25.10.2021
Ένας κορυφαίος μηχανικός που σημάδεψε το στίγμα του στον χώρο της παγκόσμιας βιομηχανίας μοτοσυκλετών αφήνοντας παρακαταθήκη ένα από τα πλέον θρυλικά μοντέλα στην ιστορία των δύο τροχών, δεν βρίσκεται πια στη ζωή.
Kείμενο: Μένιος Κατής | Φωτoγραφία: roadracingworld.com
Ο Etsuo Yokouchi, «πατέρας» μεταξύ άλλων της θρυλικής σειράς Suzuki GSX-R, άφησε την τελευταία του πνοή την Τετάρτη 20 Οκτωβρίου σε ηλικία 87 ετών.
Ένας σπουδαίος μηχανικός που με σκληρή δουλειά κατάφερε στο πέρασμα των χρόνων να εξελιχθεί σε υψηλόβαθμο στέλεχος της Suzuki Motor Company.
Τα «έργα» του αποτελούν από μόνα τους την καλύτερη απόδειξη για το πόσο σπουδαίος μηχανικός ήταν ο Yokouchi. Ως μηχανικός, επικεφαλής project και Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του σχεδιαστικού τμήματος μοτοσυκλετών της εταιρείας, ο αποθανών είχε υπό την επίβλεψή του αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας ενώ ήταν υπεύθυνος για τη σχεδίαση και την ανάπτυξη κάποιων εκ των σημαντικότερων μοντέλων του Hamamatsu όπως το X6 Hustler 250 κ. εκ. τη δεκαετία του '60, τα αγωνιστικά RG500 τη δεκαετία του '70 και τα GS750, GS1100, Katana 1000 και 1100, GSX-R750 και GSX-R1100 στα 80s.
Ακόμα και όταν συνταξιοδοτήθηκε συνέχισε να προσφέρει επηρεάζοντας την παραγωγή του GSX-R750 (SRAD) του 1996 αλλά και του GSX-R1000 του 2000.
Η μοτοσυκλετιστική κοσμοθεωρία του ευφυούς μηχανικού περιελάμβανε την εφαρμογή τεχνολογίας που αναπτύχθηκε στους αγωνιστικούς στίβους, στα μοντέλα παραγωγής τα οποία εν συνεχεία με τις απαραίτητες τροποποιήσεις συμμετείχαν στους αγώνες Superbike.
Στη φωτογραφία του Masao Suzuki, μπορείτε να δείτε τον Etsuo Yokouchi (δεξιά) με τον οδηγό αγώνων Graeme Crosby (κέντρο) και τον δημοσιογράφο του roadracingworld.com, John Ulrich (αριστερά) κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του GSX-R750 του 1985 στην πίστα Ryuyo.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.