Brough Superior Nefud 2022: Το scrambler του «Λόρενς της Αραβίας»
Άλλο ένα μοντέλο αφιερωμένο στον «Λόρενς της Αραβίας»
21.12.2021
Η Nefud είναι ένα scrambler που αντλεί την έμπνευσή του από την φημισμένη έρημο Νεφούντ (Nefud) την οποία διέσχισε ο «Λόρενς της Αραβίας» μαζί με Άραβες στρατιώτες στο δρόμο για την Άκαμπα (Aqaba).
Κείμενο: Μένιος Κατής
Τον Ιούλιο του 1917 ο συνταγματάρχης Thomas Edward Lawrence ευρύτερα γνωστός ως «Λόρενς της Αραβίας» ηγούταν της προσπάθειας απελευθέρωσης του λιμανιού της Άκαμπα (Aqaba) στην Ιορδανία από τους Οθωμανούς. Για να φτάσει ως εκεί χρειάστηκε να διασχίσει μαζί με τους Άραβες στρατιώτες την έρημο Νεφούντ (Nefud).
Κάτι παραπάνω από έναν αιώνα μετά η θρυλική Brough Superior, η αγαπημένη μάρκα μοτοσυκλετών του Βρετανού συνταγματάρχη-αρχαιολόγου, παρουσιάζει (ακόμα) ένα νέο μοντέλο προς τιμήν του. Έτσι μετά την Lawrence, έρχεται η Nefud, ένα scrambler που αντλεί την έμπνευσή του από την φημισμένη έρημο και βασίζεται στην Lawrence που με τη σειρά της αποτελεί τη σύγχρονη εκδοχή της SS100. Η βασική τους διαφορά είναι οι τροχοί που για την περίσταση είναι ακτινωτοί 19 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω και έρχονται με τρακτερωτά λάστιχα Michelin Anakee Wild.
Ο τετράχρονος υγρόψυκτος V-twin 88 μοιρών χωρητικότητας 997 κ. εκ. με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο που αποδίδει 102 hp @ 9.600 σ.α.λ. και 86 Nm @ 7.300 σ.α.λ. παρέμεινε αυτούσιος έχοντας αποκτήσει προστατευτική ποδιά. Αλλαγές έχουν γίνει και στον τομέα της εργονομίας με την τοποθέτηση ψηλότερου τιμονιού και τοποθέτηση των μαρσπιέ σε πιο χαμηλή θέση.
Την εικόνα έρχονται να συμπληρώσουν τα διπλά τελικά της εξάτμισης που βγαίνουν ψηλά στο πλάι και ο στρογγυλός προβολέας με το διακριτικό μασκάκι και την προστατευτική σίτα.
Ως είθισται στην περίπτωση της Brough Superior, η μοτοσυκλέτα είναι χειροποίητη και θα κυκλοφορήσει σε περιορισμένο αριθμό. Η τιμή της μπορεί να μην έχει γίνει γνωστή ακόμα, ωστόσο αναμένεται να κυμανθεί στα επίπεδα της Lawrence, όπερ σημαίνει γύρω στις 66.000 ευρώ.
Fast fact
Η πρώτη εταιρεία που διαφήμισε την μέγιστη ταχύτητα της μοτοσυκλέτας της ήταν η Brough Superior, το 1925, λέγοντας πως η τελική του SS100 (σ.σ. θεωρείται η πρώτη superbike στην ιστορία) ξεπερνούσε τα 160 km/h. Και δεν ήταν κάποια μαρκετίστικο τρικ της εποχής, αλλά η πραγματικότητα. Κάθε SS100 που έβγαινε στην παραγωγή δοκιμαζόταν ενδελεχώς σε δημόσιους δρόμους για να διαπιστωθεί αν όντως ξεπερνά τα 160 km/h. Αν δεν γίνονταν κάτι τέτοιο επέστρεφε στο εργοστάσιο!
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.