Hesketh Hersey 2023: Με κινητήρα XR400 και τιμή 16.000 ευρώ (Video)
Ένα μονοκύλινδρο αξίας 16.000 ευρώ
21.07.2023
Η βρετανική εταιρεία επανέρχεται με ένα πανάκριβο μονοκύλινδρο μοντέλο
Ο Λόρδος Alexander Fermor-Hesketh είναι αυτός που αναγνώρισε το ταλέντο του εκρηκτικού James Hunt δίνοντάς του την ευκαιρία να μπει στο μαγικό κόσμο της Formula 1.
Η ομάδα έμεινε στην F1 από το 1973 έως και το 1978 έχοντας ως κορυφαία στιγμή της τη νίκη του Hunt "The Shunt" στο ολλανδικό Grand Prix. Τέλη του 1975, ο Λόρδος αποχώρησε από την ομάδα, καθώς ελλείψει χορηγών δεν μπορούσε πια να στηρίζει/χρηματοδοτεί το όνειρο του ταλαντούχου βρετανού πιλότου/playboy να στεφθεί Παγκόσμιος Πρωταθλητής, κάτι που τελικά κατάφερε την επόμενη χρονιά (1976) με τη McLaren.
Το επόμενο μεγάλο στοίχημα του βρετανού μεγιστάνα ήταν η κατασκευή μιας πολυτελούς μοτοσυκλέτας. Η ιδέα γυρόφερνε χρόνια στο μυαλό του και για το λόγο αυτό είχε ξεκινήσει συζητήσεις με κατασκευαστές κινητήρων. Κάπως έτσι ξεκίνησε το project V1000, με τον Hesketh να ιδρύει το 1981 την Hesketh Motorcycles PLC.
Μόλις 139 πρόλαβαν να βγουν στην παραγωγή καθώς τα πολλά προβλήματα αξιοπιστίας (υπερθέρμανση του πίσω κυλίνδρου και κιβώτιο που έχανε λάδια), οι ανακλήσεις για επισκευές των ελαττωματικών εξαρτημάτων και οι απογοητευτικές πωλήσεις οδήγησαν την εταιρεία στο γκρεμό το 1982.
Μετά από πολλές προσπάθειες που απέτυχαν το 2011 η Hesketh πέρασε στα χέρια του επιχειρηματία Paul Sleeman ο οποίος επιχείρησε να τη φέρει ξανά στο προσκήνιο. Προχώρησε στην κατασκευή περιορισμένου αριθμού μοτοσυκλετών που διατήρησαν την ονομασία V1000 αλλά είχαν λύσει τα προβλήματα του παρελθόντος. Αυτά τα μοντέλα είχαν προηγμένο σύστημα διαχείρισης κινητήρα, τροποποιημένο κινητήρα και κιβώτιο ώστε να εξαλειφθούν τα προβλήματα αξιοπιστίας καθώς και νέες αναρτήσεις, φρένα, τροχούς.
Σήμερα, η Hesketh είναι ένας μικρός οίκος που κατασκευάζει υψηλής ποιότητας και με ιδιαίτερο χαρακτήρα μοτοσυκλέτες που απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Αναβάτες που θέλουν να ξεχωρίζουν έχοντας στην κατοχή τους ένα μοναδικό, σπάνιο και ξεχωριστό κομμάτι της βρετανικής αριστοκρατικής οδήγησης.
Η Hersey τροφοδοτείται από μονοκύλινδρο τετράχρονο τετραβάλβιδο αερο-ελεαιόψυκτο κινητήρα 450 κ. εκ. προδιαγραφών Euro5 που βασίζεται σε εκείνον του Honda XR 400 και κατασκευάζεται στην Ταϊβάν. Το σύστημα ψεκασμού και ανάφλεξης είναι της Delphi. Η ισχύς του δεν ανακοινώνεται με τις πληροφορίες βρετανικών Μέσων να κάνουν λόγο για 30 - 40 hp. Το κιβώτιο είναι μηχανικό και περιλαμβάνει πέντε ταχύτητες. Η εξάτμιση από ανοξείδωτο ατσάλι καταλήγει σε δύο τελικά που βρίσκονται τοποθετημένα κάτω από το ουραίο τμήμα της μοτοσυκλέτας. H σέλα είναι δερμάτινη και σύμφωνα με την εταιρεία το χρώμα της όπως και αυτό της μοτοσυκλέτας μπορούν να διαμορφωθούν με βάση τις επιθυμίες του εκάστοτε πελάτη.
Το πλαίσιο είναι χειροποίητο σωληνωτό κατασκευασμένο από ατσάλι, οι αλουμινένιοι τροχοί 17 ιντσών εφοδιάζονται με ελαστικά διαστάσεων 110/60 μπροστά και 150/60 πίσω.
Τις αναρτήσεις του Hersey υπογράφει η K-Tech, με ρυθμιζόμενο αντεστραμμένο πιρούνι μπροστά και διπλά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ πίσω. Την επιβράδυνση αναλαμβάνουν τρία δισκόφρενα -δυο μπροστά και ένα πίσω- που συνδυάζονται με ακτινωτές τετραέμβολες δαγκάνες μπροστά και δαγκάνα δύο εμβόλων πίσω, ενώ υπάρχει και δικάναλο ABS.
Το στεγνό βάρος της κατασκευής είναι στα 165 κιλά, με τη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ να είναι στα 11 λίτρα.
Η μοτοσυκλέτα που κατασκευαζεται στο Νότιο Λονδίνο στο Kingswood Surrey και συναρμολογείται στο χέρι κοστίζει 14.000 λίρες, που ισοδυναμεί περίπου με 16.000 ευρώ.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.