23.06.2022
Φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας από τη Norton Motorcycles
Κείμενο: Ελένη Δανάη Μαυράκη
Το χρονικό
Από τότε που η TVS απέκτησε τη Norton Motorcycles το 2020, η πιθανότητα μελλοντικής ανάμειξης στην ηλεκτροκίνηση της Norton έχει συζητηθεί πολλές φορές. Δεν μπορείς να το πεις φήμη όταν ο κοινός διευθύνων σύμβουλος του TVS Sudarshan Venu ήταν αυτός που το ανέφερε σε μια συνέντευξη το 2020, με εικασίες για το ποια θα μπορούσε να είναι η πορεία της Norton , προτείνοντας (όχι δηλώνοντας) ότι θα μπορούσε να είναι μια βιώσιμη διαδρομή.
Ένα χρόνο αργότερα, τον Ιούνιο του 2021, η Norton συμμετείχε στην υποστήριξη του προγράμματος ανάπτυξης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας του Πανεπιστημίου του Warwick .
Οι φοιτητές σε αυτό το πρόγραμμα ασχολούνται με την εξέλιξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών όπου, πριν από την πανδημία, ο στόχος ήταν να αγωνιστούν στο Isle of Man TT Zero και παρόλο που το σχέδια άλλαξε, εξακολουθούν να δουλεύουν με στόχο την μεγαλύτερη και καλύτερη κατανόηση μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας.
Στις 17 Ιουνίου 2022, η Norton Motorcycles έκανε επιτέλους τη μεγάλη ανακοίνωση που περιμέναμε και το όνομα τα λέει όλα: Project Zero Emission Norton. Με χρηματοδότηση από την Advanced Propulsion Center 19 της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου, η Norton έχει πλέον έτοιμα όλα τα συστήματα για να προχωρήσει στην εξέλιξη ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.
Νέα Εποχή Norton
Πώς θα είναι; Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, «τα ηλεκτρικά δίκυκλα θα είναι αυθεντικά Norton».
Ποιος είναι ο στόχος; Η εταιρεία βάζει πολύ ψηλά τον πήχη. «Τα ηλεκτρικά προϊόντα μέχρι σήμερα προσφέρουν είτε αυτονομία είτε επιδόσεις, καθώς το βάρος και το μέγεθος της μπαταρίας περιορίζουν τη σχεδίαση του οχήματος. Xρησιμοποιώντας την εκτεταμένη μηχανική και σχεδιαστική εμπειρία στην ομάδα της Norton, το Project Zero Emission Norton προσπαθεί να εξαλείψει αυτόν τον περιορισμό και ταυτόχρονα να προσφέρει επιδόσεις σε αγώνες και δυνατότητες touring», αναφέρεται σε δηλώσεις ιθυνόντων τους εργοστασίου.
Ομάδα Project Zero Emission Norton
Για να πετύχει τους στόχους της, η Norton έχει συγκεντρώσει μια ομάδα ειδικών στο θέμα, έχοντας ως προτεραιότητα την βιωσιμότητα του σχεδίου. Στους εταίρους του έργου περιλαμβάνονται οι Delta Cosworth, HiSpeed Limited, Formaplex Technologies, M&I Materials, INDRA και WMG στο Πανεπιστήμιο του Warwick.
Η Delta Cosworth εργάζεται για το πακέτο μπαταριών και η HiSpeed Limited δανείζει την τεχνογνωσία της στον σχεδιασμό και την κατασκευή κινητήρα. Η Formaplex Technologies εργάζεται σκληρά για τα σύνθετα υλικά, ενώ η M&I Materials θα αντιμετωπίσει το κρίσιμο έργο της ανάπτυξης διηλεκτρικών λιπαντικών ψύξης. Η INDRA θα αφοσιωθεί στην τεχνολογία φόρτισης, και η WMG θα βοηθήσει στην τεχνολογία μπαταριών, τη μοντελοποίηση και την ανάπτυξη λογισμικού.
Προς το παρόν, κανένα χρονοδιάγραμμα δεν έχει ανακοινωθεί.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.