17.12.2021
Το να οδηγήσετε μια μοτοσυκλέτα σε δρόμους με πλάτος μικρότερο των 2,5μ είναι πλέον μια παράνομη ενέργεια στην Ιταλία
Κείμενο: Ηλίας Μπόσμος
Για κάποιους, η οδήγηση εκτός δρόμου είναι χόμπι, πάθος, ακόμα και επάγγελμα. Μια πρώτης τάξεως διαφυγή από τα προβλήματα της πόλης και της καθημερινής ζωής, αλλά και μια μορφή αθλητισμού. Όμως, για όσους ζουν στην Ιταλία, τα νέα δεν είναι καθόλου ευχάριστα αφού σύμφωνα με το νέο Προεδρικό Διάταγμα, απαγορεύεται η κίνηση κάθε μηχανοκίνητου (και όχι μόνο) οχήματος-με ελάχιστες εξαιρέσεις όπως δασαρχείο, τρακτέρ κτλ. ενώ από το διάταγμα αυτό δεν εξαιρούνται ούτε οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αλλά ούτε και τα ποδήλατα (!), οπότε ούτε ο θόρυθος αλλά ούτε και το «σκάψιμο» είναι ο λόγος.
Όπως είναι φυσικό, κάτι τέτοιο έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων σε μια χώρα που αγαπάει ιδιαίτερα το enduro-ειδικά στα βόρεια, με σχεδόν όλα τα σωματεία αναβατών, κατασκευαστών αξεσουάρ (ένα τεράστιο «μαγαζί» που απασχολεί χιλιάδες εργαζόμενους), αγωνιζόμενων, περιοδικών, site και διάσημων προσωπικοτήτων, να κουνάνε ήδη τα λάβαρα του πολέμου εναντίον όσων ψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ η Ιταλική Λέσχη Μοτοσυκλέτας (FMI) προβάλει τις οικονομικές ζημιές (που υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσουν τα 140εκατομμ. ευρώ), σε μια προσπάθεια να μεταπείσει τους πολιτικούς-που μόνο με οικονομικά νούμερα και χαμένες ψήφους ιδρώνει το αυτί τους.
Ναι, σίγουρα υπάρχει μη σωστή συμπεριφορά Ιταλών αναβατών endurο σε μέρη όπου δεν πρέπει να πηγαίνεις ούτε και με τα πόδια (όπως συμβαίνει και σε όλες τις χώρες), όμως νόμοι του στυλ «Πονάει Κεφάλι, Κόψει Κεφάλι» σίγουρα δεν είναι η λύση.
Ας ελπίσουμε ότι οι 30.000 υπογραφές που έχουν μαζευτεί ήδη θα τους αλλάξουν γνώμη.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.