01.09.2021
Σε διαρκή άνοδο βρίσκεται η Ευρωπαϊκή αγορά μοτοσυκλέτας δείχνοντας πως έχει αφήσει πίσω της το σοκ που προκάλεσε η πανδημία του Covid-19
Κείμενο: Μένιος Κατής
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δημοσιεύει η ιστοσελίδα motorcyclesdata.com, το πρώτο εξάμηνο του 2021 ταξινομήθηκαν 913.410 καινούργιες μοτοσυκλέτες (συμπεριλαμβανομένων των scooters, μοτοποδήλατα, ATV), με τις πωλήσεις να σημειώνουν σημαντική βελτίωση της τάξης του 24.2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και 6.5% σε σχέση με το -προ πανδημίας- 2019.
Η αλήθεια είναι πως η Ευρωπαϊκή αγορά έδειξε περισσότερο ανθεκτική απ' ότι θα περίμενε κανείς απέναντι στην πανδημία, μετριάζοντας τις απώλειες του 2020.
Το 2021 δεν ξεκίνησε καλά, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν μείωση σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι κατασκευαστές, θέλοντας να περιορίσουν τις ζημιές λόγω πανδημίας στο Q4 του 2020, έριξαν το βάρος στις ταξινομήσεις μοντέλων προδιαγραφών Euro4, οι πωλήσεις των οποίων σταμάτησαν τον Γενάρη του 2021.
Κάπως έτσι οι δύο πρώτοι μήνες του τρέχοντος έτους ξεκίνησαν με απώλειες. Αυτή η μικρή κρίση όμως δεν είχε μεγάλη διάρκεια, καθώς από τον Μάρτιο ξεκίνησε η ανάκαμψη με τις πωλήσεις να εκτοξεύονται και να κινούνται σε ρυθμούς προ-πανδημίας και ακόμα καλύτερα!
Έτσι λοιπόν το πρώτο εξάμηνο του 2021 έκλεισε με αύξηση 24.2% σε σχέση με το 2020 και 6.5% σε σύγκριση με εκείνο του 2019.
Όλες οι αγορές -πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- παρουσιάζουν βελτιωμένη εικόνα και αυξητικές τάσεις σε σχέση με πέρσι. Αυτό, ωστόσο, δεν ισχύει για την Σουηδία (-25%), τη Φινλανδία (-19%) και τη Βουλγαρία (-5%) που υστερούν σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Ηonda κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο από την πίττα των πωλήσεων. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους το Ιαπωνικό εργοστάσιο αριθμεί 132.905 πωλήσεις (+38.9%) με την Yamaha να ακολουθεί με 95.293 (+17.2%) και την Piaggio να καταλαμβάνει την τρίτη θέση με 90.675 (+22.9%).
Πέρα όμως από τις παραδοσιακές δυνάμεις, υπάρχουν κατασκευαστές που μέχρι πρότινος ελάχιστα γνωρίζαμε -με εξαίρεση τη Benelli- και που παρουσιάζουν τρομερές επιδόσεις επί Ευρωπαϊκού εδάφους. Όπως για παράδειγμα η Κινεζική Zontes που βρίσκεται στο +730% (!) σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αλλά και η Benelli με πωλήσεις που παρουσιάζουν αύξηση της τάξης του 88% σε σχέση με το 2020.
Με την πανδημία να επισπεύδει την ανάγκη υιοθέτησης πιο καθαρών λύσεων μετακίνησης, η ηλεκτροκίνηση αποκτά όλο και περισσότερους φίλους, γεγονός που αποτυπώνεται και στις αυξητικές τάσεις που παρουσιάζουν οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών μοτοσυκλετών. Δυο εταιρείες που ξεχωρίζουν σε αυτήν την κατηγορία είναι η V-Moto και η ΝΙU που είδαν τις πωλήσεις τους να εκτοξεύονται στο +107% και +97% αντίστοιχα το πρώτο εξάμηνο του 2021, σε σχέση με πέρσι.
Υπάρχει όμως και μια μεγάλη χαμένη σε αυτό το διάστημα και δεν είναι άλλη από την Harley Davidson που παρουσιάζει απώλειες -24.4% λόγω των αυξημένων δασμών.
Πως έκλεισε το 2020
1.52 εκατομμύρια καινούργιες μοτοσυκλέτες ταξινομήθηκαν το 2020 στην Ευρωπαϊκή αγορά, με τις πωλήσεις να παρουσιάζουν μικρή βελτίωση (+2.5%) σε σχέση με το 2019.
Η Honda έκλεισε τη χρονιά στην κορυφή με συνολικά 185.000 πωλήσεις καινούργιων μοτοσυκλετών, όμως το πρόσημο σε σχέση με το 2019 ήταν αρνητικό (-11.7%) για την Big H.
Αντιθέτως, θετικό ήταν το πρόσημο για την Piaggio που κατέλαβε τη δεύτερη θέση με 165.000 ταξινομήσεις παρουσιάζοντας αύξηση 3.8% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το αυτό ισχύει και για την Yamaha που έκλεισε τη χρονιά με 158.000 ταξινομήσεις (+1.6%).
Ακολούθησαν οι BMW (101.000, -2.9%), η KTM (72.000, +18.2%), η Kymco (70.000, +0.3%), η Kawasaki (69.000, +2.1%) και η SYM (69.000, +6.3%).
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.