Γράφει ο Κώστας Ταρναβάς // 22.10.2017
Με μια κίνηση που μας ξάφνιασε η SYM αποκάλυψε το νέο της scooter το οποίο προκαλεί τους υπόλοιπους κατασκευαστές με τον κινητήρα του, τον κυβισμό του και τις τεχνολογικές λύσεις που προσφέρει
Οι άνθρωποι της SYM, όπως όλα δείχνουν, ακολούθησαν έναν άλλον τρόπο για να επιτύχουν δύο ίσως και παραπάνω στόχους ταυτόχρονα. Τι εννούμε με αυτό;
Από την ιπποδύναμη και τον κυβισμό του Maxsym TL1 καταλαβαίνει κανείς πως από τη μία υπολείπεται σε ισχύ συγκριτικά με mega scooter όπως το Kymco AK550 και το Yamaha T-Max, από την άλλη οι 10 έως 15 παραπάνω ίπποι του ανταγωνισμού ίσως να μην είναι αποτρεπτικός παράγοντας για να το αποκτήσει κάποιος.
Άλλωστε πολλοί από τους ενδιαφερόμενους νοιάζονται περισσότερο για τους τομείς της εμφάνισης, των ανέσεων και την τεχνολογίας παρά για απόλυτα νούμερα επιδόσεων. Ταυτόχρονα με κυβισμό 465 κ.εκ. το TL1 αναμένεται να «καίει» και να κοστίζει λιγότερο!
Αν τοποθετήσουμε το TL1 στην αμέσως επόμενη κατηγορία scooter, εκεί θα βρούμε πολύ αξιόλογα μοντέλα, αλλά κανένα με δικύλινδρο κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο του scooter με τελική μετάδοση με αλυσίδα, όπως δηλαδή μια μοτοσυκλέτα. Ταυτόχρονα λόγω των «μαζεμένων» διαστάσεών του (μεταξόνιο 1.550mm), το TL1 θα είναι από τα πιο «μικρά» με χώρο για ένα full face κράνος κάτω από τη σέλα.
Η ιπποδύναμή του είναι ανώτερη των μονοκύλινδρων ανταγωνιστών του, από 4 έως 6 ίππους και όπως είναι φυσικό θα «τσιμπάει» σε κατανάλωση, αλλά θα ταξιδεύει και καλύτερα, όπως μια μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτα με περισσότερες όμως ανέσεις.
Το «στήσιμό» του θα είναι σίγουρα καλύτερο από τα μονοκύλινδρα scooter με την κλασσική τοποθέτηση κινητήρα που έχει ως αποτέλεσμα την οπισθοβαρή κατανομή. Όπως έχουμε δει οδηγώντας τα mega scooter που έχουν τοποθετημένο τον κινητήρα στη μέση, η αίσθηση προσεγγίζει σε μεγάλο βαθμό την οδήγηση μιας μοτοσυκλέτας. Την ίδια συμπεριφορά στον δρόμο αναμένεται να έχει και το TL1.
Η εμφάνιση, ο εξοπλισμός, αλλά και η τεχνολογία που φέρει είναι πιο κοντά στην κατηγορία των mega. Όπως γράψαμε και πιο πάνω, ο κινητήρας του είναι δικύλινδρος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους. Είναι τοποθετημένος στο κέντρο του scooter με αποτέλεσμα η SYM να ισχυρίζεται πως έχει επιτύχει η κατανομή βάρους να είναι στο 50% - 50%. Η τελική μετάδοση επιτυγχάνεται με αλυσίδα και το ψαλίδι είναι αλουμινένιο. Επάνω του εδράζεται ένα αμορτισέρ που ρυθμίζεται ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου. Μπροστά συναντάμε ένα ανεστραμμένο πιρούνι.
Οι τροχοί είναι αλουμινένιοι 15 ιντσών. Το φρενάρισμα αναλαμβάνουν δύο δισκόφρενα 275mm μπροστά με ακτινικά τοποθετημένες τετραέμβολες δαγκάνες και ένας δίσκος ίδιας διαμέτρου πίσω με υποβοήθηση από σύστημα ABS.
Είναι σχεδιασμένο στην Ευρώπη από τη SYM Europe, είναι σπορ, και θυμίζει αρκετά Yamaha T-Max. Τα φωτιστικά σώματα είναι τύπου led και η μεγάλη οθόνη του πάνελ οργάνων πλαισιώνεται από πληθώρα προειδοποιητικών λυχνιών μία εκ των οποίων είναι και η ειδική σήμανση Bluetooth. Άρα το Maxsym TL1 θα συνδέεται με «έξυπνες» συσκευές.
Το τελικό της εξάτμισης είναι μονό και φέρει δύο απολήξεις. Οι καθρέφτες είναι τοποθετημένοι επάνω στο φέρινγκ και όχι στο τιμόνι, ενώ δεν υπάρχουν πληροφορίες αν η ζελατίνα ρυθμίζεται.
Βάσει μιας πρώτης αξιόλογησης των πληροφοριών που μας παρέχει η SYM, το Maxsym TL1 θα αποτελέσει την αρχή μιας νέας κατηγορίας μεγάλων scooter, που θα ακροβατούν μεταξύ των μεγάλων δικύλινδρων και των μεσαίων μονοκύλινδρων. Αν και η τιμή του είναι μεταξύ 7.500 με 9.000€, δηλαδή φτηνότερο από mega scooter και ακριβότερο από μονοκύλινδρο 400άρι, τότε δεν αποκλείεται το TL1 να διαγράψει μια λαμπρή εμπορική πορεία.
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.