Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες δεν είναι στα άμεσα πλάνα της Royal Enfield
Τι λέει ο άνθρωπος που αναγέννησε την ιστορική μάρκα
27.10.2022
Μπορεί να γινόμαστε κουραστικοί αλλά η Royal Enfield έχει καταφέρει την τελευταία δεκαετία να εξελιχθεί σε παγκόσμια δύναμη. Και αυτό οφείλεται στον Siddhartha Lal, τον άνθρωπο που κρατά τα ηνία της ιστορικής μάρκας
Κείμενο: Μένιος Κατής
Το 2000, σε ηλικία μόλις 26 ετών, ο Lal ανέλαβε το δύσκολο ρόλο του CEO της RE. Σε μια περίοδο που η μάρκα είχε στο χαρτοφυλάκιό της ένα όλο κι όλο μοντέλο - το εμβληματικό αλλά απαρχαιωμένο Bullett 350, ο νεαρός επιχειρηματίας έπεσε στα βαθιά και όχι μόνο κολύμπησε, αλλά έφτασε να κάνει... Πρωταθλητισμό.
Το πλάνο του ήταν ξεκάθαρο: νέα μοντέλα μικρού και μεσαίου κυβισμού με ρετρό αισθητική προσαρμοσμένα στο σήμερα και φυσικά προσιτές τιμές. Κάπως έτσι η RE έφτασε από την παραγωγή των 32.000 μονάδων ετησίως το 2007 να ξεπερνά σήμερα τις 800.000!
Αν μη τι άλλο εντυπωσιακή εξέλιξη για την θρυλική μάρκα που καταρρίπτει το ένα μετά το άλλο τα δικά της ρεκόρ πωλήσεων ιδιαίτερα στην αγορά της Ινδίας όπου τα μοντέλα των 350 κ. εκ. σαρώνουν.
Η εταιρεία συνεχίζει να εμπλουτίζει τη γκάμα της με νέα προϊόντα με το πιο πρόσφατο από αυτά να είναι το Hunter 350, ενώ τους επόμενους μήνες θα λανσάρει και νέα μοντέλα τόσο στη μικρή κατηγορία όσο και σε αυτή των 650 Twins.
Δεν είναι όμως μόνο αυτά.
Μιλώντας στην Gazzetta dello Sport, o 48χρονος σήμερα Lal αναφέρθηκε στα πλάνα της RE για την ηλεκτροκίνηση.
«Όχι μόνο σκεφτόμαστε την ηλεκτροκίνηση, αλλά ήδη δουλεύουμε πάνω σε μοντέλα εδώ και κάποια χρόνια. Έχουμε κατασκευάσει κάποια πρωτότυπα και ξεκινήσαμε έναν κύκλο παραγωγής», απάντησε στην ερώτηση που του τέθηκε από τον δημοσιογράφο της Ιταλικής εφημερίδας.
«Γνωρίζουμε ότι είμαστε κάποια χρόνια πίσω σε αυτόν τον τομέα, αλλά δεν θέλουμε να κάνουμε βιαστικές κινήσεις. Κάποιοι κατασκευαστές βιάζονται να παρουσιάσουν μοντέλα, αλλά εμείς θέλουμε το χρόνο μας για να παρουσιάσουμε συγκεκριμένα προϊόντα. Βρεθήκαμε στην Ευρώπη για δοκιμές, υπήρχαν πολλές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες και δοκιμάσαμε κάποια πρωτότυπα από διαφορετικούς κατασκευαστές ώστε να πάρουμε μια ιδέα για το τι προσφέρει σήμερα η αγορά. Σίγουρα οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αποτελούν εξαιρετική λύση για μετακινήσεις σε αστικό περιβάλλον, αλλά νομίζω ότι η ιδέα μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας είναι ένα concept που ακόμα δεν λειτουργεί πλήρως. Και αυτό διότι το βάρος, οι διαστάσεις και το κόστος των μπαταριών είναι βασικοί λόγοι που δεν τις κάνουν και τόσο επιθυμητές στο ευρύ κοινό. Μια ηλεκτρική μοτοσυκλέτα που να έχει ίδιες επιδόσεις με μια που τροφοδοτείται από συμβατικό κινητήρα θα είχε περισσότερο βάρος και διπλάσια τιμή αγοράς, επομένως δεν νομίζω ότι θα ήταν αυτή τη στιγμή ένα προϊόν ελκυστικό για τους πελάτες μας. Ίσως τα επόμενα 5 έως 7 χρόνια αυτή η διαφορά κλείσει, αλλά αυτή τη στιγμή για εμάς η σχέση ποιότητας-τιμής δεν είναι η ιδανική. Φυσικά παραμένουμε πολύ συγκεντρωμένοι στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, αλλά δεν είναι ακόμα η κατάλληλη στιγμή για λανσάρισμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Όταν φτάσει αυτή η ώρα να είστε βέβαιοι ότι θα είμαστε έτοιμοι να επιτεθούμε στην αγορά», πρόσθεσε ο ισχυρός άνδρας της RE.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.