04.03.2021
Η πρόκληση που ανέθεσε ένας πελάτης στον Wido Veldkamp ήταν να μετατρέψει ένα «ταπεινό» Suzuki Gs550 το οποίο είχε αγοράσει κοψοχρονιά σε «κάτι ενδιαφέρον». Οι ιδέες που τέθηκαν επί τάπητος ήταν για ένα bobber, ένα cafe racer, ένα board tracker ίσως...
Κείμενο: Μένιος Κατής
Οι ιδέες άρεσαν στον πελάτη που όμως δεν έδειχνε να πείθεται από τον ενθουσιασμό του ολλανδού σχεδιαστή καθώς δεν μπορούσε να φανταστεί τι έχει στο μυαλό του ο Veldkamp. «Είναι ένα απλό Gs550, δεν μπορείς να κάνεις τίποτα ξεχωριστό με αυτό», του είπε πετώντας του το γάντι. Κάπως έτσι ξεκίνησε η ιστορία του Suzuki Gs550 Board Tracker, μιας μοτοσυκλέτας με προσωπικότητα και στυλ που δεν θυμίζει σε τίποτα το παρελθόν της. Και γι' αυτό ευθύνονται οι μηχανικοί του ολλανδικού workshop Wimoto που κατασκεύασαν σχεδόν από την αρχή ένα πανέμορφο old-school δίκυκλο. Πρώτος στόχος ήταν η μείωση του βάρους.
Οι μηχανικοί εργάστηκαν στο υπάρχον πλαίσιο κάνοντας διάφορες τροποποιήσεις και αφαιρώντας τμήματα που δεν ήταν απαραίτητα. Τοποθετήθηκε νέο, χειροποίητο ψαλίδι-χωροδικτύωμα τύπου trellis κατασκευασμένο από σωλήνες χρωμίου και βάρος μόλις 3.9 κιλά. Παράλληλα τοποθετήθηκε μονό αμορτισέρ της HK-suspension στο κέντρο. Μπροστά, η ζωηρή φαντασία των «καλλιτεχνών» δημιούργησε ένα πανέμορφο χειροποίητο πιρούνι Girder βάρους μόλις 3.5 κιλών το οποίο συνδυάζεται με αμορτισέρ (επίσης της HK-suspension).
Το χρώμα που επιλέχθηκε για το ψαλίδι και το πιρούνι ξεγελάει καθώς σε κάνει να σκεφτείς πως πρόκειται για ξύλινες κατασκευές. Το ρεζερβουάρ της Suzuki έδωσε τη θέση του σε ένα μικρότερο, χειροποίητο, ενώ την εικόνα έρχεται να συμπληρώσει το μονόσελο που επίσης είναι κατασκευασμένο στο χέρι. Τοποθετήθηκαν νέοι πανάλαφροι ακτινωτοί τροχοί, ενώ για την πέδηση χρησιμοποιήθηκαν ένας δίσκος 300 mm μπροστά που συνδυάζεται με δαγκάνα έξι εμβόλων κι άλλος ένας δίσκος μικρότερων διαστάσεων πίσω.
Στον κινητήρα (τετράχρονος, 4κύλινδρος σε σειρά, αερόψυκτος 549 κ. εκ.) δεν χρειάστηκε να γίνουν ιδιαίτερες παρεμβάσεις πέρα από τις φιλτροχοάνες στα καρμπιρατέρ και κάποιες αισθητικής φύσεως, όπως για παράδειγμα τα καπάκια και η κεφαλή.
Το τιμόνι που επιλέχθηκε παραπέμπει σε μοτοσυκλέτες παλιότερης εποχής, όπως συμβαίνει επίσης με τον στρογγυλό προβολέα που «πιάνει» πάνω στο πιρούνι, αλλά και το φωτάκι του στοπ που εδράζεται πάνω στο «κομμένο» φτερό.
«Αυτή η μοτοσυκλέτα δείχνει old-school αλλά συμπεριφέρεται ως αγωνιστική», αναφέρει η Wimoto. Από τα 216 κιλά της original κατασκευής, φτάσαμε στα 160! Αποστολή εξετελέσθη!
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.