Η κλιματική αλλαγή αλλάζει (και) την παγκόσμια βιομηχανία μοτοσυκλέτας

Οι Κινέζοι πρώτη δύναμη στην ηλεκτροκίνηση εντός 10ετίας


09.09.2021

H αγορά των μοτοσυκλετών ανακάμπτει μετά το σοκ της πανδημίας. Σύμφωνα, μάλιστα, με προβλέψεις θα παρουσιάσει τεράστια ανάπτυξη την επόμενη πενταετία με τον ετήσιο όγκο να φτάνει τις 75 εκατομμύρια μονάδες ως και το 2026

Κείμενο: Μένιος Κατής

Αυτή ήταν η μια πρόκληση για τους κατασκευαστές και τις αγορές. Η άλλη είναι πολύ μεγαλύτερη και σαφώς πιο περίπλοκη καθώς αφορά στη στροφή προς τις πράσινες λύσεις μετακινήσεων. Η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και οι επιστήμονες κάνουν έκκληση για επίσπευση της διαδικασίας μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση. Σε αυτήν την πρόκληση βέβαια μερίδιο ευθύνης και μάλιστα τεράστιο έχουν τα ίδια τα κράτη τα οποία είναι εκείνα που θα πρέπει να στηρίξουν την μετάβαση.

Ήδη κάποιες χώρες λαμβάνουν μέτρα για την κατάργηση χρήσης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), ενώ τους επόμενους μήνες αναμένεται να υπάρξουν ακόμα περισσότερα μέτρα για την επίσπευση υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, όχι μόνο στην αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά και στο χώρο της μοτοσυκλέτας. Και οι αλλαγές δεν θα αφορούν μόνο στα οχήματα αυτά καθ' αυτά αλλά και στον τρόπο κατασκευής των εξαρτημάτων τους, στα δίκτυα επαναφόρτισης, στην κατασκευή και ανακύκλωση των μπαταριών.

«Γκαζώνει» η Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλετών το πρώτο εξάμηνο του 2021

Σε αυτήν την νέα μεγάλη πρόκληση λοιπόν η Κίνα δείχνει να βρίσκεται στην pole position καθώς οι εγχώριοι κατασκευαστές έχουν επιδείξει γρήγορα αντανακλαστικά, σε αντίθεση με τους Ιάπωνες και τους Ινδούς που για διάφορους λόγους, κωλυσιεργούν. 

Καθοριστικός σε αυτήν την περίπτωση είναι ο ρόλος της Κυβέρνησης η οποία έχει φροντίσει από την πρώτη στιγμή να στηρίξει την ηλεκτροκίνηση μέσω σημαντικών αποφάσεων και μέτρων που έχει λάβει.

Τι ισχυει για μοτοσυκλέτες παλαιότερης τεχνολογίας σε μεγάλες πόλεις της Γηραιάς Ηπείρου;

Υπό αυτές τις συνθήκες, οι Κινέζοι αναμένεται μέσα στην επόμενη δεκαετία να γίνουν παγκόσμιοι ηγέτες εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι οι βασικοί τους ανταγωνιστές στο θέμα της ηλεκτροκίνησης καθυστερούν να προχωρήσουν στον απαραίτητο μετασχηματισμό. 

Οι Ιάπωνες για παράδειγμα είναι ηγέτες στον τομέα τεχνολογίας μπαταριών, ωστόσο οι μεγάλοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών έχουν μείνει πίσω στο κομμάτι της ηλεκτροκίνησης. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι θα πρέπει να προχωρήσουν σε αλλαγή του παραγωγικού τους συστήματος, κάτι που προφανώς δεν είναι αποτελεί εύκολη διαδικασία.

Honda, KTM, Piaggio & Yamaha δημιούργησαν κοινοπραξία ανταλλάξιμων μπαταριών

Οι Ινδοί κατασκευαστές από την άλλη χαρακτηρίζονται από εσωστρέφεια καθώς έχουν να καλύψουν τις ανάγκες μια τεράστιας αγοράς όπως η δική τους. Μιας αγοράς που χαρακτηρίζεται από τεράστιες ποσότητες, χαμηλή τεχνολογία, χαμηλές τιμές και υψηλά κέρδη για τους εγχώριους κατασκευαστές. Χαρακτηριστικά που σίγουρα δεν ευνοούν την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Μια νέα roadster παρουσίασε η QJMOTOR στο ελληνικό κοινό, με το SRK 900 να σηματοδοτεί την νέα εποχή στις μοτοσυκλέτες της μάρκας
To ρετρό μονοκύλινδρο της ιαπωνικής εταιρείας έχει γίνει πολύ δημοφιλές στις ασιατικές αγορές. Αναπόφευκτα «έπεσα στα χέρια» customizer με το αποτέλεσμα των Dirt Freak να είναι άξιο αναφοράς
Με βάση τα δεδομένα από 90 χώρες η ιστοσελίδα Motorcycles Data ανακοίνωσε πως οι πωλήσεις μοτοσυκλετών, scooter και μοτοποδηλάτων που ταξινομούνται έφτασαν το 2023 τα 62,6 εκατομμύρια
Με μια συλλεκτική έκδοση της GTV, που θα παραχθεί σε 140 μονάδες και θα πωλείται μόνο κατά την διάρκεια των Vespa World Days, γιορτάζονται τα 140 χρόνια της Piaggio

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.