Ducati DesertX 2022: Ενθουσιασμένος από τις δυνατότητές του ο Antoine Meo
Πόσο καλό είναι το νέο adventure του Borgo Panigale;
24.01.2022
Η κατηγορία των maxienduro με κατασκευές που παραπέμπουν σε θρυλικά δίτροχα των 80s και των 90s που «όργωναν» τις ερήμους και τις σκληροτράχηλες επιφάνειες του Rally Dakar, αναβιώνει, με την Ducati να παρουσιάζει τη δική της εκδοχή - το DesertX.
Κείμενο: Μένιος Κατής
Προς το παρόν γνωρίζουμε τα τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου όπως και την τιμή διάθεσής του στην Ιταλική αγορά, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν πληροφορίες για την απόδοσή του σε πραγματικές συνθήκες.
Απορίες επ' αυτού έρχεται να λύσει ο Antoine Meo, πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής Enduro με την KTM και την Husqvarna, που έχει αναλάβει χρέη οδηγού-δοκιμαστή εξέλιξης της μοτοσυκλέτας.
«Όταν μου πρότειναν να κάνουμε γυρίσματα για την παρουσίαση του μοντέλου στην έρημο, σκέφτηκα πως δεν είναι δυνατόν να οδηγήσω μια μοτοσυκλέτα με βάρος που ξεπερνά τα 200 κιλά στην άμμο κάνοντας μάλιστα και εντυπωσιακά άλματα στους αμμόλοφους», σχολίασε σε συνέντευξή του στην Gazzetta dello Sport ο έμπειρος Γάλλος οδηγός, o οποίος στην καριέρα του έχει αντιμετωπίσει θρυλικούς αναβάτες του Enduro όπως οι Juha Salminen, Mika Ahola (RIP), Ivan Cervantes, Christophe Nambotin, Stefan Merriman, Mario Rinaldi, Gio Sala.
«Κι όμως η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας με εξέπληξε καθώς σε κανένα σημείο δεν μου έδωσε την εντύπωση ότι έχω κάτω από τα πόδια μου ένα δίτροχο άνω των 200 κιλών. Ήθελα, μάλιστα, να τοποθετήσουμε λάστιχα για enduro ώστε να έχουμε καλύτερη πρόσφυση και κράτημα στην άμμο, αλλά τελικά δεν χρειάστηκε», πρόσθεσε ο 37χρονος που έχει αγωνιστεί και στο Dakar με κορυφαία του στιγμή την 4η θέση που πήρε το 2018.
«Χρησιμοποιήσαμε μοτοσυκλέτα με τα specs παραγωγής, όπως αυτές που θα πωλούνται στις αντιπροσωπείες. Στην αρχή επειδή δεν είχαμε πολλά ανταλλακτικά στη διάθεσή μας ήμουν πολύ προσεκτικός καθώς δεν ήθελα να ρισκάρω κάποια πτώση. Τις τελευταίες ημέρες των γυρισμάτων όμως απέκτησα αυτοπεποίθηση και άρχισα να ανεβάζω ρυθμό. Και καθώς άρχισα να πιέζω τη μοτοσυκλέτα διαπίστωσα ότι τα όριά της είναι ακόμα μακριά. Κινήθηκα με 120 km/h σε αμμώδεις επιφάνειες χωρίς καν να το καταλάβω και κυρίως χωρίς να ρισκάρω. Σας διαβεβαιώ ότι μπορείτε να κάνετε απίστευτα πράγματα ακόμα και με μια μοτοσυκλέτα άνω των 200 κιλών».
Αναφερόμενος στο 2κύλινδρο μοτέρ των 937 κ. εκ. με την απόδοση των 110 hp και των 92 Nm, o Meo τόνισε: «Οι πρώτες εντυπώσεις δοκιμάζοντάς την εκτός δρόμου είναι πως πρόκειται για μια πολύ ελαφριά μοτοσυκλέτα μπροστά και αυτό οφείλεται στον 2κύλινδρο L κινητήρα που έχει την δεύτερη κυλινδροκεφαλή σε κεντρική θέση. Χάρη σε αυτήν την λύση το βάρος στο μπροστινό τμήμα της μοτοσυκλέτας είναι μικρό και αυτό ευνοεί την οδήγηση στην άμμο. Είναι μια πολύ καλά ισορροπημένη μοτοσυκλέτα που με εξέπληξε με την συμπεριφορά της στην άμμο. Θα μου άρεσε να κάνω μια σύγκριση με τις εργοστασιακές μοτοσυκλέτες του παρελθόντος που έτρεχαν στο Dakar γιατί είμαι σίγουρος ότι το DesertX με την τεχνολογία του σήμερα θα τα πήγαινε περίφημα και ενδεχομένως θα έβγαινε νικητής στη σύγκριση. Και προσέξτε μιλάμε για μια μοτοσυκλέτα δρόμου που έχει σχεδιαστεί ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις -όχι ακραίων- off-road διαδρομών».
Ερωτηθείς για την απόδοση του DesertX στην άσφαλτο, ο έμπειρος Γάλλος είπε: «Φαντάζομαι πως ήταν μια πολύ δύσκολη πρόκληση για την Ducati καθώς τοποθετώντας τροχούς 21 ιντσών μπροστά και 18 ιντσών πίσω έπρεπε να κάνει κάποιους συμβιβασμούς. Σίγουρα αυτές οι επιλογές είναι ιδανικές για off-road χρήση, αλλά στο Borgo Panigale κατάφεραν να φτιάξουν μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να οδηγηθεί πολύ καλά και στον δρόμο. Το μπροστινό σύστημα της μοτοσυκλέτας είναι ωραίο και ακριβές κάτι που δεν θεωρείται δεδομένο όταν γίνεται χρήση τροχού 21 ιντσών. Παρ' ότι δεν είμαι αναβάτης που ειδικεύεται στην άσφαλτο, αυτή η μοτοσυκλέτα με εξέπληξε με τη συμπεριφορά της ιδιαίτερα στις στροφές. Το λάστιχο σου δίνει αυτοπεποίθηση και έχει πολύ καλό κράτημα».
Αναμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο adventure της Ducati καθώς από τα λεγόμενα του Meo γίνεται αντιληπτό πως πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα χωρίς συμβιβασμούς που στοχεύει απ' ευθειας στην κορυφή της κατηγορίας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.