Παρουσίαση ΚΤΜ & Husqvarna off road 2018: Παντού πρώτοι
To γκρουπ ΚΤΜ επενδύει σε όλους τους τομείς
Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 01.11.2017
Το 2018 μάς επιφυλάσσει πολλές ευχάριστες εκπλήξεις. Εκτός από τα νέα μοντέλα, η ΚΤΜ και η Husqvarna πρωτοστατούν και στις νέες τεχνολογίες
Η ΚΤΜ είναι πλέον σύμφωνα με τα νούμερα ο μεγαλύτερος Ευρωπαίος κατασκευαστής. 200.000 μοτοσυκλέτες βγήκαν το 2016 από τις γραμμές παραγωγής των εργοστασίων των Αυστριακών σε Ευρώπη και Ασία και, όπως όλα δείχνουν, το 2017 θα είναι ακόμη καλύτερη χρονιά. Η ΚΤΜ συνεχίζει ασταμάτητη και επενδύει συνεχώς σε νέες καινοτόμες λύσεις, στους αγώνες σε όλα τα τερέν, ενώ διευρύνει τόσο την γκάμα όσο και το δίκτυό της καλύπτοντας και τον πιο απαιτητικό μοτοσυκλετιστή.
H κα Ίλια Κοντού, Marketing Manager της KTM SEE, μας παρουσίασε τα σχέδια της εταιρείας
Τρία μέτωπα
Μιλώντας για ΚΤΜ εννοούμε πλέον πολλά περισσότερα από τις πορτοκαλί μοτοσυκλέτες με τους φανατικούς θαυμαστές σε όλον τον κόσμο. Η Husqvarna που έχει εξαγοραστεί εδώ και πολλά χρόνια από την ΚΤΜ ανεβαίνει σταθερά σε όλα τα επίπεδα. Νέα μοντέλα παρουσιάζονται κάθε χρόνο, μεγάλα κεφάλαια επενδύονται σε μια μάρκα που είναι μέρος της μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας. Ειδικότερα για τη χώρα μας ήδη αναπτύσσεται ένα δίκτυο πωλήσεων, ενώ δυναμική παρουσία της Husqvarna υπάρχει και στους αγώνες enduro, motocross και supermoto.
O τρίτος πόλος ακούει στο όνομα WP. Οι κορυφαίες αναρτήσεις που χρησιμοποιούνται σε όλες τις μοτοσυκλέτες της KTM και της Husqvarna εισέρχονται σε μια νέα εποχή. Εξουσιοδοτημένοι συνεργάτες της μάρκας θα πωλούν και θα επισκευάζουν τις αναρτήσεις της WP, υποστηριζόμενοι από την KTM SEE.
Ο κος Κώστας Καλαντζόπουλος, after sales manager της ΚΤΜ SEE, μας ανέλυσε την νέα γενιά δίχρονων κινητήρων του γκρουπ
Παρουσίαση πριν από την οδήγηση
Όπως κάθε χρόνο η ΚΤΜ SEE (South East Europe) πραγματοποίησε μια ξεχωριστή παρουσίαση στους Έλληνες δημοσιογράφους για τα «χωμάτινα» μοντέλα των εταιρειών της. Μην αναρωτηθείτε για ποιον λόγο η εταιρεία προβαίνει σε μια τέτοιου είδους ενέργεια τώρα που οι πωλήσεις αυτού του είδους των μοτοσυκλετών έχουν μειωθεί δραματικά λόγω κρίσης. Off road και KTM αλλά και Husqvarna είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Μια βόλτα στο βουνό θα σας πείσει.
Το μενού, εκτός από εκλεκτά εδέσματα, περιελάμβανε την πρώτη ημέρα παρουσίαση των μοντέλων και των νέων τεχνολογιών που έχει εισαγάγει το ΚΤΜ γκρουπ, ενώ τη δεύτερη ημέρα μάς δόθηκε η ευκαιρία να οδηγήσουμε όλα τα νέα μοντέλα του 2018 σε ειδικά διαμορφωμένη διαδρομή στην Πεντέλη. Για τις οδηγικές εμπειρίες μας θα ακολουθήσει αναλυτικό άρθρο σε λίγες ημέρες.
Το δίχρονο μέλλον
Όπως αναμενόταν, έμφαση δόθηκε στους νέους δίχρονους κινητήρες . Οι πρώτοι στην ιστορία που χρησιμοποιούν για την τροφοδοσία τους σύστημα ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού, όπως στις τετράχρονες μοτοσυκλέτες. Ο κινητήρας αυτός εφαρμόζεται για πρώτη φορά τόσο στα enduro μοντέλα της KTM, 250 και 300 EXC TPI, όσο και σε αυτά της Husqvarna ΤΕ 250i και 300i.
Πραγματικά αυτά τα δίχρονα δεν έχουν καμία σχέση με όσα ξέραμε έως τώρα. Πιο ομαλή απόδοση σε όλο το φάσμα στροφών, μικρότερη κατανάλωση, λιγότερη «κάπνα». Ένα από τα σημαντικότερα στοιχεία επίσης είναι πως οι νέοι κινητήρες προσαρμόζονται αυτόματα στις περιβαλλοντικές συνθήκες. Επειδή θα ήταν άδικο να παραθέσουμε συνοπτικά όλες τις λεπτομέρειες στο συγκεκριμένο ρεπορτάζ, θα τις αναφέρουμε σε ξεχωριστό άρθρο.
Η μεγάλη γκάμα και ο μικρός πρωταγωνιστής
Η αναφορά στο «μικρό» Motocross 85SX ήταν επιβεβλημένη. Το νέο μοντέλο της ΚΤΜ που αναμένεται να αποτελέσει το «απόλυτο όπλο» για τους εκκολαπτόμενους ΜΧers φέρει νέο ελαφρύτερο πλαίσιο κατά 500gr, επανασχεδιασμένο υποπλαίσιο και ανανεωμένο κινητήρα ελαφρύτερο κατά 770gr που δανείζεται στοιχεία από το 125SX. Αλλαγές υπάρχουν επίσης στο φιλτροκούτι, στις αναρτήσεις, στο σύστημα ψύξης και στον μηχανισμό του συμπλέκτη.
Οι αλλαγές στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας, δίχρονα και τετράχρονα, είναι λιγότερες αλλά καίριες. Και όπως κάθε χρονιά, υπάρχουν και εκδόσεις Six Days στα περισσότερα μοντέλα. Πιο αναλυτικά η γκάμα enduro περιλαμβάνει τα εξής μοντέλα:
Enduro δίχρονα
125 XC-W, 150 XC-W, 250 EXC TPI, 250 EXC TPE SIX DAYS, 300 EXC TPI , 300 ESX TPI SIX DAYS
Enduro τετράχρονα
250 EXC-F, 250 EXC-F SIX DAYS, 350 EXC-F, 350 EXC-F SIX DAYS, 450 EXC-F, 450 EXC-F SIX DAYS, 500 EXC-F, 500 EXC-F SIX DAYS.
Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με την αναφορά στη συνεργασία της ΚΤΜ με την εταιρεία λιπαντικών Motorex, που είναι συνεργάτης πρώτης πλήρωσης για όλα τα μοντέλα της αλλά και το sportscar X-Bow. Ενημερωθήκαμε επίσης πως υπάρχει μια τεράστια γκάμα αξεσουάρ για τον αναβάτη και τη μοτοσυκλέτα, καθώς επίσης μια ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων casual.
WP ενίσχυση του brand
Στόχος του γκρουπ ΚΤΜ, που έχει αρχίσει ήδη, είναι η ενίσχυση του brand WP. Ένα από τα κορυφαία ονόματα στον χώρο των αναρτήσεων. Στη χώρα μας η εύρεση εγκεκριμένων και έμπειρων συνεργατών αποτελεί έναν από τους στόχους της ΚΤΜ SEE.
Η νέα σειρά προϊόντων αποτελείται από την APEX που προορίζεται για χρήση στον δρόμο, την XPLOR για adventure μοτοσυκλέτες, την ΧΧACΤ για χρήση motocross και την APHIX για enduro. Οι αναρτήσεις μοτοσυκλετών παραγωγής θα διαβαθμίζονται σε πέντε επίπεδα, οι after market σε τρία και για racing θα υπάρχουν διαθέσιμες μόνο στο ένατο επίπεδο για χρήση endurο, MX και street.
Ο κος Αργύρης Παπαγιαννακόπουλος, υπεύθυνος ανάπτυξης δικτύου της ΚΤΜ SEE, μας παρουσίασε τα μοντέλα της Husqvarna
Ηusqvarna με φόρα
Με «οδηγό» το ένδοξο παρελθόν της «χτίζει» το σύγχρονο μέλλον της μετά την εξαγορά της από την ΚΤΜ. Στην γκάμα της περιλαμβάνονται και τα TE 250i και 300i με σύστημα ψεκασμού. Ο κινητήρας και όλο το σύστημα έχει περάσει αυτούσιο στα «Husqy».
Οι διαφορές σε σχέση με τα «ξαδέρφια» λίγες, αλλά ουσιαστικές ώστε κάποιος να τα επιλέξει αντί των πορτοκαλί συγγενών τους. Εκτός από την εμφάνιση, τα Husqvarna φέρουν πίσω ανάρτηση με σύστημα μοχλισμού και υποπλαίσιο κατασκευασμένο από συνθετικά υλικά με ενίσχυση από ίνες άνθρακα. Συμπληρωματικά οι αλλαγές στα μοντέλα endurο του 2018 είναι οι εξής: νέο άνω μέρος καλαμιών, πιο σφιχτή ρύθμιση ανάρτησης, τιμόνι pro taper και σύστημα φρένων Magura.
Το νέο αίμα των αγώνων μοτοσυκλέτας σε ταχύτητα, motocross και enduro
Ready to Race
Μια εταιρεία που χρησιμοποιεί το μότο «ready to race» έχει τεράστια και μακροχρόνια συμμετοχή σε όλα τα είδη αγώνων. Αγώνες ταχύτητας, enduro, motocross και supermoto. Από κοντά και η Husqvarna με συμμετοχές και τίτλους στα χωμάτινα τερέν. Η συνεργασία δε με τον Γιώργο Παρασκευά, ο οποίος ασχολείται με τη διοργάνωση αγώνων supermoto σε πανελλήνιο και διεθνές επίπεδο στην πίστα της Σπάρτης και γενικότερα με την αναβίωση της συγκεκριμένης μορφής αγώνων, αναμένεται να δώσει ώθηση στη μάρκα.
Παρόντες οι μικροί και μεγάλοι πρωταθλητές. Μεταξύ άλλων ο θριαμβευτής του Assen στο ΚΤΜ Junior Cup, Βασίλης Κορωνάκης, με όλο το team της KTM Skourtas Racing Center και o Πρωταθλητής Motocross στην κατηγορία ΜΧ85, Αντώνης Σάγμαλης, για τους οποίους θα έχετε τη δυνατότητα να διαβάσετε περισσότερα τις επόμενες ημέρες στις συνεντεύξεις που μας παραχώρησαν. Από την ΚΤΜ ΜΧ team παρόντες ήταν ο Μάριος Κανάκης (SX85), ο Άγγελος Βογιατζής και ο Νίκος Λυρίου (ΜΧ2) και από τη Husqvarna Motul MX team o Αλέξης Γεωργαντάς και ο Άρης Τσαρνάς. Την ομάδα Enduro της ΚΤΜ εκπροσώπησε ο Αλέξης Ζώρας. Ο νέος υπεύθυνος του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας θα είναι ένας «παλιό» γνώριμος με τεράστια εμπειρία. Ο Στάθης Κοσμίδης επιστρέφει – αν και δεν έφυγε ποτέ – στην «ομάδα» της καρδιάς τους!
Michelin Enduro
Παράλληλα με την παρουσίαση της ΚΤΜ και Husqvarna εκτυλίχθηκε και αυτή των νέων ελαστικών της Michelin για μοτοσυκλέτες enduro. Όπως μπορείτε να διαβάσετε και εδώ, οι αναβάτες έχουν πλέον στη διάθεσή τους μόλις δύο ελαστικά που προορίζονται για κάθε χρήση. Το Enduro Medium αποτελεί τη «χρυσή τομή» για όλους όσοι ψάχνουν ένα ελαστικό κατάλληλο σχεδόν για όλα τα εδάφη, ενώ το Enduro Hard υπάρχει μόνο για διαστάσεις μπροστινού ελαστικού και ενδείκνυται για πολύ σκληρά τερέν.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.