Κινητήρας υδρογόνου από την Yamaha για την Toyota
450 ίπποι στις 6.800 σ.α.λ. και ροπή 540 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
21.02.2022
H Υamaha εξελίσσει κινητήρα υδρογόνου ο οποίος βασίζεται στον 5λιτρο V8 του Lexus RC F
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Με ουκ ολίγες τροποποιήσεις σε μπεκ, κυλινδροκεφαλές, εισαγωγή και άλλα, καταναλώνει υδρογόνο και παράγει 450hp.
Την ανακοίνωση για την εξέλιξη ενός κινητήρα υδρογόνου για λογαριασμό της Toyota την είχε βγάλει η ίδια η Yamaha στα τέλη του 2021 και τώρα έδωσε στη δημοσιότητα κάποιες παραπάνω λεπτομέρειες. Φυσικά είναι άγνωστο πότε ο κινητήρας υδρογόνου θα βρει το φως της παραγωγής όμως για τη Yamaha είναι μια εξαιρετική ευκαιρία να μαζέψει περισσότερη εμπειρία επί του θέματος. Ήδη, άλλοι Ιάπωνες κατασκευαστές (Kawasaki, Subaru, Toyota, Mazda) έχουν δεσμευτεί να αναπτύξουν κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα καίνε εναλλακτικά καύσιμα και τα τμήματα εξέλιξεις τους δουλεύουν ήδη πάνω σε αυτό, ανταλλάσοντας τεχνογνωσία.
Όντας επιφυλακτικοί για τους ηλεκτρικούς κινητήρες (ασκώντας κριτική ανοικτά ως προς την λύση της ηλεκτροκίνησης εξ’ολοκλήρου), αρκετοί Ιάπωνες κατασκευαστές προσπαθούν να εξελίξουν «παραδοσιακούς» κινητήρες οι οποίοι θα καίνε καύσιμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Σε αυτό το μήκος κύματος και οι πρόσφατες δηλώσεις του Yoshihiro Hidaka, προέδρου της Yamaha Motor, ο οποίος δήλωσε ότι «οι κινητήρες υδρογόνου έχουν όλες τις δυνατότητες να είναι μηδενικοί από άνθρακα, ενώ τιμούν το πάθος μας για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η συνεργασία με εταιρείες με διαφορετικές κουλτούρες και τεχνογνωσία και η αύξηση του αριθμού των συνεργατών μας είναι ο τρόπος με τον οποίο σκοπεύουμε να είμαστε παρόντες στον κόσμο του αύριο».
Πιο ξεκάθαρα, δεν μπορούσε να το πει.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.