14.03.2022
Στο «σαλόνι» της Οσακά που ξεκινάει στις 19 Μαρτίου η ιαπωνική εταιρεία θα παρουσίασε το νέο Dax
Τελικά η συγκεκριμένη έκθεση αποκτά μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς ο μεγαλύτερος κατασκευαστής στον κόσμο θα παρουσιάσει νέα μοντέλα που προορίζονται και για την Ευρώπη. Όπως σας έχουμε ήδη ενημερώσει θα δούμε για πρώτη φορά το Hawk 11, ενώ θα παρουσιαστεί η γκάμα e: Businness Bike Series, ο σταθμός ανταλλάξιμος μπαταριών Honda Mobile Power Pack Exchanger και το ηλεκτρικό τρίκυκλο Gyro Canopy e. Επιπλέον θα κάνει το ντεμπούτο του η βελτιωμένη έκδοση του Super Cub 1100 με βελτιώσεις σε κινητήρα, δισκόφρενο με ABS στον μπροστινό τροχό, χυτές αλουμινένιες ζάντες με tubeless ελαστικά και ανανεωμένα όργανα.
Από τα μέσα του 2020 υπήρχε έντονη φημολογία πως η Honda μετά το Monkey θα ξαναφέρει στο προσκήνιο και το Dax. Λίγους μήνες αργότερα η ιαπωνική εταιρεία κατοχύρωσε την ονομασία ST125 στην Ευρώπη, όποτε όλα έδειχναν πως ήταν πλέον ζήτημα χρόνου.
Όπως και ο προκάτοχός του θα βασίζεται στο Super Cub αλλά και στο Monkey. Ο κινητήρας θα είναι αερόψυκτος, μονοκύλινδρος 125 κ.εκ. με 9,65 ίππους και 1,06 kgm ροπή.
Το πρώτο Dax, που παρουσιάστηκε το 1969, κυκλοφόρησε σε εκδόσεις με ημι-αυτόματο κιβώτιο τριών ταχυτήτων, με κινητήρες 50 ή 70 κ.εκ. ή με συμπλέκτη τεσσάρων, με μοτέρ 90 και 110 κ.εκ.. Η παραγωγή του σε διάφορες μορφές κράτησε μέχρι το 2000, με τους κινητήρες του να προέρχονται από τα «παπιά» της Honda. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίζει ήταν το ενιαίο πλαίσιο, που ενσωμάτωνε το ρεζερβουάρ. Το τιμόνι τύπου Ape, οι μικροί τροχοί και η ψηλά τοποθετημένη εξάτμιση ολοκλήρωναν την εικόνα του Dax.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.