Τα ποσοστά τραυματισμών από ηλεκτρικά πατίνια παρόμοια με αυτά από μοτοσυκλέτες, σύμφωνα με νέα μελέτη

Μια νέα μελέτη έδειξε ότι τα ηλεκτρικά πατίνια είναι μεταξύ των πιο επικίνδυνων οχημάτων στο δρόμο


18.07.2022

Η ευκολία τους ως λύση μεταφοράς στις αστικές περιοχές τα τελευταία χρόνια έχει παρουσιάσει μια τεράστια απορρόφηση ηλεκτρικών πατινιών σε πόλεις σε όλο τον κόσμο

Επιμέλεια: Ελένη Δανάη Μαυράκη

Αλλά αυτή η ευκολία έχει κόστος, τόσο στην προσωπική αλλά και για τη δημόσια υγεία, καθώς μια νέα έρευνα δείχνει μια αντίστοιχη αύξηση στις εισαγωγές στα νοσοκομεία, αναδεικνύοντας το περίπτωση ότι προκαλούν περισσότερους τραυματισμούς από τα ποδήλατα, τα αυτοκίνητα, ακόμη και τις μοτοσυκλέτες.

"Υπάρχουν εκατομμύρια αναβάτες τώρα που χρησιμοποιούν αυτά τα πατίνια, επομένως είναι πιο σημαντικό από ποτέ να κατανοήσουμε τον αντίκτυπό τους στη δημόσια υγεία", δήλωσε η Δρ Τζόαν Έλμορ, καθηγητής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, Λος Άντζελες (UCLA).

Η Έλμορ, μέλος μιας ομάδας που ερευνά αυτές τις επιπτώσεις, περιγράφει λεπτομερώς τους τύπους τραυματισμών που προκαλούνται από ηλεκτρικά πατίνια, δείχνοντας ότι συνήθως προκαλούν κατάγματα και τραυματισμούς στο κεφάλι που απαιτούν θεραπεία σε τμήμα επειγόντων περιστατικών σε μελέτη που έγινε το 2019, ενώ περισσότερες μελέτες έκτοτε συνέχισαν να τονίζουν τους κινδύνους αυτού του νέου τρόπου μεταφοράς. Σε μια του 2021 με τίτλο «Τραυματισμοί που σχετίζονται με τα ηλεκτρικά πατίνια: Μια νέα επιδημία στην ορθοπεδική», βρήκε ότι από 397 τραυματίες που προσήλθαν ως επείγοντα περιστατικά σε διάστημα 12 μηνών, μόνο 19 φορούσαν κράνος τη στιγμή του ατυχήματος. Το 25% των περιπτώσεων χρειάστηκε χειρουργική επέμβαση.

Είναι λογικό ότι όσο περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν ηλεκτρικά πατίνια, τόσο περισσότερα ατυχήματα θα συμβαίνουν και μερικές φορές αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα σοβαρούς τραυματισμούς.

Πώς όμως συγκρίνονται οι κίνδυνοι με άλλα μέσα μεταφοράς;

Μια νέα μελέτη από την ομάδα του UCLA της Έλμορ διερεύνησε αυτό το ερώτημα εξετάζοντας 1.354 άτομα που τραυματίστηκαν σε ατυχήματα με ηλεκτρικά πατίνια και έχριζαν θεραπείας, μεταξύ 2014 και 2020, στο ευρύτερο Λος Άντζελες, περιλαμβάνοντας και πεζούς που χτυπήθηκαν από τα πατίνια ή σκόνταψαν πάνω τους σε πεζοδρόμια, με το παρατηρούμενο ποσοστό τραυματισμών με βάση τα χιλιόμετρα κάλυψης αυτών των οχημάτων να είναι περίπου 175 έως 200 φορές υψηλότερο από τα ποσοστά τραυματισμών σε επίπεδο πολιτείας ή κομητείας για μετακινήσεις με άλλα μηχανοκίνητα οχήματα.

«Η διαπίστωση ότι τα ποσοστά τραυματισμών από ηλεκτρικά πατίνια είναι παρόμοια με τα ποσοστά τραυματισμών μοτοσυκλετών είναι εκπληκτική», αναφέρει η Έλμορ. «Η ευκολία πρόσβασης του κοινού στα ηλεκτρικά πατίνια και οι κανονισμοί ασφαλείας που είναι ακόμη σε αρχικό στάδιο υποδηλώνουν ότι οι πόλεις και οι πάροχοι υγειονομικής περίθαλψης θα συνεχίσουν να βλέπουν σημαντικό αριθμό τραυματισμών κάθε χρόνο».

Φυσικά δεν θεωρούνται όλοι οι τραυματισμοί ίσης κρισιμότητας. Ενώ τα ηλεκτρικά πατίνια μπορούν σίγουρα να προκαλέσουν σοβαρό τραυματισμό (η μελέτη του UCLA περιλάμβανε 21 ασθενείς που στάλθηκαν σε εντατική και δύο που κατέληξαν στα τραύματά τους), κινούνται πιο αργά από άλλα δίκυκλα. Οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να βγάλουν συμπεράσματα σχετικά με τη συγκριτική βαρύτητα, αλλά επειδή η μελέτη περιλάμβανε μόνο δεδομένα από νοσοκομεία που συνεργάζονται με το UCLA και δεν αφορούσαν ασθενείς που υποβλήθηκαν σε θεραπεία σε άλλες εγκαταστάσεις, πιστεύουν ότι τα στοιχεία τους σχετικά με τα ποσοστά τραυματισμών είναι υποεκτιμημένα.

«Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι οι τραυματισμοί από ηλεκτρικά πατίνια μπορεί να είναι λιγότερο σοβαροί και λιγότερο θανατηφόροι από τους τραυματισμούς από μοτοσυκλέτα, αλλά εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι το ποσοστό τραυματισμών είναι υποεκτιμημένο», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Δρ Κίμων Ιωαννίδης.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLOS One

Πηγή: UCLA

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


H παρουσίασή τους δεν έγινε σε κάποια ιταλική πόλη, αλλά σε πολιτιστικό κέντρο της Σανγκάη παρουσία της Γενικής Προξένου της Ιταλίας στην Κινέζικη πόλη Tiziana D’ Angelo
Οι μοτοσυκλετιστές θα μπορούν να κινηθούν στην Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης σε περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης αρκεί να σέβονται δύο κανόνες
Μετά το 501-G που είδαμε στην EICMA 2023 ένα νέο μοντέλο παρουσιάστηκε σε έκθεση της Ασιατικής χώρας με πολύ ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά
Λίγους μήνες μετά την EICMA 2023, όπου το είχαμε δει ως προωτότυπο, έρχεται ώρα να βγει από την γραμμή παραγωγής του κινέζικου εργοστασίου

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.