13.04.2021
Ξεχάστε το επιβλητικό ρεζερβουάρ, το «ψαρωτικό» ρύγχος και τα πλαστικά. Η νέα δημιουργία είναι λες κι έχει ξεπηδήσει από τη δεκαετία του '80. Λιτή κι απέριττη, έτοιμη για... ταρζανιές και ατελείωτο παιχνίδι στο χώμα
Κείμενο: Μένιος Κατής
Εδώ και καιρό αιωρείται η φήμη βάσει της οποίας η Suzuki δουλεύει πάνω σε ένα νέο off-road θέλοντας να αναβιώσει το θρυλικό DR Big (διαβάστε εδώ)
Προς το παρόν δεν υπάρχουν νεότερες πληροφορίες επ' αυτού, οπότε μένουμε με τις αναμνήσεις του μοντέλου με τον θηριώδη μονοκύλινδρο και την ιδιαίτερη εμφάνιση.
Θυμίζουμε ότι το DR 800 S Big παρουσιάστηκε το 1988 και ο μονοκύλινδρος κινητήρας των 727 κ.εκ. απέδιδε 52 ίππους. Το 1990 η δεύτερη γενιά, απέκτησε 779 κ.εκ. και 54 ίππους. Ήταν μια τεράστια μοτοσυκλέτα με ένα εξίσου μεγάλο ρεζερβουάρ 30 λίτρων, που στη συνέχεια μίκρυνε κατά 7 λίτρα. Το ύψος σέλας βρισκόταν 876 χλστ. πάνω από το έδαφος, η ανάρτηση ήταν πολύ μαλακή και το μπροστινό φρένο αδύναμο. Ήταν η πρώτη με ρύγχος, συστατικό που έχει υιοθετηθεί από την BMW, την Ducati και την Triumph και πρόσφατα την Benelli. Η παραγωγή της σταμάτησε επίσημα το 1999.
Κλείνουμε την παρένθεση και επιστρέφουμε στο σήμερα. Το συνεργείο Unik Edition που βρίσκεται κοντά στη Λισσαβόνα, είχε την ιδέα να μετατρέψει ένα DR Big σε ρετρό scrambler. To project των αδερφών Tiago & Luis Gonçalves βασίστηκε σε ένα μοντέλο του 1991.
Οι Πορτογάλοι μηχανικοί επέλεξαν να τοποθετήσουν ρεζερβουάρ από το «τίμιο» GN, ενώ τοποθετήθηκε και νέα, χειροποίητη δερμάτινη σέλα καφέ χρώματος. Τοποθετήθηκε νέο υποπλαίσιο πάνω στο οποίο εδράζεται το νέο κοντό πίσω φτερό στην άκρη του οποίου υπάρχει το φανάρι του στοπ και πάνω του κουμπώνει η πινακίδα μαζί με τα μικρά, διακριτικά φλας. Μπροστά τοποθετήθηκε ένα κλασσικό στρογγυλό φωτιστικό σώμα, μικρό φτερό και φυσούνες στα καλάμια του πιρουνιού, συμπληρώνοντας την ρετρό αισθητική.
Οι αναρτήσεις και το σύστημα πέδησης παρέμειναν αυτούσια, με τους μηχανικούς να προχωρούν σε ανακατασκευή των τροχών διαστάσεων 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω. Oι ζάντες βάφτηκαν σε μαύρο χρώμα, τοποθετήθηκαν νέες, ανοξείδωτες ακτίνες και τοποθετήθηκαν νέα τρακτερωτά ελαστικά Metzeler Karoo επιλέχθηκε για τον μπροστινό τροχό και Mitas E-09 για τον πίσω.
Στο μηχανικό κομμάτι, η σημαντικότερη αλλαγή αφορά στο σύστημα εξάτμισης, που αποτελείται από λαιμούς της Unik TIG και δύο τελικά της Arrow που βγαίνουν ψηλά - ένα σε κάθε πλευρά.
Την τελική εικόνα συμπληρώνουν τα γραφικά του καλλιτέχνη Vasco Costa που υπάρχουν στο ρεζερβουάρ, στο πλαίσιο, στο ψαλίδι και στην ποδιά κινητήρα.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.