04.10.2022
Έχουν περάσει 25 χρόνια από τότε που εμφανίστηκε για πρώτη φορά το όνομα Hornet. Και τότε, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι αυτό το roadster, θα γινόταν σημείο αναφοράς για ολόκληρες γενιές μοτοσυκλετιστών
Στην πραγματικότητα είχε όλα όσα χρειαζόταν ένας αναβάτης. Ήταν ευκολοδήγητο, ευέλικτο με εκμεταλλεύσιμη ιπποδύναμη και μπορούσες να διασκεδάζεις οδηγώντας το, ακόμη και στην πίστα.
Οι μοτοσυκλέτες άλλαξαν και το Hornet ακολουθεί τις εξελίξεις. Το Hornet επέστρεψε και δεν θυμίζει σε τίποτα τους προκατόχους του.
Η πρώτη μεγάλη είδηση αφορά την αλλαγή στην αρχιτεκτονική του κινητήρα , που από τετρακύλινδρος γίνεται δικύλινδρος. Στους λάτρεις του μοντέλου μπορεί να μην άρεσε αυτή η λύση όμως οι Ιάπωνες έχουν τους λόγους τους. Όπως εξηγεί ο Fuyuki Hosokawa , Test Project Leader, Honda R&D: «Γνωρίζαμε ότι ήταν απαραίτητο να διατηρήσουμε την ισχύ του Hornet στις υψηλές στροφές, αλλά ταυτόχρονα θέλα η νέα γενιά να είναι φτιαγμένη σύμφωνα με τα στάνταρ της νέας εποχής. Θέλαμε ο κινητήρας να διαθέτει πλούσια ροπή και απολαυστικό ήχο και να έχει πλούσια απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές».
Το νέο δικύλινδρο σε σειρά μοτέρ των 755 cc, τεχνολογίας Unicam 8 βαλβίδων, αποδίδει μέγιστη ισχύ 90,5 ιππών (67,5 kW) στις 9.500 rpm και 7,7 kgm ροπής στις 7.250 rpm. Χάρη στο βάρος της μοτοσυκλέτας που ανέρχεται σε 190 κιλά με γεμάτο ρεζερβουάρ, επιτυγχάνεται η ενδιαφέρουσα αναλογία βάρους / ισχύος 2,81 kg/kW. Επιπλέον, ο στρόφαλος 270° και η ακανόνιστη ανάφλεξη δίνουν χαρακτήρα στον κινητήρα, αναπαράγοντας ήχο δικύλινδρου υψηλής απόδοσης.
Η εισαγωγής του αέρα γίνεται μέσω του συστήματος «Vortex Flow Ducts» που δημιουργεί μια ομοιόμορφη ροή από τις πλευρικές εισαγωγές προς το φιλτροκούτι, Ενδιαφέροντα είναι τα δεδομένα που αναφέρονται για την κατανάλωση 23 km/l στον μεσαίο κύκλο WMTC, τα οποία σε συνδυασμό με χωρητικότητα ρεζερβουάρ 15,2 λίτρων, εγγυώνται αυτονομία 340 km με γεμάτο ρεζερβουάρ.
Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, η σχεδιαστική προσπάθεια ήταν να εξοπλίσει τη μοτοσυκλέτα με όλα τα συστήματα που συναντώνται συνήθως σε premium μοντέλα. Το γκάζι, εξοπλισμένο με τεχνολογία Throttle By Wire , προσφέρει τρεις προκαθορισμένες λειτουργίες οδήγησης ως στάνταρ, συν μία που είναι παραμετροποιήσιμη από τον αναβάτη. Υπάρχουν 3 επίπεδα παροχής ισχύος κινητήρα (P), 3 επίπεδα φρένου κινητήρα (EB) και 3 επίπεδα ελέγχου πρόσφυσης HSTC (T) και Wheelie Control. To HSTC μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί. Στους διαφορετικούς τρόπους οδήγησης, οι παράμετροι συνδυάζονται σε διαφορετικές διαμορφώσεις. Η λειτουργία «Sport» χρησιμοποιεί επίπεδο ισχύος 3 (P), επίπεδο φρένου κινητήρα 1 (EB) και επίπεδο ελέγχου πρόσφυσης 1 (T) για να εξασφαλίσει τη μέγιστη απόδοση ελαχιστοποιώντας παράλληλα την παρέμβαση των ηλεκτρονικών. Το "Standard" είναι μια ενδιάμεση ρύθμιση που χρησιμοποιεί το επίπεδο 2 όλων των παραμέτρων, ενώ το "Rain" χρησιμοποιεί το επίπεδο ισχύος 1 (P), το επίπεδο φρένου κινητήρα 2 (EB) και το επίπεδο ελέγχου πρόσφυσης 3 (T). Τέλος ο χρήστης μπορεί να επιλέξει «πειράξει» και τις τρεις παραμέτρους, για μια πλήρως προσαρμοσμένη ρύθμιση.
Προχωρώντας στο πλαίσιο, η μεγαλύτερη καινοτομία είναι το ολοκαίνουργιο ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι. Ένας «σκελετός», συγχρόνως συμπαγής αλλά και ελαφρύς. Το βάρους του 16,6 κιλά, αντίστοιχα το πλαίσιο του CB650R ζυγίζει 18,5 κιλά. Όσον αφορά την ανάρτηση, επιλέχθηκε ανεστραμμένο πιρούνι Showa SFF-BPTM με στελέχη διαμέτρου 41 mm με διαδρομή 130 mm, με νέες πλάκες σχεδιασμένες ειδικά για το νέο Hornet. Το αμορτισέρ διαθέτει σύστημα μοχλισμού, με διαδρομή 150 mm και το ψαλίδι είναι ατσάλινο. Ενδιαφέρουσα είναι και η επιλογή που έγινε για τα ελαστικά. Μπροστά βρίσκουμε το «κλασικό» 120/70 17'', αλλά πίσω έχει επιλέγει πιο «γρήγορο» 160/60. Οι σχεδιαστές της Honda ήθελαν να κάνουν ευέλικτο και γρήγορο μέσα στις στροφές του νέο Hornet. Αν συνυπολογίσουμε το χαμηλό βάρος, την ισχύ και την ροπή σε όλο το φάσμα των στροφών, τότε το Hornet θα είναι από τις απολαυστικότερες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της.
Τα φρένα αποτελούνται από δύο δίσκους 298 mm με τετρέμβολες δαγκάνες της Nissin και έναν δίσκο πίσω με μονοέμβολη δαγκάνα.
Τα όργανα, πλούσια σε πληροφορίες, αποτελούνται από έγχρωμη οθόνη TFT 5" και λειτουργία φωνητικού ελέγχου Honda Smartphone η οποία σας επιτρέπει να συνδέσετε το smartphone σας με την οθόνη μέσω Bluetooth και μέσω ενδοεπικοινωνίας το κράνος, επιτρέπει στον αναβάτη να διαχειρίζεται φωνητικές κλήσεις, μηνύματα, μουσική και τον ήχου τους συστήματος πλόηγησης. Λειτουργεί τόσο με λειτουργικά συστήματα Android και iOS.
Τα φλας, είναι εξοπλισμένα με το σύστημα ασφάλειας Emergency Stop Signal, με το οποίο εξοπλίζονται πολλά Honda. Ξεκινώντας από τα 56 km/h, σε περίπτωση ελάχιστης επιβράδυνσης 6,0 m/s 2, τα φλας αναβοσβήνουν γρήγορα για να προειδοποιήσουν για ξαφνικό φρενάρισμα σε όσους βρίσκονται γύρω κοντά στην μοτοσυκλέτα. Με την ίδια ταχύτητα, το ελάχιστο όριο παρέμβασης μειώνεται σε επιβράδυνση 2,5 m / s 2 εάν το ABS τεθεί λειτουργία, ένας έξυπνος και ασφαλής τρόπος που χρησιμοποιεί το σύστημα για να αναγνωρίσει επισφαλείς συνθήκες πρόσφυσης.
Ο σχεδιασμός ενσωματώνει μερικά από τα χαρακτηριστικά των μοντέλων τελευταίας γενιάς της Honda. Αναμφισβήτητα η πρόκειται για σπορ μοτοσυκλέτα, με επιθετικό μπροστινό μέρος και φαλτσοκομμένη ουρά. Το ρεζερβουάρ είναι το σήμα κατατεθέν της μοτοσυκλέτας, αφού η σχεδίασή του είναι εμπνευσμένη από τα φτερά της σφήκας.
Το νέο Hornet θα είναι διαθέσιμο σε λευκό (Pearl Glare White) κόκκινο πλαίσιο (Metallic Red Flame) και κόκκινο ανοδιωμένο πιρούνι, μαύρο (Graphite Black) με κόκκινο πλαίσιο (Metallic Red Flame) και κόκκινο ανοδιωμένο πιρούνι, γκρι (Matte Iridium Grey Metallic) και κίτρινο (Mat Goldfinch Yellow).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.