Ο 28χρονος θα βρεθεί στη σέλα της RC16 και θέλει να γίνει ο μοναδικός εν ενεργεία αναβάτης του MotoGP που θα έχει ανέβει στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου με τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές. Ο Αυστραλός αν μη τι άλλο προσθέτει εμπειρία στην ομάδα, έχοντας αγωνιστεί σε εννέα σεζόν, έχοντας κατακτήσει τέσσερις νίκες και 22 βάθρα στην κορυφαία κατηγορία.
Η KTM έχει πανηγυρίσει επτά νίκες στο MotoGP και συνολικά οι αναβάτες της έχουν βρεθεί 18 φορές στο βάθρο, έχοντας στο ενεργητικό της τρεις Pole Position από το 2017.
Repsol Honda Team – Honda RC213V
Στα χρώματα των μοτοσυκλετών που έχουν δώσει 15 Παγκόσμια Πρωταθλήματα από το 1995, παρουσιάστηκε η νέα RC213V. Τα έξι από αυτά τα έχει κατακτήσει o Marc Marquez μεταξύ 2013 και 2019. Ο τραυματισμός στο χέρι και το πρόβλημα με την όραση, στέρησαν από την Honda τη νίκη σε αγώνα τις δύο από τις τρεις τελευταίες σεζόν. Ο 30χρονος όμως πλέον βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή φυσική κατάσταση από το 2020 όταν και τραυματίστηκε στον αγώνα της Jerez.
Ωστόσο μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η απόδοση της RC213V.
Πέρσι η μοτοσυκλέτα του HRC είχε μόνο δύο εμφανίσεις στο βάθρο, με αποτέλεσμα ο Takeo Yokoyama να αντικατασταθεί από τον πρώην τεχνικό διευθυντή της Suzuki, Ken Kawauchi.
Ο Marquez δοκίμασε τέσσερις διαφορετικές μοτοσυκλέτες στις επίσημες δοκιμές στη Sepang. Δυο εξελιγμένες εκδόσεις του 2022 και δύο του 2023.
Ο Ισπανός επέλεξε μια μοτοσυκλέτα του 2023 και πέτυχε τον δέκατο καλύτερο χρόνο. Ωστόσο έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως με αυτήν δεν πρόκειται να διεκδικήσει το πρωτάθλημα.
Το δίδυμο Marquez και Honda έχουν να κερδίσουν από τον αγώνα του Misano το 2021. Για να βρούμε δεύτερο αναβάτη να έχει κερδίσει με την RC213V, πρέπει να πάμε πίσω στο 2017 και τον Dani Pedosa.
Jorge Lorenzo, Alex Marquez και Pol Espargaro έχουν περάσει από την εργοστασιακή ομάδα, ενώ ένας ακόμη Ισπανός ήρθε να προστεθεί στο πλευρό του Marquez φέτος. Ο λόγος για τον πρωταθλητή του 2020 με την Suzuki, Joan Mir.
O Mir κατά την διάρκεια των τριήμερων δοκιμών δεν κατάφερε κάτι καλύτερο από τον 12ο καλύτερο χρόνο την τελευταία ημέρας, πιο αργός κατά 0,2 δευτ. από τον team mate του.
Η μοτοσυκλέτα του 2023 διαθέτει νέα σχεδίαση. Ανασχεδιάστηκε το φέρινγκ, η εισαγωγή αέρα, τα αεροδυναμικά πτερύγια, ενώ το ουραίο τμήμα διαθέτει αεροτομές. Από τις φωτογραφίες διακρίνονται αλλαγές και στα τελικά των εξατμίσεων, που πλέον είναι της Akrapovic και όχι της SC Project, αλλά και στο κτηνώδες ψαλίδι.
GASGAS Factory Racing Tech3 – KTM RC16
H Ισπανική εταιρεία, γνωστή μέχρι πρότινος μόνο για τις off road μοτοσυκλέτες της, κάνει το ντεμπούτο της στην κορυφαία κατηγορία
Οι εργοστασιακές Ducati δεν θα είναι οι μοναδικές κόκκινες μοτοσυκλέτες στο grid το 2023. Η εταιρεία που εξαγοράστηκε το 2019 από το Pierer Mobility group, μετά την Moto2 και την Moto3 συμμετέχει στο MotoGP με την RC16 της KTM.
O Pol Espargaro και ο Augusto Fernandez θα αγωνιστούν με μοτοσυκλέτες εργοστασιακών προδιαγραφών. Η παρουσίαση της ομάδας έγινε στο νέο εργοστάσιο της GASGAS που βρίσκετε κοντά στη Βαρκελώνη.
Η προσπάθεια θα υποστηριχθεί από την έμπειρη Tech3. Μια από τις πιο επιτυχημένες ιδιωτικές ομάδες στην ιστορία των Grand Prix, με επικεφαλή τον Herve Poncharal που συνεργάστηκε με Ιαπωνικές εταιρείες για 19 χρόνια και πανηγύρισε διακρίσεις με κορυφαίους αναβάτες όπως οι Shinya Nakano, Alex Barros, Marco Melandri, Colin Edwards, Ben Spies, Andrea Dovizioso, Cal Crutchlow, Bradley Smith και Johann Zarco.
Παρά την μακροχρόνια συνεργασία με Honda και Yamaha και την αξιοσημείωτη πορεία του Dovizioso που έφτασε ως την τέταρτη θέση της βαθμολογίας το 2012, η νίκη ήρθε τη δεύτερη σεζόν της συνεργασίας με την KTM, όταν ο Miguel Oliveira κέρδισε στο Grand Prix της Στύριας (Αυστρία) το 2020.
Την νεοσύστατη ομάδα αποτελούν ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2 Augusto Fernandez και ο πολύπειρος Pol Espargaro, που μετά από δύο σεζόν στην εργοστασιακή Honda με μόνο μία δεύτερη θέση το 2021, επέστρεψε σε «γνώριμη σέλα».
Ο Ισπανός ήταν από το 2017 έως και το 2020 αναβάτης της KTM. Την τελευταία του χρόνια κατάφερε να τερματίσει σε πέντε αγώνες στην τρίτη θέση και να κατακτήσει την καλύτερη θέση της καριέρας του στην κορυφαία κατηγορίας (5ος).
Ο Poncharal επέλεξε τον επί σειρά ετών συνεργάτη του στην Tech3, Nicolas Goyon, ως διευθυντή της ομάδας, ο οποίος παράλληλα κατέχει την θέση του προέδρου της ένωσης αναβατών (IRTA).
Κατά την παρουσίαση, ο Hubert Trunkenpolz μέλος της διοίκησης της GASGAS, επιβεβαίωσε πως η εταιρεία θα βγάλει τα επόμενα χρόνια μοτοσυκλέτες δρόμου ακολουθώντας το δρόμο της KTM και της Husqvarna. Η συμμετοχή στο MotoGP προετοιμάζει το έδαφος για μοντέλα που θα παρουσιαστούν τα επόμενα χρόνια.
Prima Pramac Racing – Ducati Desmosedici GP23
Ένας Ισπανός, ένας Γάλλος και μια Ιταλική μοτοσυκλέτα. Η σύνθεση της Prima Pramac Racing παραμένει ίδια για το 2023.
Σε αντίθεση με την Gresini Racing που θα αγωνίζεται με την έκδοση του 2022, η Prima Pramac, που συμμετέχει για 22η συνεχόμενη φορά στο MotoGP, θα χρησιμοποιεί την Desmosedici GP23, όπως και η εργοστασιακή ομάδα.
Οι αναβάτες παρέμειναν στις θέσεις τους για το νέο πρωτάθλημα. Στη μία μεριά του pit box θα βρίσκεται ο Johann Zarco, δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Moto2 και στην άλλη ο Jorge Martin, που έχει κατακτήσει τον τίτλο στην Moto3.
Η περσινή χρονιά άφησε ανάμικτα συναισθήματα. Αισιοδοξία για τα οκτώ βάθρα και τις εφτά pole position, προβληματισμός για την ασταθή απόδοση των δύο αναβατών, που έδειξαν πως δεν μπορούν να αποδώσουν το ίδιο καλά σε όλες τις πίστες.
Το τέλος της σεζόν βρήκε τον Zarco στην όγδοη θέση με 166 βαθμούς, και τον Martin στην ένατη με 152.
Gresini Racing MotoGP – Ducati Desmosedici GP22
Η «δορυφορική» ομάδα της Ducati, με οδηγό τα περσινά εξαιρετικά αποτελέσματα , θα αγωνιστεί τη νέα χρονιά με Desmosedici προδιαγραφών 2022. Το χαρακτηριστικό γαλάζιο της Ιταλικής ομάδας θα είναι και πάλι το κύριο χρώμα πάνω στη μοτοσυκλέτα της, ωστόσο το κόκκινο της Ducati είναι πλέον περισσότερο.
Το μεγαλύτερο νέο για την ομάδα του αείμνηστου Fausto Gresini, είναι η έλευση του Alex Marquez. O Ισπανός πήρε τη θέση του Enea Bastianini που θα βρίσκεται στο ρόστερ της εργοστασιακής ομάδας και Παγκόσμιας Πρωταθλήτριας 2022, Ducati Lenovo, μαζί με τον τροπαιούχο Pecco Bagnaia.
O Ισπανός καλείτε να αναπληρώσει το κενό του του «La Bestia» (το θηρίο) που στην δεύτερη του χρονιά στην κορυφαία κατηγορία τερμάτισε 3ος στην βαθμολογία με 219 βαθμούς (4 νίκες, 6 θέσεις στο βάθρο, 1 pole position).
Στην άλλη πλευρά του pit box θα είναι για δεύτερη χρονιά ο Fabio Di Giannantonio.
LCR Honda – Honda RC213V
Μετά την αποχώρηση της Suzuki από το MotoGP, οι δύο αναβάτες της ομάδας πέρασαν στο «στρατόπεδο» της Honda. Ο Joan Mir στην εργοστασιακή ομάδα και ο Alex Rins στην LCR.
Υπό την καθοδήγηση του Lucio Cecchinello θα βρίσκονται οι Alex Rins, ο οποίος θα αγωνίζεται με τα χρώματα της LCR Castrol Honda και ο Takaaki Nakagami που για μια ακόμη χρόνια θα εκπροσωπεί την LCR Idemitsu Honda.
Ο 27χρονος Ισπανός οδήγησε την GSX-RR από το 2017 έως το 2022 και κέρδισε 5 φορές με αυτήν, τις περισσότερες από κάθε άλλον. Το 2020 κατέλαβε την τρίτη θέση στο Πρωτάθλημα, ενώ πέρσι ήταν νικητής στους δύο από τους τρεις τελευταίους αγώνες.
Στην έβδομη χρονιά του στο MotoGP δήλωσε πως το όνειρό του είναι να γίνει Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Για να πεισθεί ο Ισπανός να υπογράψει στην LCR ζήτησε να οδηγήσει την RC213V του 2023. Έτσι απέρριψε τις προτάσεις της
RNF Aprilia και της Gresini Ducati και θα προσπαθήσει να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις μιας μοτοσυκλέτας που έμεινε χωρίς νίκη το 2022. Ο Rins πήρε τη θέση του Alex Marquez που φέτος θα αγωνίζεται με την Gresini Ducati.
O Nakagami παρέμεινε στην ομάδα και ευελπιστεί να μείνει μακριά από τραυματισμούς και να προσπαθήσει να βοηθήσει την Honda να κατακτήσει το Πρωτάθλημα κατασκευαστών. Είναι ο μοναδικός Ιάπωνας αναβάτης και την περσινή σεζόν σε 17 αγώνες μάζεψε 46 βαθμούς καταλαμβάνοντας την 18η θέση.
Mooney VR46 Racing Team – Ducati Desmosedici GP22
Με τον αδελφό του Luca Marini και τον συμπατριώτη του Marco Bezzecchi για δεύτερη χρονιά, η ομάδα του Rossi παρουσιάστηκε στο κοινό παρουσία και του ίδιου.
Η ομάδα έκανε ντεμπούτο το 2021 με τον Luca Marini σε συνεργασία με την Avintia και ένα χρόνο μετά, οι δύο κιτρινόμαυρες μοτοσυκλέτες της Mooney VR46, στήθηκαν στο grid της κορυφαίας κατηγορίας με τον Marco Bezzecchi να πλαισιώνει τον Marini.
Το 2022 ο Marini συμμετείχε με την Desmosedici GP22, καταλαμβάνοντας την 12η θέση, έναντι της 14ης του team mate του, που κατέκτησε την πρώτη θέση σε βάθρο για την ομάδα στον αγώνα του Assen με μια μοτοσυκλέτα προδιαγραφών 2021.
Η νέα εμφάνιση των μοτοσυκλετών έχει περισσότερο μαύρο, ενώ από το ουραίο τμήμα απουσιάζει ο αριθμός του αναβάτη.
Και οι δύο θα αγωνιστούν με τις μοτοσυκλέτες της εργοστασιακής ομάδας της Ducati του 2022.
Η ομάδα του Valentino Rossi αποσύρθηκε μετά την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος του 2020 από την κατηγορία Moto3 για να επικεντρωθεί στο project του MotoGP. Το 2023 η ομάδα VR46 της Moto2 θα συμμετέχει με τα χρώματα της Fantic.
Το συμβόλαιο με την Ducati λήγει το 2024 και υπάρχει έντονη φημολογία πως η Yamaha έχει πλησιάσει τον GOAT για την στελέχωση δορυφορικής ομάδας στο μέλλον.
CryptoDATA RNF MotoGP Team – Aprilia RS-GP
Νέα χρώματα, νέος χορηγός, νέοι αναβάτες και νέος προμηθευτής μοτοσυκλετών. Όλα έχουν αλλάξει για την ομάδα του Razlan Razali. Μετά από δύο απογοητευτικές σεζόν, οι προοπτικές είναι εξαιρετικές και αυτό φάνηκε από τις δοκιμές.
Τόσο ο Miguel Oliveira όσο και ο Raúl Fernández έδειξαν να προσαρμόζονται στην RS-GP του 2022, μια μοτοσυκλέτα που κέρδισε το Grand Prix της Αργεντινής με τον Aleix Espargaró. Και οι δύο αναβάτες είναι σίγουροι πως θα κάνουν σπουδαία πράγματα στο MotoGP με την Aprilia RNF αυτή τη σεζόν.
Η παρουσίαση επικεντρώθηκε στον νέο βασικό χορηγό της ομάδας από την Μαλαισία, Η CryptoDATA, είναι εταιρεία που ειδικεύεται στις ψηφιακές τεχνολογίες. Εκτός από αυτή βλέπουμε και την ιταλική γαλακτοβιομηχανία Sterilgarda, που έχει συνεχή παρουσία στους αγώνες ταχύτητας από τα τέλη της δεκαετίας του ’90.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.