To απίθανο Yamaha F-155 των 100.000 δολαρίων! (Video)
Μια γεύση από το μέλλον του Exciter!
11.01.2021
Όταν έχουν έμπνευση οι σχεδιαστές και τα τμήματα R&D των εργοστασίων, τα αποτελέσματα σε αρκετές περιπτώσεις σε κάνουν να τρίβεις τα μάτια σου προσπαθώντας να πιστέψεις αυτό που βλέπεις μπροστά σου
Κείμενο: Μένιος Κατής
Αυτό συμβαίνει με την περίπτωση όχι κάποιας μοτοσυκλέτας πολλών κυβικών, αλλά ενός «ταπεινού» παπιού. Τρόπος του λέγειν «ταπεινό», γιατί τα παπιά πλέον έχουν περάσει σε άλλο επίπεδο με κατασκευές που αντλούν έμπνευση από μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και ενσωματώνουν προηγμένες τεχνολογίες.
Μπορεί στην Ευρώπη η εν λόγω κατηγορία να μην είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη, το αυτό όμως δεν ισχύει για τις αγορές της Ασίας, αλλά και της χώρας μας όπου το παπί αποτελεί «συνήθεια που έγινε λατρεία».
Στο πλαίσιο της παρουσίασης του νέου Exciter 155 που πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση στο Βιετνάμ, η Yamaha έκρυβε μια έκπληξη. Η έκπληξη αυτή ακούει στο όνομα F-155 και πρόκειται για ένα πρωτότυπο «χάρμα ιδέσθαι» πάνω στο οποίο «θα βασιστεί η επόμενη γενιά του Exciter Concept 202X», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το ταμπελάκι που υπάρχει πάνω στο φέρινγκ του. Μάλιστα, οι φήμες θέλουν την Yamaha να έχει επενδύσει ούτε λίγο ούτε πολύ 100.000 δολάρια στην ανάπτυξη του εν λόγω πρωτότυπου.
Τι να πρωτοπεί κανείς γι' αυτό το εντυπωσιακό δίκυκλο, με την αγριεμένη, σπορ εμφάνιση που θαρρείς πως ξεπήδησε από κάποια πίστα. Το F-155 δανείζεται εξαρτήματα από το YZF-R15 και αντλεί έμπνευση από την R1. Στο αιχμηρό εμπρόσθιο τμήμα δεσπόζουν δύο φωτιστικά σώματα LED, η εισαγωγή του πλήρως λειτουργικού ram-air και τα διακριτικά για την περίπτωση αεροδυναμικά πτερύγια!
Η κατασκευή «φωνάζει» για τις αγωνιστικές της καταβολές. δεν είναι μόνο το εμπρόσθιο τμήμα, που σε βάζει σε σκέψεις ότι δεν πρόκειται για ένα συμβατικό παπί. Υπάρχουν κι άλλα πολλά στοιχεία, όπως το αλουμινένιο πλαίσιο Deltabox, το ψαλίδι «μπανάνα», η εξάτμιση με την απόληξή της να βγαίνει κάτω από τον κινητήρα, το ανεστραμμένο πιρούνι (upside-down), το monoshcok αμορτισέρ που εδράζεται στο πλαίσιο, τα σλικ ελαστικά. Και μετά, υπάρχει το μονόσελο κι αυτή η θεσπέσια αιχμηρή ουρά με ενσωματωμένα στο κάτω μέρος της τo πίσω φωτιστικό σώμα LED και τα φλας.
Στο θέμα του κινητήρα, επίσημη ενημέρωση δεν υπάρχει, ωστόσο το πιθανότερο σενάριο είναι αυτός να προέρχεται από το ολοκαίνουργιο Exciter 155. Σε αυτήν την περίπτωση μιλάμε για μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο, τετραβάλβιδο κινητήρα που εφοδιάζεται με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων (VVA). Η απόδοσή του ανέρχεται στους 17,7 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. και 1,5 kgm στις 8.000 σ.α.λ. Το μοτέρ στην περίπτωση του Exciter 155 συνδυάζεται με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και συμπλέκτη ολίσθησης.
Ακόμα κι αν δεν είσαι φίλος των παπιών ή των σκούτερ, οφείλεις να παραδεχθείς ότι είναι μια εντυπωσιακή και ιδιαίτερα «ψαρωτική» κατασκευή που κεντρίζει τα βλέμματα. Το μόνο βέβαιο είναι πως το μέλλον σε αυτές τις κατηγορίες, των παπιών και των σκούτερ, προμηνύεται συναρπαστικό!
Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.