RAU GPZ1100: Αγωνιστικό εποχής με άδεια κυκλοφορίας

Βγαίνει σε δημοπρασία


15.02.2022

Όταν το 1981 η Kawasaki τράβηξε τα σεντόνια και αποκάλυψε το GPZ1100, ήταν μια από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες της εποχής. Με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.089cc και 105 «αναλογικά» άλογα, το δημιούργημα από το Akashi ήταν το alpha male της αγέλης

Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος

Παρόλα αυτά, για έναν Γερμανό κατασκευαστή πλαισίων, αυτό δεν ήταν αρκετό. Για πολλούς, ο Manfred Rau ήταν μια διάνοια. Κερδίζοντας άπειρη δόξα από μικρή ηλικία, έγινε γνωστός κατασκευάζοντας πλαίσια για ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που ενώ «πήγαιναν», δεν «έστριβαν». Κάπως έτσι λοιπόν, μοτοσυκλέτες όπως το Honda CB750 αλλά και το GPZ1100 μπήκαν στο «χασάπικο» του Rau και όταν βγήκαν από αυτό ήταν ελαφρύτερες, γρηγορότερες και πιο δυνατές από ποτέ. Μια από αυτές τις μοτοσυκλέτες, το Rau Kawasaki GPZ1100 βγαίνει σε λίγο καιρό σε δημοπρασία, προκαλώντας ανατριχίλα σε πολλούς-ακόμα και αν δεν δηλώνουν φίλοι της εταιρείας, της εποχής ή της συγκεκριμένης κατηγορίας μοτοσυκλετών.

Rau Kawasaki GPZ1100 5

Βλέπετε, η βασική ιδέα του Rau ήταν μπροστά από την εποχή, αφού για αυτόν, επιδόσεις σήμαιναν πρώτα δίαιτα και μετά ενδυνάμωση-και εδώ που τα λέμε, με βάρος 250kg, το GPZ1100 δεν ήταν και πούπουλο. Πέραν λοιπόν του νέου πλαισίου, μπροστά συναντάμε ένα πιρούνι της Marzocchi ενώ πίσω έχουμε δύο αμορτισέρ της Öhlins, επιτρέποντας στον αναβάτη να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα και τα γούστα του.

Όλες αυτές οι αλλαγές, σε συνδασμό με μια γερή αύξηση της ιπποδύναμης χάρισαν επιδόσεις που θα συναντούσαμε πολύ αργότερα σε στοκ μοτοσυκλέτες παραγωγής, αφού με τη βοήθεια τεσσάρων Keihin, η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 40% (!) σκαρφαλώνοντας στους 143hp.

Rau Kawasaki GPZ1100 6

Κάπως έτσι λοιπόν, ο μελλοντικός κάτοχος του Rau Kawasaki GPZ1100 (που θα αποχωριστεί περίπου 30-35.000euro) δεν θα έχει στην κατοχή του μια μοτοσυκλέτα εποχής με (σχεδόν) σύγχρονες επιδόσεις αλλά και το δημιούργημα ενός ανθrώπου που αν δεν είχε φύγει πρόωρα το 1991 σε ηλικία 48 ετών, θα ήταν πολύ πιο γνωστός.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Με σχεδιασμό που παραπέμπει απευθείας σε αγωνιστικές μοτοσυκλέτες του Mission Super Hooligan National Championship (MSHNC), η GP2-890 XX συνδυάζει απόλυτες επιδόσεις με εντυπωσιακή εμφάνιση, προσφέροντας μία μοναδική εμπειρία πίστας
Η EyeLights παρουσιάζει τη Rocket One, με 180 ίππους, αυτονομία 400 χλμ., και ροπή 1.200 Nm
Σήμερα, σχεδόν κάθε κατασκευαστής προσφέρει μοντέλα adventure σε διάφορους κυβισμούς, καλύπτοντας τις ανάγκες κάθε αναβάτη. Ακόμα και όσοι δεν είχαν μέχρι τώρα παρουσία στην κατηγορία, ετοιμάζονται να μπουν δυναμικά στο παιχνίδι
Σχεδιασμένο για αναβάτες που ζητούν περισσότερα, το ανανεωμένο για το 2025, KTM 890 ADVENTURE R έρχεται να διατηρήσει την κυριαρχία του στην κατηγορία των adventure μεσαίου κυβισμού

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.