Honda CB1300SF Final Edition 2025: Το τελευταίο κεφάλαιο μιας εμβληματικής μοτοσυκλέτας
Σύμφωνα με ιαπωνικά μέσα θα κυκλοφορήσει μέσα στο 2025
04.12.2024
Το Honda CB1300SF, που υπήρξε σημείο αναφοράς για τρεις δεκαετίες ως ένα κλασικό γυμνό μεγάλου κυβισμού, οδεύει προς το τέλος της ένδοξης πορείας του
Το 1992, η Honda παρουσιάσε το Project BIG-1 με την παρουσίαση του CB1000 Super Four, επιδιώκοντας να δημιουργήσει μια γυμνή μοτοσυκλέτα ρετρό αισθητικής και μεγάλου κυβισμού, ιδανική για λάτρεις της κατηγορίας. Το 1998, ακολούθησε το CB1300 Super Four (SF) με τετρακύλινδρο κινητήρα 1.284 κ.εκ. Το 2022, οι ειδικές εκδόσεις 30th Anniversary προσέθεσαν μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία, τιμώντας την ιστορία του μοντέλου.
Το σημερινό CB1300 Super Four, που παραμένει διαθέσιμο στην Ιαπωνία, βρίσκεται αντιμέτωπο με τις νέες προδιαγραφές ρύπων που θα τεθούν σε ισχύ το 2026. Ως εκ τούτου και σύμφωνα με τον ιαπωνικό τύπο, η Honda αναμένεται να παρουσιάσει την Final Edition τον Μάιο του 2025, κλείνοντας έναν ιστορικό κύκλο.
Το πρώτο μοντέλο, το CB1000SF, βασιζόταν στον κινητήρα του CBR1000F, με αισθητικές λεπτομέρειες εμπνευσμένες από τα CB750F και CB1100R. Χαρακτηριστικά, όπως το μεγάλο ρεζερβουάρ 23 λίτρων, του προσέδιδαν μια ξεχωριστή εμφάνιση.
Το 1997, η Honda παρουσίασε το CB1300SF στην Έκθεση του Τόκιο. Παρότι διατηρούσε τη σχεδίαση του CB1000SF, ήταν ουσιαστικά μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, εξοπλισμένη με κινητήρα 1.284 κ.εκ., που απέδιδε 100 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και ροπή 119,5 Nm στις 5.000 στροφές.
Το 2003, το CB1300SF υπέστη σημαντική αναβάθμιση, με 20 κιλά χαμηλότερο βάρος (226 κιλά στεγνό) και αντικατάσταση των καρμπυρατέρ με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Το 2005, το CB1300 Super Bol d'Or SP κυκλοφόρησε, με μίνι-fairing, αμορτισέρ Öhlins και χρυσές ζάντες.
Το 2022 το ιαπωνικό εργοστάσιο για να γιορτάσει την επέτειο 30 χρόνων από την άφιξη του συγκεκριμένου μοντέλου παρουσίασε δύο νέες εκδόσεις της: την Super Bol d’Or και την Super Four 30° με μπικίνι φέρινγκ.
Η Final Edition του CB1300SF αναμένεται να είναι διαθέσιμη καθ’ όλη τη διάρκεια του 2025 στην Ιαπωνία, με δύο επιλογές χρωμάτων: λευκό/κόκκινο και μαύρο/γκρι. Οι τεχνικές προδιαγραφές αναμένεται να παραμείνουν ίδιες με το μοντέλο του 2024, ενώ η παραγωγή θα ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο του 2026.
Το ερώτημα που παραμένει είναι ποια μοτοσυκλέτα θα κληθεί να συνεχίσει την κληρονομιά του CB1300SF μετά το 2026.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.