Modenas Kriss 125Fi 2025: Η εξέλιξη του είδους
Η πιο σύγχρονη έκδοση του «παπιού» που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα
24.01.2025
Παρόλο που δεν εισάγεται πλέον στην Ελλάδα, ο Μαλαισιανός κατασκευαστής συνεχίζει τη δραστηριότητά του με επιτυχία στις ασιατικές αγορές
Η Modenas, η εθνική εταιρεία μοτοσυκλετών της Μαλαισίας, ιδρύθηκε το 1995 και το 2007 έφτασε στην παραγωγή ενός εκατομμυρίου μονάδων. Εκείνη την περίοδο, τα δίκυκλά της εξάγονταν σε 17 χώρες, με την Ελλάδα, τη Ρωσία και τη Νότια Αμερική να φιλοξενούν τους μεγαλύτερους εισαγωγείς. Στην Ελλάδα, η Modenas εκπροσωπήθηκε από την εταιρεία Γκοργκόλης Α.Ε.
Το πρώτο μοντέλο της Modenas, το Kriss, κυκλοφόρησε το 1996. Παρά τη φήμη ότι το όνομά του συνδέεται με τον Αμερικανό θρύλο των Grand Prix, Kenny Roberts, η αλήθεια είναι ότι προέρχεται από το "Kries", ένα παραδοσιακό μαλαισιανό όπλο. Η σύγχυση δεν είναι αδικαιολόγητη, καθώς η Modenas κατασκεύασε την δίχρονη KR3, που χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα του Roberts στα Grand Prix.
Τα μοντέλα Kriss έγιναν πολύ δημοφιλή στην Ελλάδα, γεμίζοντας τους δρόμους. Τα δίχρονα Dinamik αποτέλεσαν όνειρο για πολλούς νέους στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Επιπλέον, μοντέλα όπως τα Kristar 125, X-Cite 130 και GT 135 εξακολουθούν να κυκλοφορούν στη χώρα μας.
Σήμερα, η Modenas εξακολουθεί να κατασκευάζει παπιά, ενώ στη γκάμα της περιλαμβάνονται scooter της Kymco καθώς και μοτοσυκλέτες των Kawasaki και BAJAJ.
Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε το Kriss 125 Fi. H τιμή του στην Μαλαισία είναι Kriss 125 Fi είναι 5.620 RM (1.215€)
Διαθέτει μονοκύλινδρο, αερόψυκτο, SOHC, 4χρονο, 2βάλβιδο κινητήρα, με χωρητικότητα 124cc με αναλογία συμπίεσης 9,3:1, αποδίδοντας μέγιστη ισχύ 8,4hp (6,3kW) στις 8.000 rpm και μέγιστη ροπή 8,5 Nm στις 6.000 rpm. Συνδυάζεται με ημι-αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων τύπου «μύλος»
Το βάρος του είναι 98 κιλά, με το ρεζερβουάρ να έχει χωρητικότητα 4,2 λίτρων.
Μπροστά φέρει δισκόφρενο 220 mm, με δαγκάνα 2 εμβόλων, ενώ πίσω το φρενάρισμα αναλαμβάνει ταμπούρο.
Διαθέτει αποθηκευτικός χώρο κάτω από το σέλα, με θύρα φόρτισης USB, LED φωτιστικά σώματα και αναλογικό πάνελ οργάνων, με ψηφιακή ένδειξη για την επιλεγμένη σχέση κιβωτίου.
Μην το περιμένετε στην Ευρώπη, διότι ο κινητήρας του πληροί τις προδιαγραφές Euro4, την στιγμή που οι ισχύουσες προδιαγραφές στην «γηραιά ήπειρο» είναι οι Euro5+.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.