15.02.2022
Όταν το 1981 η Kawasaki τράβηξε τα σεντόνια και αποκάλυψε το GPZ1100, ήταν μια από τις ταχύτερες μοτοσυκλέτες της εποχής. Με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.089cc και 105 «αναλογικά» άλογα, το δημιούργημα από το Akashi ήταν το alpha male της αγέλης
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Παρόλα αυτά, για έναν Γερμανό κατασκευαστή πλαισίων, αυτό δεν ήταν αρκετό. Για πολλούς, ο Manfred Rau ήταν μια διάνοια. Κερδίζοντας άπειρη δόξα από μικρή ηλικία, έγινε γνωστός κατασκευάζοντας πλαίσια για ιαπωνικές μοτοσυκλέτες που ενώ «πήγαιναν», δεν «έστριβαν». Κάπως έτσι λοιπόν, μοτοσυκλέτες όπως το Honda CB750 αλλά και το GPZ1100 μπήκαν στο «χασάπικο» του Rau και όταν βγήκαν από αυτό ήταν ελαφρύτερες, γρηγορότερες και πιο δυνατές από ποτέ. Μια από αυτές τις μοτοσυκλέτες, το Rau Kawasaki GPZ1100 βγαίνει σε λίγο καιρό σε δημοπρασία, προκαλώντας ανατριχίλα σε πολλούς-ακόμα και αν δεν δηλώνουν φίλοι της εταιρείας, της εποχής ή της συγκεκριμένης κατηγορίας μοτοσυκλετών.
Βλέπετε, η βασική ιδέα του Rau ήταν μπροστά από την εποχή, αφού για αυτόν, επιδόσεις σήμαιναν πρώτα δίαιτα και μετά ενδυνάμωση-και εδώ που τα λέμε, με βάρος 250kg, το GPZ1100 δεν ήταν και πούπουλο. Πέραν λοιπόν του νέου πλαισίου, μπροστά συναντάμε ένα πιρούνι της Marzocchi ενώ πίσω έχουμε δύο αμορτισέρ της Öhlins, επιτρέποντας στον αναβάτη να φέρει τη μοτοσυκλέτα στα μέτρα και τα γούστα του.
Όλες αυτές οι αλλαγές, σε συνδασμό με μια γερή αύξηση της ιπποδύναμης χάρισαν επιδόσεις που θα συναντούσαμε πολύ αργότερα σε στοκ μοτοσυκλέτες παραγωγής, αφού με τη βοήθεια τεσσάρων Keihin, η ιπποδύναμη αυξήθηκε κατά 40% (!) σκαρφαλώνοντας στους 143hp.
Κάπως έτσι λοιπόν, ο μελλοντικός κάτοχος του Rau Kawasaki GPZ1100 (που θα αποχωριστεί περίπου 30-35.000euro) δεν θα έχει στην κατοχή του μια μοτοσυκλέτα εποχής με (σχεδόν) σύγχρονες επιδόσεις αλλά και το δημιούργημα ενός ανθrώπου που αν δεν είχε φύγει πρόωρα το 1991 σε ηλικία 48 ετών, θα ήταν πολύ πιο γνωστός.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.