Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 13.12.2017
Η Μιλανέζικη εταιρεία FB Mondial παρουσίασε ένα νέο μοντέλο με 300 κ.εκ.. Το HPS 300 θα το δούμε και στην Ελλάδα αφού η ιστορική ιταλική εταιρεία εκπροσωπείται και στη χώρα μας
Οι μοτοσυκλέτες της Mondial κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Zongshen στην Κίνα. Εκεί απ’ όπου βγαίνουν και οι μοτοσυκλέτες της Piaggio (ναι καλά διαβάσατε) και της Aprilia για την αγορά της Ασίας… όπως λέμε παγκοσμιοποίηση! Αναρωτιόμαστε λοιπόν για πιο λόγο το Piaggio group δεν μεγαλώνει την γκάμα της Aprilia παρουσιάζοντας μοτοσυκλέτες μικρού κυβισμού αφού οι κινητήρες υπάρχουν και απ΄ ότι φαίνεται δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αυτούς των ανταγωνιστών. Οι συγκεκριμένοι επίσης πληρούν τις προδιαγραφές Euro4 αφού τα μοντέλα της FB Mondial πωλούνται σε όλες στις ευρωπαϊκές αγορές.
Το HPS 300 που είδαμε τον περασμένο Νοέμβριο στην EICMA χρησιμοποιεί έναν μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο και τετράχρονο κινητήρα με σύστημα ηλεκτρονικού ψεκασμού. Αποδίδοντας 25,1 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και 2,2 kgm ροπής στις 7.000 «φωλιάζει» μέσα σε ένα ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο.
Το εντυπωσιακό ανεστραμμένο πιρούνι και τα δύο αμορτισέρ με ξεχωριστό δοχείο αζώτου συμπληρώνουν το πακέτο των αναρτήσεων. Στα φρένα βλέπουμε από έναν κυματιστό δίσκο σε κάθε τροχό με διέμβολη δαγκάνα ακτινικής στήριξης μπροστά.
Το βάρος της μοτοσυκλέτας φτάνει τα 133 κιλά και το ύψος σέλας τα 785 χλστ. To Scrambler της Mondial αποτελεί γνήσιο τέκνο των αντίστοιχων μοτοσυκλετών του παρελθόντος. Η σχεδίασή του φέρει αυτούσια στοιχεία μπολιασμένα με «ιδιαίτερες» ρετρομοντέρνες πινελιές όπως τα δύο μικρά και ψηλά τοποθετημένα τελικά της εξάτμισης, το μίνιμαλ ουραίο τμήμα με την μικρή σέλα, ο λασπωτήρας που εδράζεται στο ψαλίδι, η προστατευτική καρίνα κάτω από τον κινητήρα και τα πλαστικά που πλαισιώνουν το ψυγείο και δένουν αρμονικά με το 9,5 λίτρων ρεζερβουάρ
Στην γκάμα της ιταλικής εταιρείας υπάρχει επίσης και το HPS 125 και ήταν το πρώτο μοντέλο της εταιρείας από την στιγμή που πέρασε στα χέρια της Pelpi International και του Pier Luigi Boselli κληρονόμου της οικογένειας των πρώτων ιδιοκτητών της μάρκας. Όπως επίσης και τα δύο SMX σε έκδοση Supermoto και Enduro με κινητήρα 125 κ.εκ.
Το 2014 είδαν το φως της δημοσιότητας τα πρώτα σχέδια της HPS, τα οποία πήραν «σάρκα και οστά» στα τέλη του 2015 όταν είδαμε τα HPS 125 και 250. Η FB Mondial σύμφωνα με τον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό της θα παράγει μια σειρά νέων μοντέλων με διαφορετικούς κινητήρες. Στην γκάμα θα προστεθεί το HPS 300 το οποίο θα είναι διαθέσιμο την άνοιξη του 2018.
Πιστή στο πρόγραμμα της η FB Mondial παρουσίασε στο κοινό στην EICMA και ένα απίστευτης ομορφιάς café racer με τον κινητήρα των 125 κ.εκ. Το Sport Classic με το σχεδόν ολόσωμο φέρινγκ αποτελεί ένα concept bike προς το παρόν που αναμένεται όμως και αυτό να βγει στην παραγωγή.
Αν αναρωτιέστε τι σημαίνει η λέξη «Pagani» που αναγράφεται στο φέρινγκ να σας ενημερώσουμε πως είναι το όνομα ενός θρυλικού Ιταλού αναβάτη, του Nello Pagani, που ήταν ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής 125 στην ιστορία με μια μοτοσυκλέτα της Mondial το 1949. Ακολούθησαν ακόμη δύο. Το 1950 με τον Bruno Ruffo και το 1951 με τον Carlo Ubbiali ενώ στην σύντομη αγωνιστική ιστορία της που κράτησε μόλις εννέα χρόνια, η FB Mondial κατέκτησε 10 Παγκόσμιους τίτλους αναβατών και κατασκευαστών!
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την FB Mondial μπορείτε να απευθυνθείτε στο νέο αντιπρόσωπο της μάρκας στη χώρα μας.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.