H Excelsior-Henderson επιστρέφει

Με ινδικά κεφάλαια


16.12.2020

Η Bajaj είναι η εταιρεία που θα αναβιώσει την θρυλική Excelsior-Henderson

Στις 23/4/18 ο Ηλίας Μπόσμος έκανε μια αναδρομή στην ιστορία της αμερικάνικης μάρκας.

Περίπου έναν αιώνα πριν, υπήρχαν τρία μεγάλα εργοστάσια μοτοσυκλετών στις ΗΠΑ, της Harley-Davidson, της Indian και της Excelsior-Henderson, τα οποία "πάλευαν" σκληρά σε οβάλ χωμάτινες πίστες, άσφαλτο, hillclimb και φυσικά πωλήσεις

O ανταγωνισμός τους τη δεκαετία του '20 άφησε εποχή, καθώς ποτέ ξανά τρεις αμερικανικές εταιρείες δεν κονταροχτυπήθηκαν τόσο έντονα, πιέζοντας τα όρια για την εξέλιξη και σηματοδοτώντας μια εποχή κατά την οποία οι ταχύτερες μοτοσυκλέτες παγκοσμίως ήταν “made in the USA”. Υιοθετώντας το μότο “win on Sunday, sell on Monday”, η Indian και η Excelsior-Henderson κυριάρχησαν στην κατηγορία των 45 κυβικών ιντσών (750cc) με τα μοντέλα Scout και Super X, ενώ με τα Chief και Henderson 4 δημιούργησαν τις πιο ποθητές και τεχνολογικά εξελιγμένες μοτοσυκλέτες που είχε δει ποτέ ο κόσμος. Αλλά όλα αυτά σύντομα θα άλλαζαν…
Η Harley-Davidson, η Indian και η Excelsior-Henderson σχεδόν κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Ύφεσης, αφού οι πωλήσεις μετά την 29η Οκτώβρη του 1929 ήταν απογοητευτικές, με χιλιάδες μοτοσυκλέτες να παραμένουν στοιβαγμένες σε αποθήκες

excelsior henderson 3

H Excelsior-Henderson ήταν ιδιοκτησίας Ignaz Schwimm. O ίδιος είχε μια εξαιρετικά επικερδή εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων στο Σικάγο και μετά το Κραχ του '29 αποφάσισε να ρίξει το βάρος στα ποδήλατα, προβλέποντας ότι η καλπάζουσα ανεργία θα στρέψει το αγοραστικό κοινό σε ένα φτηνό μέσο μετακίνησης με μηδενικό κόστος συντήρησης. Το επιχειρηματικό του πλάνο θα αποδειχθεί οικονομικά σωστό, αφού η εταιρεία του θα επιβιώσει μέχρι και τη δεκαετία του 1970. Όμως, ίσως η πιο ριζοσπαστική βιομηχανία μοτοσυκλετών των ΗΠΑ δεν θα ξαναβγάλει ποτέ ξανά μεγάλου κυβισμού μοτοσυκλέτα.
Τον Μάρτη του 1931 ο Ignaz και ο γιος του Frank Schwimm ανακοινώνουν στους υπαλλήλους του εργοστασίου ¨Gentlemen, today we stop¨, ρίχνοντας το βάρος στο φθηνότερο μεταφορικό μέσο, το ποδήλατο.

Διαβάστε εδώ όλη την ιστορία της θρυλικής μάρκας

To 1998 έγινε μια αποτυχημένη, όπως αποδείχθηκε, αναβίωση της μάρκας. Το Super X ήταν ένα cruiser με κινητήρα σε διάταξη V 1.386 κ.εκ., σχεδιασμένο από την βρετανική Weslake και πιρούνι leading ling με τεράστια ελατήρια εκτεθειμένα. Κατασκευαζόταν στη Minnesota των Η.Π.Α. και η επένδυση στο Super X έφτασε τα 100 εκατομμύρια δολλάρια. Κατασκευάστηκαν 1900 πριν η εταιρεία χρεοκοπήσει στις αρχές του 2000.

excelsior henderson 2

To 2018 τα δικαιώματα χρήσης του ονόματος τέθηκαν σε πλειστηριασμό και τώρα η Bajaj με διάφορά έγγραφα που έχει υποβάλει σε Ινδία και Ευρώπη, δείχνει πως έχει στην κατοχή της την Excelsior-Henderson και μπορεί να κατασκευάσει, μοτοσυκλέτα, ανταλλακτικά και ρούχα.

Η Excelsior-Henderson είναι η τελευταία μεγάλη εταιρεία του παρελθόντος που περνά σε ινδικά χέρια. Η TVS, εταιρεία που συνεργάζεται με την BMW για την κατασκευή των «μικρών» G 310 GS, G 310 R, έχει στην κατοχή της την Norton. H Mahindra έχει εξαγοράσει την Peugeot Motorcycles, την Jawa και την BSA. Η Royal Enfield, μέλος του ομίλου ινδικού ομίλου Eicher, πηγαίνει όλο και καλύτερα, ενώ πρόσφατα η Hero υπέγραψε συμφωνία με την Harley-Davidson, να κατασκευάζει και να διαθέτει στην τοπική αγορά μοτοσυκλέτες της. Η Bajaj να θυμίζουμε πως συνεργάζεται με την KTM αλλά και την Triumph.

Google News Ακολουθήστε το 2WO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα για την μοτοσυκλέτα από την Ελλάδα και τον κόσμο.


Το adventure με τον τρικύλινδρο κινητήρα, στην έκδοση παραγωγής έκανε την εμφάνισή του στην EICMA και όπως ανακοινώθηκε σύντομα θα βρίσκεται στις προθήκες των καταστημάτων στην Ευρώπη
Η Fantic παρουσίασε δύο ξεχωριστές εκδόσεις του Caballero 700, προσαρμοσμένες σε διαφορετικά στυλ και ανάγκες
Για το 2025, η Moto Guzzi ανανεώνει τη σειρά V7, παρουσιάζοντας το ρετρό μοντέλο με διαφορετικό σχεδιασμό και με αναβαθμίσεις στον τεχνολογικό εξοπλισμό, ενώ επαναφέρει στην αγορά ένα θρυλικό μοντέλο
Φαίνεται πως η Kawasaki ετοιμάζει μια ιδιαίτερη επιστροφή, δίνοντας νέα πνοή στο εμβληματικό KLE500

Με την περιήγησή σας στο 2wo.gr συμφωνείτε στην αποδοχή των cookies. Ενημερωθείτε για τις κατηγορίες cookies που χρησιμοποιούμε, πως λειτουργούν και πως μπορείτε να τα απενεργοποιήσετε από την Πολιτική Διαχείρισης Cookies.