23.02.2022
O Jorge “Aspar” Martinez έχει γράψει τη δική του ιστορία στους αγώνες ταχύτητας μοτοσυκλετών τόσο ως αγωνιζόμενος όσο και ως ιδιοκτήτης ομάδας
Κείμενο: Μένιος Κατής
Ο Ισπανός έχει κατακτήσει τέσσερα Παγκόσμια Πρωταθλήματα στις μικρές κατηγορίες (3 στα 80 cc και ένα στα 125 cc), ενώ ως επικεφαλής του Team Aspar είδε πέντε αναβάτες του να σκαρφαλώνουν στην κορυφή του κόσμου στα 125cc και στη Moto3 (Alvaro Bautista, Gabor Talmacsi, Julian Simon, Nicolas Terol & Alber Arenas).
Με αγωνιστικό αίμα να ρέει στις φλέβες του ο 59χρονος “Aspar” αποφάσισε να «περιποιηθεί» μια από τις μοτοσυκλέτες που έχει στο γκαράζ του.
Ο λόγος για ένα Honda CBX 1050, ένα εμβληματικό μοντέλο της Ιαπωνικής μάρκας, με εξακύλινδρο αερόψυκτο 24βάλβιδο μοτέρ απόδοσης 105 hp που δανειζόταν τεχνολογία από τα αγωνιστικά εξακύλινδρα που αγωνίζονταν στα Grand Prix στα μέσα των 60s.
To εν λόγω μοντέλο έμεινε στην παραγωγή από το 1978 έως και το 1982 και παρά την θέρμη με την οποία το υποδέχθηκε ο Τύπος εκείνη την εποχή, δεν γνώρισε την εμπορική επιτυχία που περίμεναν οι άνθρωποι της Big H.
Αυτό το μοντέλο αποτέλεσε τη βάση του εντυπωσιακού naked που ετοίμασε η εταιρεία Bolt Motor Co. η οποία εδρεύει στη Valencia και ασχολείται με το customizing κυρίως παλιών μοτοσυκλετών.
Το CBX 1050 του “Aspar” μπορεί να είναι μοντέλο του 1981, αλλά μετά τις περιποιήσεις της Bolt δεν έχει να ζηλέψει απολύτως τίποτα από μοτοσυκλέτες του σήμερα. Τουναντίον πολλά μοντέλα του σήμερα θα ζήλευαν τα καλούδια που «φορά».
Η αρχιτεκτονίκη του εξακύλινδρου κινητήρα δεν άλλαξε, ωστόσο τα σωθικά του δέχθηκαν αναβαθμίσεις ώστε να αυξηθεί η ιπποδύναμη, χωρίς πάντως τα ανακοινώνονται περισσότερες λεπτομέρειες. Οι χειροποίητες εξατμίσεις με τρία τελικά σε κάθε πλευρά είναι εκεί για να θυμίζουν το παρελθόν. Από κει και πέρα οι πιο ενδιαφέρουσες τροποποιήσεις έγιναν στο στήσιμο της μοτοσυκλέτας. Το πιρούνι της Ohlins όπως και οι ζάντες μαγνησίου προέρχονται από Aprilia MotoGP, ενώ αγωνιστικών προδιαγραφών είναι και οι δαγκάνες της Brembo καθώς προέρχονται από μια Yamaha M1!
To υποπλαίσιο επανασχεδιάστηκε ώστε το πίσω μέρος να κοντύνει και να αποκτήσει πιο σπορ σιλουέτα. Παρά τις αλλαγές πάντως υπάρχει χώρος στο ουραίο τμήμα που μπορεί να φιλοξενήσει συνεπιβάτη. Το ρεζερβουάρ παρέμεινε αυτούσιο, κάτι που δεν συνέβη με τις πλεξούδες των ηλεκτρικών, τους διακόπτες στο τιμόνι, τον στρογγυλό προβολέα και το μικρό ψηφιακό όργανο της Motogadget.
Το κερασάκι στην τούρτα είναι η μπλε βαφή που χρησιμοποιεί η Red Bull στα μονοθέσιά της στη Formula 1 και το μοτίβο γραφικών που παραπέμπουν σε σκακιέρα και «ντύνουν» το ντεπόζιτο και το τμήμα της ουράς.
Το συγκεκριμένο «έργο τέχνης» δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο που ετοιμάζουν οι μηχανικοί της Bolt, με το γκαράζ της εταιρείας να αριθμεί έως τώρα 49 projects τα περισσότερα εκ των οποίων είναι BMW. Δείτε τα κάνοντας click εδώ. https://www.boltracer.com/garage/
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.