18.01.2022
Aγωνιζόμενος ΜΧ με μεγάλη επιτυχία στα νιάτα του, ο Alvaro Vertemati πέρασε μια ζωή γεμάτη συγκινήσεις παρέα με τα αγαπημένα του οχήματα, συνεχίζοντας να εργάζεται παρόλο που τα τελευταία χρόνια πάλευε με τη νόσο του Πάρκινσον
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Η επιρροή του στις εξελίξεις ήταν τεράστια:
η κύρια εντύπωση είναι ότι ήταν ο Doug Henry και το YZ400F που έφεραν την επανάσταση με τα τετράχρονα στις χωμάτινες πίστες. Ναι, εν μέρει είναι σωστό, αφού μια εταιρεία με τα μεγέθη της Yamaha σπρώχνει τα πράγματα λίγο παραπάνω. Όμως, η αλλαγή είχε ξεκινήσει αρκετά νωρίτερα με τα αδέρφια Vertemati, τον Walter Bartolini, τον Joel Smets αλλά και τον συντάκτη του αμερικανικού Dirt Bike, Mike Young. Ο Alvaro και ο Guido Vertemati ήταν οι αντιπρόσωποι των Husaberg στην Ιταλία, αρχές της δεκαετίας του ’90. Αυτά τα πρώιμα Husaberg ήταν ουσιαστικά ΜΧ μοτοσυκλέτες, όμως τα αδέρφια έκαναν αρκετές αλλαγές και συμμετείχαν στο GP του 1991 με τον Bartolini. Σε αυτούς τους αγώνες λοιπόν τράβηξαν αρκετή προσοχή και όχι μόνο λόγω των αρκετών holeshots που κέρδισαν αλλά και επειδή έχτισαν και αυτοί τον θρύλο του Smets, ο οποίος κέρδισε με την Husaberg το ’95, το ’97 και το ’98.
Εκείνα τα χρόνια λοιπόν τα αδέρφια αποφάσισαν να κατασκευάσουν τη δική τους μοτοσυκλέτα, προσλαμβάνοντας τον Mike Young για να τρέξει στην Ευρώπη. Ο Αμερικανός είχε κερδίσει το αμερικανικό πρωτάθλημα για τετράχρονα με ένα Husaberg, μοτοσυκλέτα η οποία σύμφωνα με τον ίδιο ήταν καλύτερη από τις δίχρονες εκείνης της εποχής. Ο Young έλεγε ότι παρόλο που είχε τρεις ταχύτητες, έτρεχε σχεδόν ολόκληρο τον αγώνα μόνο με 2α. Παρόλα αυτά, τα πολιτικά Vertemati δεν είχαν τις πρέπουσες πωλήσεις, τα αδέρφια Vertemati τα χάλασαν με τους συνεργάτες τους αλλά και μεταξύ τους για κάποιο διάστημα και τελικά θα πουλήσουν την εταιρεία τους, η οποία θα μετονομαζόταν σε VOR. Η τρίτη γενιά Vertemati θα κάνει την εμφάνιση της στα τέλη του’90 και θα έχει αρκετές επιτυχίες στον κόσμο του Supermotard που τον καιρό εκείνο γιγαντώνεται στην Ευρώπη αλλά και στην Ελλάδα.
Τα τετράχρονα αγωνιστικά ΜΧ θα γίνουν τότε ευρέως διαδεδομένα και τα Vertemati αλλά και τα VOR θα χάσουν λίγη απο την εξωτικότητα τους. Όμως, δεν αλλάζει το γεγονός ότι η ιστορία της μοτοσυκλέτας, οφείλει πολλά σε δύο αδέρφια από μια κωμόπολη έξω από τη Monza.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.