14.02.2019
Τα παπιά αρέσουν. Σε εμάς τους Έλληνες, εδώ στην Ευρώπη ενώ στην Ασία γίνεται κυριολεκτικά χαμός
Γι αυτό και σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν τέτοιου είδους δίκυκλα σε χώρες όπως η Μαλαισία, η Ταϋλάνδη, Ινδία, το Βιετνάμ και άλλες. Όλα τα μοντέλα κατασκευάζονται στα εργοστάσια των μεγάλων εταιρειών σε αυτές τις χώρες.
Πριν από περίπου έναν χρόνο «ανακαλύπταμε» το SYM VF185, ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα είδαμε στην ελληνική έκθεση μοτοσυκλέτας το Honda GTR 150 και το Yamaha Crypton. Είναι τρία μόνο από τα παπιά που κατασκευάστηκαν για την ασιατική αγορά αλλά τελικά ήρθαν στην χώρα μας.
Όμως υπάρχουν πολλά ακόμη τα οποία κατά καιρούς παρουσιάζονται σε «χώρες μακρινές». Πολλές ελληνικές εισαγωγικές εταιρείες θα ήθελαν να έχουν στην γκάμα τους κάποιο ή κάποια από αυτά όμως οι ευρωπαϊκές προδιαγραφές δεν δίνουν «διαβατήριο» σε μοντέλα όπως τα παρακάτω. Τουλάχιστον προς το παρόν…
Benelli RFS 150
H Benelli βγάζει πλέον πολλές και ενδιαφέρουσες μοτοσυκλέτες. Σε ασιατικές χώρες έχει και άλλα δίκυκλα στην γκάμα της όπως το παπί RFS 150.
Riders for Speed σημαίνουν τα αρχικά και στην Μαλαισία έχει παρουσιαστεί πριν από ενάμιση χρόνο. Το RFS είναι πολλά περισσότερα από ένα απλό και ταπεινό δίκυκλο πόλης.
Είναι ένα σπορ «παπί» με σχεδίαση γεμάτη αιχμές και πλαστικές επιφάνειες ξεχωριστής σχεδίασης. Το πρώτο ever που μπροστά έχει ανεστραμμένο πιρούνι! Ναι καλά διαβάσατε. Το ασημένιο USD έχει διαδρομή 88mm και το μονό αμορτισέρ πίσω 27mm. Το βάρος του RFS είναι 120 κιλά με όλα τα υγρά.
Πέραν αυτού του μοναδικού χαρακτηριστικού το μοντέλο της Benelli εξοπλίζεται με έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα με έναν εκκεντροφόρο με 150 κ.εκ. που αποδίδει 15,5 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 1,32 kgm στις 7.000 σ.α.λ.
Τα μπουζί στον κύλινδρο είναι τρία με την Benelli να ενσωματώνει για πρώτη φορά την συγκεκριμένη τεχνολογία θέλοντας να επιτύχει καλύτερη καύση με την θερμοκρασία του κινητήρα να παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
Όπως και το SYM VF185 που ήρθε στην χώρα μας, έτσι και το πρώτο ever «παπί» της Benelli διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με συμπλέκτη.
Επιπλέον όλα τα φωτιστικά σώματα του RFS 150 είναι τεχνολογία LED και το πάνελ οργάνων αποτελείται από αναλογικό στροφόμετρο και οθόνη TFT με πολλές λειτουργίες και ενδείξεις.
ΟΧΙ το «παπί» της Benelli δεν εισάγεται στην Ελλάδα και μάλλον δεν θα έρθει ποτέ… αλλά τα ίδια λέγαμε και τον Απρίλιο του 2018 όταν είχε παρουσιαστεί στην Μαλαισία το SYM VF185 και μετά από 8 μήνες ήρθε στην χώρα μας.
Honda Wave 125
Το Wave το έχουμε γνωρίσει και στην χώρα μας με 110 κ.εκ., όμως αυτό που διατίθεται στην Μαλαισία δεν έχει καμία σχέση με το «τίμιο» μεταφορικό μέσο που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Το νέο Wave έχει σχεδιαστεί από την αρχή με πιο «απαλές» γραμμές λιγότερες γωνίες και γενικά πιο premium style. Σε αυτό συμβάλουν ο LED προβολέας και τα δύο μεγάλα φωτιστικά σώματα που δεσπόζουν στην «ποδιά».
Ο κινητήρας είναι ένας μονοκύλινδρος, αερόψυκτος 125 κ.εκ. που αποδίδει 9 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 1 kgm ροπή στις 5.500 σ.α.λ.. Το βελτιωμένο σύστημα ψεκασμού PGM-FI εξασφαλίζει καλύτερες επιταχύνσεις και μικρή κατανάλωση.
To Wave 125 εκτός από όμορφο είναι και πολύ πρακτικό. Κάτω από την μεγάλη σέλα, υπάρχει ένας χώρος 18 λίτρων, ικανός να φιλοξενήσει πολλά αντικείμενα. Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4 λίτρα και η Honda υποστηρίζει πως η αυτονομία του με ένα γέμισμα φτάνει τα 300 χλμ.
Στην Μαλαισία διατίθεται σε δύο εκδόσεις με ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό, ενώ υπάρχει και αυτή με ταμπούρο στον πίσω που είναι και η πιο οικονομική. Τα χρώματα θα είναι κόκκινο-μαύρο, μπλε-μαύρο και γκρι-μαύρο.
Honda Dash 125
Μεγαλώνοντας από την προηγούμενη γενιά των 109 κ.εκ, το Dash 125 αποδίδει 9,85 hp στις 8.000 σ.α.λ. και ροπή 9,54 Nm ροπή από τον 124,89 κ.εκ. μονοκύλινδρο, διβάλβιδο, αερόψυκτο κινητήρα της Honda. To κιβώτιο είναι τεσσάρων σχέσεων χωρίς συμπλέκτη, η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα και η τροφοδοσία με το σύστημα PGM-FI της Honda.
Η ανάρτηση αποτελείται από ένα συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση. Το Dash 125 στην Μαλαισία διατίθεται σε δύο εκδόσεις. Η «ακριβή» φέρει δύο δισκόφρενα και η πιο οικονομική δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Το ύψος σέλας του Dash 125 είναι 767 mm και το βάρος στα 103 kg. Η εκκίνηση γίνεται με μίζα και με μανιβέλα. Το Dash 125 συμμετάσχει στη σειρά αγώνων του θεσμού Malaysian Cub Prix.
Υπάρχουν τέσσερις επιλογές χρώματος για το νέο Honda Dash 125. Μαύρο (Pearl Magellanic Black), κόκκινο, μπλε (Pearl Nightfall Blue) και μια βαμμένη στα χρώματα της ομάδας MotoGP που αποτελεί την πιο ακριβή έκδοση.
Suzuki Satria F150
Το Satria διατίθεται στις αγορές της Ασίας. Είναι ένα «παπί» που αν ερχόταν στην Ελλάδα θα έκανε πάταγο. Στην ουσία πρόκειται για την εξέλιξη του θρυλικού best seller της Suzuki, FX125. Το Satria F150 έχει κινητήρα μοτοσυκλέτας, μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο με ψεκασμό και 150 κυβικά που αποδίδει 18 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. και 1,4 kgm στις 8.500 σ.α.λ.
Το κιβώτιο είναι εξαταχύτο με συμπλέκτη, ενώ στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται το σύστημα easy start της Suzuki που έχουν πλέον όλα τα μοντέλα της εταιρείας. Το ηλεκτρονικό σύστημα δίνει εντολή με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας, αυτή να «δουλέψει» μέχρι να τεθεί σε λειτουργία ο κινητήρας.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά που βρήκαμε στην ιστοσελίδα της Suzuki Ινδονησίας είδαμε πως το μηχανικό σύνολο του Satria πληρούσε τις προδιαγραφές Euro3. Παρ’ όλα αυτά δεν το είδαμε στην Ευρώπη.
Το βάρος του «παπιού» είναι 109 κιλά με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 4 λίτρα. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο με τον κινητήρα φέρον τμήμα του. Είναι εξοπλισμένο με δισκόφρενα και στους δύο τροχούς, χωρίς ABS. Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα συμβατικό πιρούνι και ένα κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ.
Όσο για την σχεδίαση… μίνιμαλ πλαστικά καλύπτουν τον κινητήρα, racing γραφικά χαρίζουν σπορτιφ εικόνα, λεπτή σέλα και τελικό εξάτμισης, διαστημικής σχεδίασης προβολέας. Κάτω από την σέλα υπάρχει μικρός αποθηκευτικό χώρος με υποδοχή USB για φόρτιση κινητού.
Το πάνελ οργάνων αποτελείται από μια μεγάλη TFT οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, ίδια με αυτήν των GSX-R και GSX-S 125.
Στην Ινδονησία είναι διαθέσιμο σε πολλά και ωραία χρώματα. Ένα από αυτά εμπνευσμένο από την ομάδα MotoGP της Suzuki. Εξάλλου το κορυφαίο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα μοτοσυκλετών είναι εξαιρετικά δημοφιλές στην Ινδονησία.
Suzuki Smash FI
To Smash μοιάζει αρκετά το Address 125 που υπήρχε στην γκάμα της Suzuki στην χώρα μας την δεκαετία 2000-2010. Το Smash είναι κλασικό παπί. Χωρίς συμπλέκτη. Ο μονοκύλινδρος κινητήρας του είναι διβάλβιδος και αερόψυκτος. Από τα 113 κ.εκ. του παράγονται 9,3 ίπποι και 9,1Nm ροπής, ενώ η τροφοδοσία του γίνεται με ψεκασμό.
Είναι αρκετά πρακτικό αφού κάτω από την σέλα διαθέτει χώρο για αρκετά πράγματα. Το πάνελ οργάνων, είναι αναλογικό, με ένα μεγάλο ταχύμετρο με ολικό χιλιομετρητή, δείκτη βενζίνης, επιλεγμένη σχέση κιβωτίου και λυχνίες για φλας και μεγάλη σκάλα φώτων.
Η σχεδίαση του είναι αρκετά σπορ. Πλαστικά με πολλές γωνίες, ενσωματωμένα φλας στο μπροστινό μέρος της ποδιάς, εκεί όπου υπάρχουν και δύο μικροί αεραγωγοί, μεγάλη σέλα με χειρολαβή στήριξης συνεπιβάτη, συμβατικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ, δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω.
Διατίθεται σε κόκκινο, μαύρο και μπλε με δυνατότητα επιλογής μεταξύ χυτών ζαντών αλουμινίου και ακτινωτών.
SYM E-Bonus 110
Η SYM παρουσίασε στη Μαλαισία ένα νέο παπί σε τρεις εκδόσεις. Η ονομασία τους είναι, E-Bonus 110, E-Bonus 110 H και Bonus 110 SR. Και τα τρία μοντέλα μοιράζονται τον ίδιο αερόψυκτο, τετραβάλβιδο, μονοκύλινδρο κινητήρα 108 κυβικών εκατοστών. Ο οποίος μάλιστα αποδίδει 7,1 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. Διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων 4 σχέσεων και περνά τις προδιαγραφές Εuro 3.
Θα παράγονται σε τρία διαφορετικά χρώματα. Μπλε, μαύρο και κόκκινο. Τα οποία συνδυάζονται με πλαστικά μέρη που έχουν carbon fiber σχέδιο και υφή. Τα μοντέλα E-Bonus 110 και 110 H, εφοδιάζονται με ταμπούρα για τον εμπρός και πίσω τροχό ενώ η έκδοση SR με δισκόφρενο μόνο στον μπροστινό. Όσο για τις ζάντες, το E-Bonus 110 διαθέτει κλασσικές ακτινωτές. Ενώ τα άλλα δύο μοντέλα χυτές, με σπορ σχεδίαση. Όλα είναι εξοπλισμένα με τηλεσκοπικό πιρούνι και δύο αμορτισέρ λαδιού. Το βάρος τους ανέρχεται στα 103 κιλά.
Κάτω από τη σέλα υπάρχει χώρος για μικροαντικείμενα και το ρεζερβουάρ, το οποίο έχει χωρητικότητα 4 λίτρων. Διαθέτουν ηλεκτρική μίζα αλλά και μανιβέλα. Το 110 SR διαθέτει και μία θύρα USB.
TVS Neo X3i
Η TVS είναι η εταιρεία που συνεργάζεται η BMW στα G310R και G310GS και ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών και scooter για την ασιατική αγορά
Παρουσίασε στην Μαλαισία το νέο της παπί, το οποίο μέσα από την απλότητα της κατασκευής του ξεχωρίζει με την σχεδίαση του. Ενώ σχεδόν όλα τα «παπιά» έχουν τον προβολέα στο τιμόνι, αυτό το έχει στην ποδιά. Με μια πρώτη ματιά μοιάζει αρκετά με το SYM Symphony SR 150, ενώ εντύπωση κάνει και το «κόψιμο» των πλαστικών, που δίνει μια πιο σπορ χροιά και η τοποθέτηση των φλας που ενσωματώνονται στην ποδιά.
Το Neo X3i διαθέτει έναν μονοκύλινδρο, αερόψυκτο κινητήρα 109,7 κ.εκ., με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ψεκασμό που εγγυάται χαμηλή κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Η απόδοσή του φτάνει τους 8,5 ίππους στις 8.000 σ.α.λ., ενώ η μέγιστη τιμή ροπής, που είναι 0,9kgm «έρχεται» από τις 4.500 σ.α.λ. Ο κατασκευαστής ισχυρίζεται πως από τις 3.500 σ.α.λ. η απόδοση του κινητήρα είναι τόσο «ελαστική», που εξασφαλίζει ελάχιστες αλλαγές σχέσεων.
Στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται, ένδειξη επιλεγμένης σχέσης κιβωτίου και οικονομικής οδήγησης, ενώ υπάρχει και θύρα USB για φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.
Για να καταλάβετε το μέγεθος της TVS, αρκεί να μάθετε πως το εργοστάσιο έχει ετήσια δυνατότητα παραγωγής δικύκλων που φτάνει τα 4.000.000 και τρίροδων που φτάνει τις 120.000!
Yamaha MX King 150
Το MX King παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2019 στην Τζακάρτα της Ινδονησίας από τον Valentino Rossi και τον Maverick Vinales. To υπερ-παπί της Yamaha στην Ινδονησία είναι στην ουσία το Y15ZR που σας είχαμε παρουσιάσει εδώ. Η ιαπωνική εταιρεία προχώρησε σε φρεσκάρισμα του παπιού που είναι από τα δημοφιλέστερα δίκυκλα στις αγορές της Ασίας. Παραμένει άγνωστό ακόμη αν πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ώστε να διατεθεί και στην ελληνική αγορά.
Οι διαφορές με το Y15ZR εντοπίζονται κυρίως στο μπροστινό μέρος. Νέας σχεδίασης είναι ο πολυεδρικός προβολέας που φέρει λάμπες LED. Ελαφρά διαφοροποιημένο είναι και το μπροστινό μέρος της ποδιάς που έχει γίνει πιο αιχμηρό και ο αεραγωγός που βρίσκεται στο κέντρο έχει νέα σχεδίαση.
Το πάνελ οργάνων πλέον αποτελείται από μια πλήρως ψηφιακή οθόνη, Τα ελαστικά είναι πιο φαρδιά και tubelles με διαστάσεις 90/80-17 και 120/70-17.
Ο κινητήρας είναι μονοκύλιδρος, υγρόψυκτοςς, τετραβάλβιδος και η τροφοδοσία του γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού. Αποδίδει 15 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και 1,4 kgm στις 7.000 σ.α.λ. Ο κύλινδρος φέρει αντιτριβική επίστρωση DiAsil και σφυρήλατο έμβολο, χαρακτηριστικά που κάνουν τον κινητήρα πιο ανθεκτικό και ελαφρύ. Στο νέο μοντέλο βλέπουμε πως για την εκκίνηση εκτός από μίζα υπάρχει και μανιβέλα.Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει 5 σχέσεις με συμπλέκτη.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο μονής ραχοκακαλιάς και το ψαλίδι κατασκευασμένο από το ίδιο υλικό. Οι αναρτήσεις αποτελούνται από συμβατικό πιρούνι και κεντρικά τοποθετημένο αμορτισέρ. Ένα δισκόφρενο σε κάθε τροχό χωρίς ABS, αναλαμβάνει το φρενάρισμα του MX King 150.
Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 780 χλστ. και το βάρος του είναι 116 κιλά. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 4,2 λίτρα.
Θεωρείται σίγουρο πως σύντομα η Yamaha θα παρουσιάσει και μια έκδοση βαμμένη στα χρώματα της Yamaha στο MotoGP, όπως έκανε στο παρελθόν με το Y15ZR GP Edition.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.