Ένα BMW R100GS PD Classic βρίσκεται ακόμη στην κούτα

22 χρόνια στην συσκευασία του σε κατάστημα του Καναδά


26.08.2022

Το μοναδικό στον κόσμο BMW R100GS PD του 1995 που δεν έχει συναρμολογηθεί και οδηγηθεί ποτέ βρίσκεται στην πόλη Αλμπέρτα του Καναδά (Blackfoot Motosports)

H R100GS είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της BMW. Ήταν η μοτοσυκλέτα που αντικατέστησε το R80G/S, τον γενάρχη της κατηγορίας adventure, που την δεκαετία του 80 κέρδισε το Rally Paris-Dakar τέσσερις φορές (1981-1983-1984-1985).

To R100GS ήταν προσανατολισμένο για χρήση στο δρόμο και λιγότερο ικανό σε off road διαδρομές από τον προκάτοχό του. Αυτή η αλλαγή δεν έγινε τυχαία από την BMW, αλλά βασίστηκε σε μελέτη που έδειξε πως οι κάτοχοι αυτού του είδους μοτοσυκλετών χρησιμοποιούν περισσότερο την μοτοσυκλέτα τους σε ασφάλτινες διαδρομές παρά σε χωμάτινες.

BMW R100GS PD 1995 3

Ο κινητήρας του ήταν μια παραλλαγή του αερόψυκτου boxer των 797,5 κ.εκ., που απέδιδε 50 ίππους. Στη νέα του εκδοχή διέθετε 980 κ.εκ. και η μέγιστη ισχύς του ήταν 60 ίπποι.

Το σύστημα πίσω ανάρτησης Monolever αντικαταστάθηκε από το τεχνολογικά προηγμένο Paralever. Το εμπρός τμήμα της μοτοσυκλέτας προσέφερε καλύτερη κάλυψη από τον αέρα στον αναβάτη. Ήταν πιο άνετο, χάρη και στην μεγαλύτερη σέλα, αλλά και έτοιμο να κουβαλήσει όλες τις απαραίτητες αποσκευές δύο επιβατών αφού διέθετε βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες. Η έκδοση PD (τα αρχικά σημαίνουν Paris Dakar, η BMW δεν μπορούσε να χρησιμοποιήσει την πλήρη ονομασία για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων) διέθετε ρεζερβουάρ 25 λίτρων.

BMW R100GS PD 1995 5

Το μοντέλο αποδείχθηκε εξαιρετικά ικανό στο ταξίδι, αλλά και για εκτός δρόμου περιηγήσεις. Η BMW διατήρησε το μοντέλα από το 1987 έως το 1996.

Το R100GS PD Classic που βρέθηκε μέσα στην κούτα συσκευασίας του στον Καναδά, είναι κατά πάσα πιθανότητα το μοναδικό καινούργιο στον κόσμο. Το γιατί παρέμεινε τόσα χρόνια εκεί παραμένει άγνωστο προς το παρόν.

Πηγή: Silodrome

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μιλάμε για ένα από τα τέσσερα πρωτότυπα που λέγεται ότι εξέλιξε η ιαπωνική εταιρεία πριν από την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1969
Όλο και περισσότερες πληροφορίες έρχονται στην δημοσιότητα οι οποίες αναφέρουν πως μιας τετρακύλινδρη Honda 400 κ.εκ., θα είναι διαθέσισμη με το σύστημα E-Clutch
Το τμήμα Unica της ιταλικής μάρκας δίνει την ευκαιρία σε όποιον το επιθυμεί να κατασκευάσει την δική του μοναδική μοτοσυκλέτα
Η Motor China, όπως ονομάζεται, θα διεξαχθεί από τις 17 έως τις 20 Μαΐου στο China International Exhibition Center (Shunyi Hall). Σύμφωνα με δημοσιεύματα πολλές κινεζικές εταιρείες είναι έτοιμες να παρουσιάσουν νέα μοντέλα, ωστόσο υπάρχουν και ηχηρές απουσίες

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.