10.10.2022
H Honda VFR750R γνωστή και με την κωδική της ονομασία RC30, συστήθηκε στον κόσμο της μοτοσυκλέτας το 1987, αρχικά στην Ιαπωνία ενώ ένα χρόνο αργότερα (1988) εισήχθη στην Ευρώπη
Κείμενο: Μένιος Κατής
Μια εμβληματική αγωνιστική ρέπλικα με 16βάλβιδο V4 (σ.σ. στην ανοιχτή έκδοση η απόδοση έφτανε τους 118 hp @ 11.000 σ.α.λ.) που βγήκε στην παραγωγή για να λάβει την απαραίτητη ομολογκασιόν ώστε να μπορέσει να αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Sperbike. Και μάλιστα το αγωνιστικό της ντεμπούτο ήταν εντυπωσιακό καθώς στα χέρια του Fred Merkel στέφθηκε Παγκόσμια Πρωταθλήτρια επί δυο συναπτά έτη - το 1988 και το 1989.
Η παραπάνω εισαγωγή είναι απαραίτητη διότι η Werther Honda, επίσημος αντιπρόσωπος της Big H στη Νις της Γαλλίας, θέλησε με το δικό του τρόπο να τιμήσει εκείνη την εμβληματική μοτοσυκλέτα.
Και το έκανε χρησιμοποιώντας ως βάση ένας maxi-scooter της εταιρείας: το Forza 750.
Οι μηχανικοί της Aloisi 2 Roues (σ.σ. μετρ στις custom κατασκευές και ιδιαίτερα στις μετατροπές των TMax), που ανέλαβαν το project, χρησιμοποίησαν τη φαντασία τους, ανταλλακτικά από VFR750 και αρκετή δουλειά, για να φτάσουν στο τελικό αποτέλεσμα το οποίο παρουσίασαν πρόσφατα: το Honda Forza 750R!
Λιβρέα στα ίδια χαρακτηριστικά χρώματα της RC30 (γαλάζιο, κόκκινο, λευκό, μαύρο) με το βάψιμο να αναλαμβάνει η Aeromagic, μονόμπρατσο ψαλίδι που προέρχεται από το Ιαπωνικό Superbike, όπως άλλωστε και οι πανέμορφες 17άρες ζάντες λευκού χρώματος, συνθέτουν την εντυπωσιακή εικόνα του Forza 750R.
Η μεγαλύτερη πρόκληση των μηχανικών ήταν να μοντάρουν το μονόμπρατσο ψαλίδι και τους τροχούς του VFR750 στο Forza, πράγμα που τελικά κατάφεραν έπειτα από μεγάλη προσπάθεια και τις περισσότερες από τις 200 εργατοώρες που αφιέρωσαν στο project.
Και επειδή ο στόχος ήταν η κατασκευή ενός max-scooter με DNA από Superbike, οι μετατροπές δεν σταμάτησαν εκεί. Τοποθετήθηκαν ολόσωμη εξάτμιση της Akrapovic μαζί με φίλτρο αέρα της Malossi και νέοι δίσκοι στον μπροστινό τροχό, έγιναν αλλαγές στα ηλεκτρονικά του κιβωτίου DCT, άλλαξαν οι χαρτογραφήσεις του μοτέρ και του ψεκασμού. Τέλος, τοποθετήθηκαν μανέτες, γκριπ και καθρέπτες της Rizoma, ενώ η βάση της πινακίδας προέρχεται από την DPM.
Θυμίζουμε ότι το Honda Forza 750 τροφοδοτείται από δικύλινδρο σε σειρά 8βάλβιδο υγρόψυκτο κινητήρα 745 κ. εκ. που αποδίδει 58.6 PS @ 6.750 σ.α.λ. και 69Nm ροπής @ 4.750 σ.α.λ. Πρόσφατα, μάλιστα, η Big H παρουσίασε την ανανεωμένη έκδοση για το 2023.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.