17.11.2022
Ο υπεύθυνος τους τμήματος έρευνας και εξέλιξης της Ιαπωνικής εταιρείας δήλωσε πως η ανάπτυξη συστήματος αερόσακου έχει προχωρήσει αρκετά
Οι αερόσακοι πλέον είναι κομμάτι του βασικού εξοπλισμού σε όλα τα αυτοκίνητα, όμως στις μοτοσυκλέτες, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν έχει βρει εφαρμογή ένα αντίστοιχο σύστημα ασφάλειας.
Έχουμε δει μπουφάν αρκετών κατασκευαστών να ενσωματώνουν αερόσακο. Η Honda το χρησιμοποιεί μόνο στο Gold Wing, ενώ η Piaggio έχει ανακοινώσει από το 2021 την συνεργασία με τον κατασκευαστή αερόσακων Autoliv. Η Yamaha θα είναι ο επόμενος μεγάλος κατασκευαστής που θα επενδύσει σε ένα τέτοιο σύστημα.
Η επιβεβαίωση προέρχεται από τον γενικό διευθυντή του κέντρου έρευνας και εξέλιξης της Yamaha, Heiji Maruyama , ο οποίος δήλωσε στο Autocar Professional: «αξιολογούμε τους αερόσακους για μοτοσυκλέτες . Ορισμένες εταιρείες έχουν ήδη κάνει ανακοινώσεις και άλλες διαθέτουν τέτοιου είδους συστήματα. Εμείς βρισκόμαστε σε διαδικασία εξέλιξης αλλά δεν είμαστε σε θέση να καταρτίσουμε έναν οδικό χάρτη για την εφαρμογή του σε δίκυκλα παραγωγής».
Ο Maruyama κατέγραψε τις διαφορές της εφαρμογής αυτής της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες. Μεταξύ των παραγόντων που επηρεάζουν περισσότερο, είναι το σχήμα και το μέγεθος. Επιπλέον, το γεγονός ότι οι ζώνες ασφαλείας δεν υπάρχουν (ή δεν μπορούν να υπάρξουν) σε ένα δίκυκλο καθιστά ακόμη πιο δύσκολο τον σχεδιασμό ενός σωστού συστήματος ασφάλειας για τον αναβάτη. Ωστόσο, αυτό δεν φαίνεται να αποθαρρύνει τη Yamaha: «Στόχος μας είναι να ενσωματώσουμε την τεχνολογία σε ένα μικρό δίκυκλο και, τεχνικά μιλώντας, έχουμε φτάσει σε ένα πολύ καλό στάδιο εξέλιξης».
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.